Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg kjøpte det i utgangspunktet fordi de gav meg det beste kompromisset mellom utsende, kjøreegenskaper og pris.

Jeg har fortsatt å kjøpe bmwer fordi det er det jeg kan best.

Skulle jeg kjøpt ny lekebil, hadde jeg gått for Porsche, Lotus el.

Skrevet

Mitt første møte med BMW var faktisk 325i'n til Patrick her på forumet. Bortsett fra måkevinga bakpå og sølvlistene rundtom, så var dette virkelig en perle av en bil. Motorlyden m/ effektanlegg, draget når han ga gass, kvalitetsfølensen og totalinntrykket av en slik bil var overveldende den gang.

Den neste bilen var en e36 316i compact som tilhørte en annen kompis, før jeg skaffet meg min egen 2000 e46 316i.

Selvom disse bilene var ulike, fra Patrick sin coupe med stor motor, til compacten og min egen "vanlige" familiesedan, så ga de meg allikevel masse av det jeg ser etter i en bil;

kvalitet, design, sportslighet og kjøreglede!

Skrevet

det som gjør at jeg liker bmw så godt, er at de har så pene linjer. e38n er en nydelig bil. jeg liker godt e34n også. også er de så behagelige å kjøre. null problem å kjøre langt uten å komme fram med prolaps :D

at det som oftes er en pen lyd av en 6`er eller 8`er under panseret trekker heller ikke ned ;)

også er interiøret så "rett", og det er førerrettet. få andre biler jeg liker interiøret på. noen mercedes og audi går an men...

jeg har tidliger hatt en 97 e39 525tds varebil. en 94 e38 730iA, en 96 e38 740iA, og en 91 e34 520i med kompressor.

Skrevet

Eg kjører BMW av 1 enkel grunn, og det er den at eg var på nybil messe for å teste ein haug med nye bilere for rundt 1/2 år siden.

Testet flunknye Volvoer, Opel Volkswagen, Subaru, Mazda, Toyota, testet VW Scirocco, Passat, Tourag, subaru forester, toyota avensis, corolla, flere typer av mazda, Volvo V70 ....

Og så, ein god del timer senere med mye kjøring i nye biler, så satt eg meg inn i min 7 år gamle BMW 530D som var parkert like utenfor og kjørte hjemover ....og eg tenkte for meg selv : Hva i all verden? Det er jo dette som føles som ein ny bil ... Komfort, motor, interiør, kjøreopplevelse ... Absolutt ingen av de flunknye bilene kunne måle seg (hadde med ein kompis, og fatter'n også, som begge delte samme opplevelse).

...Og det er da eg tenker, BMW er rett igjennom kvalitet.

...Men det skal sies at det ikkje var Mercedes, Audi eller andre høgklasse biler på messa :) Men har tilgode å kjøre bedre bil enn e60 5-serie .. (har testet Audi A6 2008mod, og fikk ikkje samme godfølelsen)

Ellers, andre tilegg-grunner:

1.Design, ingen slår BMW

2.Motorutvalg

3.Komfort

Minus med BMW:

1.Svindyre verksted priser ...

Skrevet

i en alder av 14-15 år ble jeg frelst, de "tøffe" gutta kjørte BMW. Så når jeg var 17 kjøpte jeg min første BMW.

har prøvd endel andre merker som nummer to bil. men ingenting slår bmw til nå ?.

blir nok bmw resten av livet som nummer en bil. og noe annet som nummer 2. hilux ++

Skrevet

Først og fremst kombinasjonen av comfort og kjøreegenskaper, men også RWD, kvalitet og etter min mening mulig å få mye bil for pengene.

Skrevet

Markedet for brukte og nye "spesial" deler (carbon..styling..felger..slitedeler..) er jo vanvittig stort på BMW i Norge...det i seg selv er jo en god grunn dersom man liker å "pusle" litt med bilene sine! :)

Skrevet

Jeg har alltid likt BMW, men ikke kjøpt det før delvis pga. skepsis til driftskostnadene og delvis pga negativt image (i manges øyne). Når første generasjon Mazda 6 viste seg å ikke holde mål, og ikke noe annet nyere japansk i prisklassen fristet, byttet jeg i E39 og har ikke angret enda, selv om det har medført litt mer trøbbel enn jeg er vant med. Jeg var også nysgjerrig på om BMW'en kan måle seg med Xedosen. Jeg har nok dessuten blitt for godt vant til gangkulturen i velkonstruerte bensinseksere til å ville ha noe annet. Pluss at jeg gjerne velger biler som det ikke går så mange av. En debadged 530 manuell er jo en sleeper, det liker jeg, morsomt når gutta i A4 ypper litt :)

Skrevet

Jeg har BMW fordi:

Det er mer en bare et fremkomstmiddel.

Gir meg kjøreglede, på med skinnhanskene, par tyske gloser, så er Derreck følelsen der :)

Jeg liker å ta vare på hørselen min.

Jeg har skrudd masse og lakkert mange bmw'er, og har sett litt under skallet, og liker løsningene og kvaliteten.

Skrevet
3 ord

1. Utseende

2. Komfort

3. Kjøreglede

+1

Og kjører man BMW kan man si "jeg kjører BMW", og det er kult uansett.. ALLE bilene til BMW er fine eller helt ok.

Man kan ikke si "jeg kjører Honda" uten å fortelle modell.. Kjører man kul Honda MÅ man spesifisere modell også, f.eks. S2000.

Skrevet

Jeg har BMW av flere grunner.

Allerede tidlig på barneskolen tegnet jeg fronten til E36 på omtrent alle skolebøkene mine. :)

328i var den absolutte drømmebil av en eller annen grunn. Visste jo ikke hva M3 var den gang.

I en alder av 17, veldig nært oppkjøringen, kjøpte jeg en E34 520i med skinn og masse utstyr. Ble masse påkostninger, men av en eller annen grunn ble det glemt da jeg kjørte rundt i den. Var noe med den "tunge" kvaliteten og følelsen over bilen sammen med knurrende sekserlyd.

Øvelseskjøring/oppkjøring ble gjort i en E90 318i med full M-pakke. Var en ny verden for meg.

Savnet bare sekserlyden.

Etter et godt år med 520'n, kjøpte jeg E46 320Ci. Var litt uheldig med den og byttet den i en 95' Audi S6 4.2 med manuell kasse. Den skulle ALDRI selges, for da hadde jeg funnet bilen min. men den gang ei. (forøvrig, bedre opplevd og faktisk kvalitet skal letes lenge etter!)

Nå endte jeg opp i en E36 (!) 328ia cab. Begynner å bli gamle biler, men du verden! Maken til følelse finnes ikke i andre biler. BMW er noe for seg selv. Har kjørt siste utgave av A6 og diverse andre nyere biler, men syns at E36'n faktisk overgår kjøreopplevelse.

BMW gir meg det jeg setter pris på og ser etter i en bil. Utseende, følelse, kvalitet( til tider tvilsom, men alt det andre veier opp). Neste bil blir også garantert en BMW. Tror X5 hadde vært noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...