Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Har hørt så mye forskjellig om dette såkalte "veivhusventilasjonsfilteret".. 

 

Dette gjelder en 2008 3-serie med n47 motoren. Har bilen min veivhusventilasjon eller ikke? Ligger dette filteret under toppdekselet? 

 

Lett å skifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere med oppjusterte M47(N) med 6-trinns kasse, hvor langt holder den originale clutchen, og hva er neste steg om den slurer? M57 trykkplate?

Har inntrykk av at clutch på M47 320d (E90) er ganske holdbar.

Ved logging så kommer min E91 opp i 440 Nm i "inner moment", og dette uten at det slurer.

Endret av FritzP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten utfordring med en oljelekkasje etter at EGR ventilen ble fjernet på min bedre halvdel sin e39 525TDS.

Det lekker fra nippelen litt under til høyre for vakumpumpen. Det gikk en slange derfra og opp til egr ventilen.

Når jeg fjernet egr ventilen så satt jeg på en blendepropp på den nippelen, men den er sprukket nå.

 

Så lurer på hvorfor den slangen var der, og evt hvor mye olje/trykk det er i den siden proppen sprakk.

Tenkte å bytte ut den nippelen med en bolt istedenfor (som på m51 opp til 1994), men det er jo bestillingsvare fra Tyskland. (5 dager)

Har ringt så og si alle som selger bolter i Bergen, men ingen har M20 med 1,5 i stigning.

Alternativet er jo å hive på en slange igjen og blende den, vil det være holdbart?

 

Delene det er snakk om er 10 og 9

MTA1MzZfcA==.png

Endret av Trond H. Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Noen som vet om det går ann å oppgradere automat softwaren i min e46 330xd?

Lockup på converteren skulle låst seg litt tidligere da den slurer mye på converteren, kan låse den i 5 gir ved relativ lav hastighet og da slurer den på konverteren på 3000rpm helt til mer turtall trengs for å øke farten...

Har lest at en kan programere den til å låse litt før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstilling du nevner er kjent, og litt til. Har over en lengre periode jobbet med dette, og så vidt jeg vet så sitter jeg på et av to verktøy i verden som kan lese og skrive disse (prototype). Det går også an å lodde ut chip og lese med en vanlig verktøy, men du må fortsatt fikse CKS selv.

Det er dog ikke utfordringen. Vi hadde et samarbeid (les: betalte masse penger) til et av de få store firmaene i verden som mener de kan programmere girkasser, og da også disse. Vel, vi står fortsatt her uten noe fungerende software, og de få filene jeg har prøvd har ikke fungert etter intensjon i det hele tatt. Jeg har sett litt på det selv, og har jo skjønt at det er den eneste måten å få dette gjort på, men jeg har ikke prioritert det, og derfor har jeg heller ikke kommet noen veg (av vesentlig betydning).

Det finnes noen som fysisk modifiserer ecu til å låse tidligere, men de som har prøvd det her inne var ikke fornøyde, og det fungerer fortsatt bare fra 4 gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bimmers.no/topic/733196-kan-man-bytte-ecu-p%C3%A5-girkassa-s%C3%A5nn-uten-videre/page-5?hl=%20tcc

 

Her er en tråd hvor både TheZ35 og Alpejohn sendte girkasse ECU for å få den modifisert til å låse converter oftere og på flere gir. . Ingen av de var spesielt fornøyde nei. Det må nok integreres i software ellers blir det ganske ubrukelig å kjøre med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaeeeh..... noen diesel guruer her?

Har i de siste dagene ''sliti'' litt med at bilen ''dauer'' om jeg har 0 gass ei beite, altså virker som den kutter tenninga, kan enten da ta inn clutchen og vente til turtallet faller tomgang og kjøre vidre før den er helt fin igjen eller bare holde inn gassen og vente på at den reagerer.. har ikke irritert meg sånn ekstremt men har tenkt tett filter elns....

men så istad, startet bilen og den gikk helt fint, kjørte 200m så skulle jeg ta igang ut av et kryss, og trodde jeg kvelte den, men den stoppa bare tongue.png
etter det har det vært 0 start å få, tenner ikke engang, med startgass så tenner den, men ikke noe uten...

kommer diesel ut fra pumpa i tanken og retur er fin, ved filtret så tok jeg av slangen etter filtret, og det kommer diesel, men ska det være mye trykk der?

bilen starter ikke nå og jeg måååå få start, bruker den hver dag

tips?

gjelder 318tds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...