Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Han jeg skulle kjøpe motoren av , svarer meg ikke når jeg skriver til han. Jeg trur ikke han får utlevert bilen ifra verksted. Så da lurer jeg på hvorfor nykker bilen enda ?

Den dagen vi henta bilen så var bilen veldig bra på tomgang , den nykka forsatt men mye mye mindre. Bilen har blitt værre etter hver dag som går...Den Forandrer seg på tomgang , noen ganger sviver den ok andre ganger ikke. Har prøvd så og si alt! Kan det være registeret som har hoppet 1 tann eller det er slakt ? Røyker jævligt ut av veivhusventilasjonen!Den nykker kun mellom 1300rpm - 2200rpm ( har fult ladetrykk ledig på 2200rpm ) Nykker litt på 2giret , veldig mye på 3giret og av og til på 4 giret. Aldri i 5giret eller 1giret. Har turbo trykks måler i bilen og når den nykker beggyner måleren og hoppe etter hvert som den lader. Akuratt som når den beggyner og lade så slipper den igjennom litt ladetrykk. Gass responsen er egentligt veldig dårlig på lavt turtal føler ikke bilen går som den skal heller. Kan nevne på ny hva som er gjort , ny turbo , nye pakninger til turbo , ny intercooler , blenda egr ifra eksos manifoil til egr , hatt komp test på den ( ok ) , hatt diagnose , målt alle verdier ( ok ) , alle dysene er nye ( var lekkasje i 2 av dem ) , hatt ute dieselpumpe 2 ganger .... Beggyner og bli temmelig lei denne bilen ...

 

Er forresten en bmw 325 tds 1995model til dere som ikke har sett mine tideligere meldinger.

Endret av awt
Ryddet litt, vennligst bruk "Rediger" neste gang.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselfilter er nytt , den skal få diesel som den skal ifølge han som kjørte pumpa ibenk... Gjorde ingenting mens pumpa var ute.

 

Eller nytt og nytt... er vell 1år vertfall.. Husker vertfall at han som skifta dieselfilter ikke fylte det opp me diesel før han starta den ...

 

Kan også nevne det at vist jeg kjører på 3 giret og den beggyner å nykke og jeg gir full gass så vil den slutte og nykke pga det høye momentet jeg får ved fult gasspådrag.

Endret av Smygi
Ryddet litt, vennligst bruk "Rediger" neste gang.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2003 E39 530D som jeg kunne tenkt å fått litt mer power i, for att det skal holde må jeg vel bytte til manuell kasse? Hvilke manuellkasser passer på denne motoren som tåler mye nm?

Eller er det nyere automatkasser som tåler mer enn den originale kassa som passer? 

 

Motoren har nå fjernet swirl flaps, egr og frontkat. Er det kun turbo fra 330D som trengs for å dra ut litt nærmere 300hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Har lest en del og sett att han har forsterket automatkassa og sett han har den effekten i motoren, men finner ingen info om nøyaktig hva som er gjort...Uansett vil jeg tippet er der byttet IC og turbo i tillegg til det som er gjort på min bil.

 

Forsterket automatkasse synes jeg blir litt dyrt så det blir nok manuell kasse, av manuelle kasser ser det ut som det er noen få modeller å velge imellom, men ser også forskjell på girkasse med samme navn ut fra hvilken bil kassa kommer fra. Forskjellen ser ut til å være ut ifra dem 4 siste bokstavene så jeg har litt problemer med å finne ut eksakt hvilke kasse jeg burde kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

org 530d manuell kasse ska jo tåle alvorlig mye juling, clutchen det står på :)  men i følge det jeg har lest så er det ett jævli styr å bytte fra auto til manuell i e39..  hadde lyst til å gjøre det selv av samme grunn som deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe spesielt styr å bytte om fra manuell til automat :)

Trenger alt til manuell bil, kortere mellomaskling og muligens annen diff for rett utveksling. Ellers er det bare å skru av og skru på, montere stag og overføringer.

Man kan bare jumpe stikket til automatkassen for at det skal funke, evt kan dette kodes helt vekk og man slipper tannhjul i displayet :)

Gjorde dette på e46 nylig, samme prosedyre. Tok meg ca 13 timer med hjelp av en kamerat, med bilen kun på bukker i garasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...