wirrumsen Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 IDAG KJØRTE JEG MED TÅKELYS SAMMEN MED NÆRLYS <3 OG ELSKET DET Ja, jeg ser det. Du ble så blendet at du måtte bruke store bokstaver for å se hva du skrev... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Det er vel ein grunn for at biler skal ha tåkelys/ eller kurvelys som det heite! har aldri vårte blenda av tåkelys, til og med folk som har xenon i tåkelysa, blir ikkje blenda av det heller eg, men folk må lære seg å ikkje stirra på lys, gjer du det så blir du blenda av nærlys, detta her er heilt på tryne! ta heller tak i andre ting som er viktigare i trafikken en detta tullet her, folk som søve og ikkje følger med, lure på ko mangen eg har holdt på og køyrt på i kryss og slik for at dei ikkje følger med! DET ER 1000 ANDRE TING SOM ER VIKTIGARE! Tror diskusjonen handler om tåke-/kurvelys foran, ikke tåkelyset bak som jo er det eneste påbudte tåkelyset på bilen! Egentlig bare innom tråden av ren fasinasjon for at den fortsatt er så aktiv, til tross for hvor oppbrukt emnet er, og nå klarer jeg ikke la være med en liten kommentar heller: Til dere som absolutt skal kjøre med tåke-/kurvelys foran sammen med nærlys, hvorfor ikke kjøre med kupélyset på i bilen og? Slik får dere jo enda mer lys til å se i mørket, samtidig som vi andre ser hvilke nisse det er som kjører (Hagenisse vet vi jo alt at det ikke er siden han hverken har eller vil ha slike lys på bilen). Resten av diskusjonen foreslås avgjort utenfor sent førstkommende lørdag kveld, fortrinnsvis med en respektabel promille! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svartbekk Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Jeg vil ikke kjøre med sprederne på!! for har kun 1, og det ser så dumt ut.. så får følge loven i noen dager og kjøre med vanlig nærlys : / Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ww2 Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Still going strong Må vel være noe bedre og skrive om enn dette vel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Det er vel ein grunn for at biler skal ha tåkelys/ eller kurvelys som det heite! har aldri vårte blenda av tåkelys, til og med folk som har xenon i tåkelysa, blir ikkje blenda av det heller eg, men folk må lære seg å ikkje stirra på lys, gjer du det så blir du blenda av nærlys, detta her er heilt på tryne! ta heller tak i andre ting som er viktigare i trafikken en detta tullet her, folk som søve og ikkje følger med, lure på ko mangen eg har holdt på og køyrt på i kryss og slik for at dei ikkje følger med! DET ER 1000 ANDRE TING SOM ER VIKTIGARE! +1, endelig kom det ett godt seriøst innlegg:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chipsenter1 Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Det største problemet her er vel heller att folk flest setter inn jalla xenon som ikke gir riktig lys spredning så finnes d tullingene som mener d har for dårlig lys å stiller dem høyere å ser dere ikke veien kjøp da skikkelig xenon med stillbar styrke fra 30-55 w og med farge temp skift fra 4400k til 6000k da ser dere veien i alle føre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Burde være påbudt med tåkelys her inne til tider også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 Tror diskusjonen handler om tåke-/kurvelys foran, ikke tåkelyset bak som jo er det eneste påbudte tåkelyset på bilen! Der tar du faktisk feil for det er ikke påbudt med tåkelys bak heller. Man KAN ha tåkelys bak, men det er ikke påbudt. Det er ikke så nøye om man har ett eller to tåkelys bak men har man bare ett tåkelys så skal det plasseres til venstre for bilens midtpunkt. Det står i regelverket nemlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 Har hatt en lang og trivelig helg nå så vi må fyre opp et gammelt heftig tema her. Kjørelys er en ting men flere enn 2 parklys da. Har angeleys og det blir vel regnet som 4 lys? http://www.tv2underholdning.no/broom/de ... 39405.html Fyr løs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 sålenge AE er i en lykt slik de er på de bmwene som kommer orginalt med det så regnes det som en lykt med parklys på hver side og er helt lovlig. men på E34 hvor det er 4 individuelle lykter er det ikke lov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 På E39 så er det en lyspære til park lyset på hver side og da er det lov . Har du to pærer på hver side er det forbudt . Er det samme regler for lastebil ??? Dem har jo 70 pærer forover og 700 bakover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 det kalles for markeringslys. det er påbudt på enkelte biler. Forbudt på biler under 190 cm bredde, valgfritt på biler mellom 190 og 230, og påbudt på biler over 230 cm bredde. jeg har 5 lys på taket på min bil. og de er påbudt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Det er vel ein grunn for at biler skal ha tåkelys/ eller kurvelys som det heite! har aldri vårte blenda av tåkelys, til og med folk som har xenon i tåkelysa, blir ikkje blenda av det heller eg, men folk må lære seg å ikkje stirra på lys, gjer du det så blir du blenda av nærlys, detta her er heilt på tryne! ta heller tak i andre ting som er viktigare i trafikken en detta tullet her, folk som søve og ikkje følger med, lure på ko mangen eg har holdt på og køyrt på i kryss og slik for at dei ikkje følger med! DET ER 1000 ANDRE TING SOM ER VIKTIGARE! +1, endelig kom det ett godt seriøst innlegg:) Bilen min har en tendens til og slå på langlysa når den møter tåke/nærlys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Bilen min har en tendens til og slå på langlysa når den møter tåke/nærlys Da må du få sjekka lysa dine, skal jo ikke være sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Skjønner ikke hvorfor flesteparten er så glad i å kjøre med spredere og park/nærlys, kjører dere konstant med promille og langt over tillatt hastighet også ? kan dere ikke bare innse at det er ulovlig å kjøre med en slik lyskombinasjon? synes til tider at fjortissnivået er rimelig høyt her inne, "jeg vil og jeg skal for jeg driter i alt" blir litt for dumt . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå