Gå til innhold

2007 530 xDrive rullet 445 000 km


Hakon
 Share

Ville du kjøpt en nyere BMW rullet over 400 000 km?  

55 stemmer

  1. 1. Ville du kjøpt en nyere BMW rullet over 400 000 km?

    • Ja
      12
    • Nei
      43


Anbefalte innlegg

Tja, alltid litt usikker på slike biler.

På en side er den forholdsvis godt holdt siden alle servicer er overholdt, garantert jevnlig vasket og vedlikeholdt siden det er taxi.

På en annen side har den gått utrolig langt, og alle de delene som ikke har blitt bytta opp igjennom har fortsatt gått 445000 km. Bare se på setene, de er jo utrolig slitte.

Men jeg har noen kamerater som blant annet har kjøpt Merce W211 som har gått som drosje og runda 500k km, og de har hatt like lite/mye feil som 211'er med normal km.-stand.

Den vil nok garantert tape seg mer i verdi, det vil jo alle E60er og E39er framover, siden den ny nettopp ble lansert.

Om 2 år tenker jeg den er verdt rundt 160-180k kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenker jeg, Mikael-B. Om man imidlertid ser på Detailers Club Norway, et forum for de med litt over middels interesse for bilpleie, så fremgår det at de utroligste ting er mulig mht å pleie opp slitt interiør og ripete lakk. Det er da heller ikke noe problem å kjøpe et brukt interiør i tyskland.

Jeg funderer mer på om det tekniske ved bilen ikke er slitt i stykker. Tenk f.eks på xDrive-systemet... Hva med motor og girkasse? Er disse komponentene laget for vedvarende bruk over så kort tid?

Om man legger til grunn at motor, gir og tekniske løsninger ikke har noe problem med så høy km.stand bør dette logisk sett være mye bil for pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenker jeg, Mikael-B. Om man imidlertid ser på Detailers Club Norway, et forum for de med litt over middels interesse for bilpleie, så fremgår det at de utroligste ting er mulig mht å pleie opp slitt interiør og ripete lakk. Det er da heller ikke noe problem å kjøpe et brukt interiør i tyskland.

Jeg funderer mer på om det tekniske ved bilen ikke er slitt i stykker. Tenk f.eks på xDrive-systemet... Hva med motor og girkasse? Er disse komponentene laget for vedvarende bruk over så kort tid?

Om man legger til grunn at motor, gir og tekniske løsninger ikke har noe problem med så høy km.stand bør dette logisk sett være mye bil for pengene?

Joda, det meste er mulig å gjøre med skinn osv. (har gjort dette selv på sandbeige skinn)

På en bil som har gått såpass langt, så regner jeg med at de fleste normale barnesykdommer og ting som pleier å bli slitt, har blitt byttet enten en gang eller flere ganger. Jeg vil ikke tro at det skal være noe vesentlig problemer med denne, så lenge du kjører den fint og vedlikeholder den på samme nivå som er blitt gjort før.

Men trossalt, ting varer ikke evig.

Det er nok endel bil for pengene ja, spesielt hvis du er villig til å ta sjangsen med å ha såpass høy km. Det er trossalt en god del utstyr i den, og du har jo 3 liter diesel og 4x4. Så det er jo forsåvidt en ganske heftig bil, til en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som ikke mener denne bilen er billig med sine nesten 300 000,- blanke kroner?

Hadde aldri brukt nærmere 300k på et såpass risikabelt prosjekt. Da hadde jeg heller kjøpt en bil med litt mindre motor/utstyr og kortere km. Dette er jo tross alt en bil som var kostbar ny, og som fortsatt er ny nok til at dele- og servicepriser er relativt dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også bilen er dyr i forhold til at den er "oppbrukt". Mulig det fremdeles er masse bil igjen her, men når jeg ser hvor slitt og nedsittet interiør og alt er så hadde jeg mye heller kjøpt noe annet i den prisklassen. Er det så kult å eie en E60 når den er så slitt i interiøret? Det er klart skinn kan renses og farges opp, men nedsittet og slitt vil det fremdeles være. Denne bilen føles nok ikke mye som 3 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri kommet til å kjøpt denne bilen... For meg er en så høy km-stand fy-fy, ganske enkelt fordi den er brukt, og sikkert godt brukt i dette tilfellet mtp at den har gått som taxi. Kan godt være mye bil igjen her, og bilen er sikkert godt oppfulgt med service osv, men fortsatt er det en sperre som sier "ikke kjøp en slik bil".

En annen ting er jo også bruksverdi kontra salgsverdi igjen, og hvor enkelt det er å selge en slik bil videre. Kan aldri forstå at denne bilen kommer til å bli solgt raskt.. Om en kjøper denne bilen nå, har den i 3 år og kjører 20.000km pr år, så ha denne bilen gått over 500.000km. Hva får man da igjen for den, og hvor mye har prisen prosentvis tapt seg i forhold til en bil i samme årsklasse med mindre på telleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som ikke mener denne bilen er billig med sine nesten 300 000,- blanke kroner?

Hadde aldri brukt nærmere 300k på et såpass risikabelt prosjekt. Da hadde jeg heller kjøpt en bil med litt mindre motor/utstyr og kortere km. Dette er jo tross alt en bil som var kostbar ny, og som fortsatt er ny nok til at dele- og servicepriser er relativt dyre.

Jeg syntes heller ikke det er noen gunstig pris. Man får jo for eksempel 03/04 530d med mer utstyr og med 1/4 av kilometerstanden til nogen lunde samme pris. Riktignok må du leve uten xDrive og facelift. Hadde bilens pris blitt sunket med 100.000kr mener jeg at man får mye bil for pengene uten at man selv sitter i saksa..

Interiør til E60/E61 er heller ikke så enkelt som plug and play med mindre du ikke er så heldig og finner en identisk bil. Det er svært, svært mye programmeringer og i verste fall forskjeller i ledningsnett. Ergo er man avhenig av at dette interiøret kan shines - man kommer dog ikke utenom at den er "nedsittet"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skummel når bilene er gått så langt som dette! Selv om det er en rå bil til en billig penge så synes jeg den har gått for langt og koster for mye. Bilen er jo så si oppbrukt vil jeg si, interiøret ser ut som det er 20 år gammelt i slitasje!

Jeg ville tatt en seriøs motor og drivverks overhaling skulle jeg ha kjørt rundt i en bil som er gått så langt! Hadde den bare vært langkjørt så hadde det vært litt bedre med drosjer er sjelden langkjørte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke noe problem at den har gått så langt, den vil sikkert gå til dommedag. Men ville jeg ha kjøpt den? Nei, ville hatt den til en lavere pris i alle fall. Er dessverre bare slik det er, vi er for kresen :)

Mtp motor og km-stand er det jo en annen sak som teller inn på hvor slitt motoren er.

Drosjer står mye av tiden på tomgang og venter på oppdrag, antall timer denne har stått på tomgang er et ekstra slitasjemoment som er fort gjort å glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...