Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Har nett bytt thermostat på bilen min, 330cd.M57n motor. Men etter bytte sliter jeg med å få den i driftstemp... den holder seg på streken når jeg kjører på flat mark men stiger til driftstemp når jeg kjører oppover, og går mot kald igjen når jeg kjører nedover igjen....

Har lufta systemt etter bytte, men skjønner ikke hvorfor det skal være slik etter jeg har bytt thermostat. Noen som har vært borti det samme?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nett bytt thermostat på bilen min, 330cd.M57n motor. Men etter bytte sliter jeg med å få den i driftstemp... den holder seg på streken når jeg kjører på flat mark men stiger til driftstemp når jeg kjører oppover, og går mot kald igjen når jeg kjører nedover igjen....

Har lufta systemt etter bytte, men skjønner ikke hvorfor det skal være slik etter jeg har bytt thermostat. Noen som har vært borti det samme? :smile:

Hvilken termostat byttet du? 

 

Les første side pånytt.

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en e46 320d touring m47 2001mod som jeg plages litt med. ved pådrag så "fusker" den for meg, mister tidvis effekt så den drar hakkete, kald som varm motor.

 

Har skiftet dieselfilter og renset EGR.

 

Mvh Svenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig og koble ut dieselvarmeren på min 01 520d? Den starter opp avåtil uten noen grunn, og da fusker bilen litt virker det som.. Så noe rele eller sikring som går kun til dieselvarmer? Og gjør det noe om denne blir koblet ut?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Det er ikke noe svar på det jeg spurte om? Det står jo bare at egr ikke er til og varme kjølevæska men fungerer som en eksoskjøler?

Har og 2004 modell om det har noe å si.

Jo, les HELE posten til TRF. Ikke bare avsnittet om M57. Da vil du få svaret ditt, og du lærer endel på veien. Det er samme på din motor som F.eks M47D20

 

Poenget med den tråden her er å få en grunnleggende forståelse for hvordan det fungerer, slik at man kan feilsøke selv.

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...