Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Når det gjelder feilkoden til Bjornar87 på dieselfilter, så har jeg samme feill på min E60 520d M47N2, denne har byttet dieselfilter to ganger, originale filtere begge to. Feilen er der fortsatt. Matetrykk og railtrykk er logga ok ihht INPA.

 

Det som jeg tenkte over er at jeg leste i et sånt "bmw" skriv jeg fikk på PDF, om motorstyringen her. Det sitter en sånn varmer på dieselfilteret bak ser jeg, en svart kloss type. Hvis den er defekt så ville det komme opp feil på fuel filter clogged eller kraftstofffilter verstopft.

 

Kan dette stemme TRF? Vært borti? Ikke prøvd å sjekke denne enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he fuel heating unit is integrated in the fuel filter and is activated depending on the temperature and pressure in the fuel filter. Pressure switches and thermostats are also integrated in the fuel filter. The fuel heater only works with the ignition switched on.

The fuel heater is switched on in the case of:

    Fuel pressure > 6 bar AND
    Fuel temperature < 2 °C

 

The fuel heater is switched off again in the case of:

    Fuel pressure < 5.5 bar for a duration of > 5 min OR
    Fuel temperature > 12 °C OR
    During the starting process: if the electronics in the fuel filter detect a battery voltage < 7.5 V for longer than 0.2 s

Troubleshooting

The fuel heater is not activated by the DDE control unit. However, the fuel heater reports a detected filter blockage via the signal DIAG_DKH to the DDE control unit. The DDE control unit then stores the fault.

 

Skifte denne da ser det ut til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes GSbildeler er helt ute på bærtur med prisene sine jeg. Trodde liksom det skulle være "litt" billigere på deler en å kjøpe det på bmw forhandler, men de har til og med lagt på litt på enkelte deler. eller som jeg har sett på enkelte ting, de kjører US $ priser X 10. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder denne LMM så tar Koed 3826,25,- for en original Bmw/Bosch men GS tar 4 538,16,- for den samme.

 

At du får kjøpt Bosch med samme serienummer mye billigere er en annen sak men når prisene hos  Koed og GS skal settes opp mot hverandre så er det ikke mer enn rett og rimelig at det er nøyaktig samme vare vi snakker om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men når det gjelder priser hos GS vs BMW-forhandler så er avviket generelt lite (i motsetning til før i tiden). Kanskje fordi de nå har samme eiere (Bavaria?) Hos KOED eller Schmiedmann vil det fremdeles være en del å hente på de fleste produkter da de importerer selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har et problem med min 2006 525d e61 og det er at turboen ikke gir noe ladetrykk ifra seg. Har liggende inne feilkode: 3F57 DDE: Charge Air Pressure Controller 

 

Det eg lurer på er om det er noen andre årsaker som kan gi denne feilen? Eller kan eg bare kjøpe ny sensor? Kan det stemme at sensoren ligger helt i bakkant av innsug mot torpedovegg eller er det den som ligger rett under innsug med 2 stk vakumslanger tilkoblet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har et problem med min 2006 525d e61 og det er at turboen ikke gir noe ladetrykk ifra seg. Har liggende inne feilkode: 3F57 DDE: Charge Air Pressure Controller 

 

Det eg lurer på er om det er noen andre årsaker som kan gi denne feilen? Eller kan eg bare kjøpe ny sensor? Kan det stemme at sensoren ligger helt i bakkant av innsug mot torpedovegg eller er det den som ligger rett under innsug med 2 stk vakumslanger tilkoblet?

 

Tidligere i denne tråden er det skrevet ganske mye om dette. Kan være mye forskjellig; turbo, vnt/aktuator, vakuumslanger, pressure-converter (som er under innsuget) og ladetrykk-sensor (som sitter helt bak på innsuget). Riktig fremgangsmåte er vel å sjekke tilstand på turbo og så feilsøke/logge data under kjøring. Men når det er sagt så kan jeg fortelle at jeg hadde nesten samme problem på min 525d 2003-modell, og da var det trykk-sensoren bak på innsuget som var defekt... Med "nesten samme problem" så mener jeg at feilkoden var den samme, men dreiemomentet ga seg altfor tidlig på turtall (noe ladetrykk må det jo ha vært, men ikke "nok").

Endret av togga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et lite spørsmål å komme med :) når bilen min regenererer dpf'n så går bilen bedre. kjennes hvertfall sånn ut, den blir mer eksplosiv. den er programmert av BSR tuning. er det noe forklaring på dette eller er det unormalt? hadde vært fint om den kunne vært sånn hele tiden :D

 

er en e60 525d 2005 modell. manuell gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...