stigln Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 Jeg har en 2007 E61 520d med manuell girkasse! Av og til er den treg å få i og ut av 1.gir, det er spesielt når bilen har stått parkert. Bilen er kjørt 120000km,det er ingen ulyder fra kassen! Noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 sykronsieringene.. eller bytt girolje d hjalp for meg iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigln Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2011 sykronsieringene.. eller bytt girolje d hjalp for meg iallefall.Takker for svar Håper det er girolje som må til da! Synkronisering høres dyrt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 sykronsieringene.. eller bytt girolje d hjalp for meg iallefall.Takker for svar Håper det er girolje som må til da! Synkronisering høres dyrt ut! For å bytte synkronringene må vel kassa åpnes ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 Er bilen importert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigln Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2011 Er bilen importert?jepp! Har det noen betydning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Oktober 24 Share Skrevet Oktober 24 Har selv nylig kjøpt en 2007 modell E60 520D manuell og den er også treg og få i gir, det er kun når motor går, bilen er kjørt over 300k og jeg aner ikke om det er byttet olje på kasse, men kan det være så enkelt? Clutch virker til og fungere som normalt så den er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 24 Share Skrevet Oktober 24 Oljeskift kan absolutt gjøre underverker for å få et glattere girskift. M539_restorations har veldig stor sans for en blanding av auto og manuell girolje på sine biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Oktober 25 Share Skrevet Oktober 25 17 timer siden, Haug530D skrev: Clutch virker til og fungere som normalt så den er det ikke. Joda, clutcplata kan gli tregt på girboksakselen, eller noe kan ha løsnet inni der og ligger så girboks blir dradd med rundt selv om clutchpedal er tråkket inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 26 Share Skrevet Oktober 26 On 10/25/2024 at 12:21 PM, 540is said: Joda, clutcplata kan gli tregt på girboksakselen, eller noe kan ha løsnet inni der og ligger så girboks blir dradd med rundt selv om clutchpedal er tråkket inn. Kan lekkasje fra slavesylinder føre til lignende symptomer på E61? Hadde en Mazda for mange år siden som ble trøblete å få i første og andre gir, og der var det bremsevæske-lekkasje fra den mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Oktober 26 Share Skrevet Oktober 26 22 minutter siden, Werther skrev: Kan lekkasje fra slavesylinder føre til lignende symptomer på E61? Hadde en Mazda for mange år siden som ble trøblete å få i første og andre gir, og der var det bremsevæske-lekkasje fra den mener jeg. På E60 så ligger slavesylinderen utenpå girkassehuset, så om det blir lekkasje der så blir ikke clutchplata våt/klebrig. Det kan den bli på biler hvor slavesylinderen er det samme som utløserlageret. Men om man har lekkasje/ luft i systemet så kan bevegelsen på slavesylinder /utløserarma bli for liten til at clutchen løser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Oktober 28 Share Skrevet Oktober 28 Har ikke fått sjekka det ennda, men ett av punktene på "EU lappen" er Alvorlig foruenset eller sedimentert bremsevæske, så jeg tror kanskje jeg begynner der, bremsene er heller ikke helt tipp topp (klosser foran er gåen, ett annet punkt på kontrollseddel) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet November 2 Share Skrevet November 2 Merker at det lager litt mer lyd når jeg trykker inn clutchpedal, ser også at det er dobbelmassesvinghjul på disse, bør jeg belage meg på en høy kostnad her kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet November 2 Share Skrevet November 2 (endret) 3 timer siden, Haug530D skrev: Merker at det lager litt mer lyd når jeg trykker inn clutchpedal, ser også at det er dobbelmassesvinghjul på disse, bør jeg belage meg på en høy kostnad her kanskje? Definer høy kostnad 😎 får vel kit fra tysk merkevare til 7-10k med dobbeltmassesvinghjul. Til sammenligning skal Kia skal ha 100k for å bytte komplett, der svinghjulet koster 60k. Billigste på nett er 12k bare for svinghjul (2016 Sportage) Det er klart, 15k ish for clutch og bytte er penger når bilen nærmer seg 20år... Ed: priseksempel https://www.autodoc.co.no/luk/9980810 Endret November 2 av PIIIPower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet November 2 Share Skrevet November 2 (endret) 38 minutter siden, PIIIPower skrev: Definer høy kostnad 😎 får vel kit fra tysk merkevare til 7-10k med dobbeltmassesvinghjul. Til sammenligning skal Kia skal ha 100k for å bytte komplett, der svinghjulet koster 60k. Billigste på nett er 12k bare for svinghjul (2016 Sportage) Det er klart, 15k ish for clutch og bytte er penger når bilen nærmer seg 20år... Ed: priseksempel https://www.autodoc.co.no/luk/9980810 Joda jeg er klar over hva vi snakker prismessig her, var bare en billig bil jeg kjøpte og sånn prismessig så skulle jeg i utgangspunktet bruke ca 2-3000,- for å få den Eu Godkjent, jeg gjør alt selv, er heller ikke noe problem og bytte clutch selv sånn sett, så vi snakker kun pris for deler. Planen var/er og bytte ut ene E87'en jeg har som arbeidsbil. Så er litt usikker på om jeg skal beholde den eller selge den videre igjen. Endret November 2 av Haug530D PIIIPower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå