Fredrik Skrevet Januar 7, 2011 Share Skrevet Januar 7, 2011 Jeg var sjåførtype nr. 1 i mange år, men nå er jeg vel mer sjåførtype nr. 4. Min første bil hadde 122 HK... så hadde jeg biler med opp til 300 HK... og nå er jeg tilfreds med en bil som har 115 HK... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Januar 7, 2011 Share Skrevet Januar 7, 2011 Jeg er vell mest 2 siden jeg fikk lappen i dag. Men er også 1. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Så trygge og erfarne entusiaster finnes ikke? Joda, de som regner seg som det, hører rett hjemme i gruppe 2. Hehe, blir vel mye selvmotsigelse hvis de tror det Husk også at de trygge og erfarne i gruppe 4 kan være dyktige bilførere, men de har ingen særlig interesse av bilkjøring. Derfor spiller det f.eks. mindre rolle om bilen deres har for- eller bakhjulsdrift, siden Gruppe 4-bilisten roer det ned nok i svingen til at under- eller overstyringen ikke blir for påtrengende. Tror nok at for gruppe 4 så er for- eller bakhjulsdrift noe de har mest klart for seg. Bakhjulsdrift er nok mest for entusiasten eller de som er vant til det. Men så har du jo de som kjører med drift på alle hjul og tror det er umulig å kjøre av veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Jeg er nok en blanding av gruppe 1 og 4. Før var jeg mer 1 enn 4. Men de ganger jeg kjører på bane av alle slag, da slår gruppe 1 genene inn for fullt. Bil er for meg et herlig sted; fred og ro, velge den musikken/motorlyden man ønsker, og fundere over evt. problemstillinger Nå på vinteren med hardpakkede snøveier (en av fordelene ved å bo øde) er den en ren nytelse å ta en tur med en hånd på rattet og sladd fra brøytestikke til brøytestikke med god musikk på anlegget . Blir sjelden irritert til en slik grad at jeg gjør noe med det (harde forbikjøringer etc), fordi jeg legger opp til at jeg aldri stresser i bil, og ser på alle som gjør idiotiske ting i trafikken som mindre begavede, og hva kan jeg gjøre med det? Ingenting. Så da følger jeg bare på mens bambi beveger seg på isen foran meg. I går var et fint eksempel; Jeg skulle til nabobyen og valgte en alternativ vei, som ikke er mainstream. Usaltet vei, bare snø og herlige kjøreforhold. Ligger normalt endel over på slike veier, der jeg også føler meg veldig våken da jeg kjører. Så vrenger det ut en Opel Combo med leietilhenger litt fremme på en rettstrekke. Men han legger seg i maks 60km/t, og hengeren er såpass brei, og han kjører såpass langt ut i veien at jeg ikke kommer forbi han. Jeg lå etter han i 25 minutter, fordi han omtrent skulle eksakt på samme adressen som meg. Hadde dette vært for 5 år siden hadde jeg blåst forbi han på fnugg av en åpning, og normalt måtte man regne med litt kontrastyring med E30 og spenstige forbikjøringer vinterstid, men har hatt nok av de, så nå ble det stille og rolig. Jeg begynner nok å bli gammel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Høres vel mer ut som du modnes,oddis. Jeg mener selv å ligge på vippen mellom 1 og 4. Liker å leke med bilen der det passer seg,men i andre settinger er bare det å kjøre smooth,teknisk og gjennomtenkt også en stor glede. Dette er noe jeg ofte gjør når jeg kjører nye biler. Men at jeg er glad i å kjøre bil er det ingen tvil om,jeg reiser ofte til en matbutikk c.a. en mil unna på svingete veier,enda jeg har 2stk matbutikker jeg nesten kan kaste stein på herfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Kjører bil på to måter: til, fra og i jobb. Da er det mye rutinekjøring, bykjøring, kjøring i trafikkerte områder. Da kjeder eg meg ofte. Kjører da dieselbil med automatikk. Avslappende og enkelt, men ikke gøy. På fritiden kan eg kjøre bil bare for eg kjder meg og synes da det er gøy og kjeder meg sjelden. Er det kjdelig å kjøre bil etter arbeidstid er det som regel ikke nødvendig da eg jobber i sentrum og har vært forbi de butikker og servicetilbud eg trenger på vei hjem. Hjemme er det jo E30 og E36 som avlaster firmavogna og da kan det bli litt mer inspirerende.... Hatt lappen i 10 år, kjørt 35 - 55 000 i året siden den gang med all slags mulig biler, men merker eg er mer våken på omgivelsene rundt meg og konsekvenser enn for 10 år siden. Selv om eg innrømmer at eg nok kunne blitt fratatt lappen både titt og ofte grunnet fart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabben Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Etter tre skadefrie år bak rattet nå vil jeg også betegne meg med 1,2 og 4! Har fortsatt mye igjen å lære selv om jeg har kjørt bil siden jeg var 12 år Jeg liker å kjøre bil og blir aldri lei av å sitte bak rattet, men å ta sjanser er noe jeg sjelden gjør! Blir mye mer nervøs når jeg sitter på med kjerringa, ho tror ho er flink til å kjøre og det gjør meg litt nervøs til tider ja Har en kamerat som kjører som et svin, men fy faen å flink han er til å kjøre bil også så han er jeg faktisk komfortabel med når jeg sitter på! Så jeg mener det kan gå litt begge veier også Kondemnerte ikke du bilen til ekskona di da?? Eller er det bare rykter?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 "3: De trege og uinteresserte." Burde den ikke hete "De trege og trafikkfarlige" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil88 Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Jeg jobber som budbilsjåfør og er hissig i traffiken å begynner å kjede meg fort når jeg kjører "Merca" men når jeg setter meg bak rattet i E39en min så holder jeg meg rolig, sindig og avslappet. Må være noe spesielt med atmosfæren i Bmw`er kategoriserer meg da som 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André78 Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 Jeg er i kategori 3 for tiden. Kjører Passat stv tdi med barnesete. Bimmern er solgt, andre prioriteringer med spedbarn i huset. Hatt lappen i ca. 15 år. Kjører 40-50 000 km pr.år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabben Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 Kræsja ikke du bilen til ekskona di da?? Eller er det en anna en?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André78 Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 Hvem snakker du til? Hvis det er meg så er svaret nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 Har hatt noen turer opp mot 11 timer i strekk i det siste, og da kan det blir litt kjedelig. Har lyst på TV i bilen, men det blir for dyrt for øyeblikket. Farten går gradvis litt opp. Man blir litt fartsblind og varm i trøya etter så mange timer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 Er nok 1+ 4 selv jeg.Hatt lappen i 9 år,er 27 nå.Jeg vil si at jeg er en god sjåfør nå.Har ristet av meg det værste gjennom årene.Men en kjempe rå og dyktig sjåfør blir ingen uansett hva man sier eller gjør. Kjører jeg firmabilen som sperrer på 135 km/t så gidder jeg ikke å gjøre noe ut av det,det tar 200 år før jeg når farten der,cruiser rundt i 100 km/t på motorveien med radioen på full spiker,og følger alle 50 soner.Men så fort jeg setter meg i bimmern,så føler meg som en fersk 18 åring igjen.Er gøy å høre 6ern male som en katt,men føler relger for det om.Men er litt mer vill da Merker også det at når bilene mine er nyvasket,da kjører jeg som en gubbe på 70++ år,er livredd for at støv skal komme på bilen da,he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havardw Skrevet Januar 31, 2011 Share Skrevet Januar 31, 2011 2, 2 og 2! Er ikke greit å være 17 .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå