Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,er noen her som har prøvd å bruke den rustløsende vedlikeholdsoljen Interflon Fin Super for å løsne glødeplugger som sitter for jævlig ?  Mvh Lasse.     SLUTT PÅ FASTSITTENDE GLØDEPLUGGER.

Slutt på fastsittende glødeplugger.
90% mindre arbeid med å løsne gløde­plugg­er.
Utgangspunkt
Når glødeplugger setter seg fast kan de som regel bare fjernes med rå kraft. Dersom gjengene skades må man bore ut glødepluggen, noe som krever mye arbeid. Dette innebærer ca en times arbeid til en kostnad av €80.
Vår løsning
Den høyst penetrerende og rustløsende vedlikeholdsoljen Interflon Fin Super ble benyttet. Denne oljen løsner rust og kryper inn i gjengene. Når man skrur løs reduserer dette motstanden i skruegjengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaeeeh..... noen diesel guruer her?

Har i de siste dagene ''sliti'' litt med at bilen ''dauer'' om jeg har 0 gass ei beite, altså virker som den kutter tenninga, kan enten da ta inn clutchen og vente til turtallet faller tomgang og kjøre vidre før den er helt fin igjen eller bare holde inn gassen og vente på at den reagerer.. har ikke irritert meg sånn ekstremt men har tenkt tett filter elns....

men så istad, startet bilen og den gikk helt fint, kjørte 200m så skulle jeg ta igang ut av et kryss, og trodde jeg kvelte den, men den stoppa bare tongue.png

etter det har det vært 0 start å få, tenner ikke engang, med startgass så tenner den, men ikke noe uten...

kommer diesel ut fra pumpa i tanken og retur er fin, ved filtret så tok jeg av slangen etter filtret, og det kommer diesel, men ska det være mye trykk der?

bilen starter ikke nå og jeg måååå få start, bruker den hver dag

tips?

gjelder 318tds

ingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i hvert fall ikke når du bumper ditt eget innlegg fordi det kom _ETT_ innlegg etter ditt.

Les første side. Da bør du få noen tanker selv. Innsp pumpe kan har problemer, dette må sjekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i hvert fall ikke når du bumper ditt eget innlegg fordi det kom _ETT_ innlegg etter ditt.

Les første side. Da bør du få noen tanker selv. Innsp pumpe kan har problemer, dette må sjekkes.

leste første side.. og innlegget mitt ble en side bak, og er vell få som gidder å bla bakover i sidene for å hjelpe på det forumet her virker det som, mange med peil som leser som ikke gidder å svare engang, derfor svarte jeg på innlegget for å få det på en ''fersk'' side i håp om å få svar, men er vell dårlig med det uansett :) beklager, det ska ikke gjenta seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har problemer med min e39 525tds automat. I 60-70 km/t så kutter den kraften på lave turtall og driftstoff nålen går nedover og vil ikke bevege seg over 15 l/100km. Om jeg slipper gassen og speeder igjen får jeg full kraft tilbake. Eller trykke kick down sånn at den beveger seg over 3000rpm. Du kjenner at motoren går i en slags nødmodus og vill ikke gi serlig mer kraft før. Hva kan dette være?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har problemer med min e39 525tds automat. I 60-70 km/t så kutter den kraften på lave turtall og driftstoff nålen går nedover og vil ikke bevege seg over 15 l/100km. Om jeg slipper gassen og speeder igjen får jeg full kraft tilbake. Eller trykke kick down sånn at den beveger seg over 3000rpm. Du kjenner at motoren går i en slags nødmodus og vill ikke gi serlig mer kraft før. Hva kan dette være?.

Høres ut som det kan være gåen luftmassemåler, da går motoren i nødmodus. Hadde samme problemet med min, mistet all bunnkraft i motoren, og måtte nærmest tyne den opp bakker. 

For å finne ut helt sikkert at det er den, kan du prøve og koble ut kontakten til den, da skal den gå litt bedre. 

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det kan være gåen luftmassemåler, da går motoren i nødmodus. Hadde samme problemet med min, mistet all bunnkraft i motoren, og måtte nærmest tyne den opp bakker.

For å finne ut helt sikkert at det er den, kan du prøve og koble ut kontakten til den, da skal den gå litt bedre.

Har prøv det. Har byttet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Er det noen som har vært borti gåent motorfester på en bmw 330d før? Dette gjelder min 04 330cd. Det hender av og til at det rister noe voldomt når jeg får turtall, men da kan jeg stoppe den og starte den igjen så er den som normal. Og når jeg stopper motoren rakler det noe fælt, det hender ikke hver gang, mem veldig ofte. Har en mistanke om dårlig motorfeste, noen som har vært borti samme problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres mer ut som noe feil med innsprøytning, mener nå jeg. Motorfeste skaper ikke rangling/skramling, såvidt jeg vet. Mulig det gjør det, men har ikke opplevd det.

 

Men om bilen er gått mer enn 150-180kkm så er nok motorfester dårlige uansett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja kan jo være, men det er akkuratt som om den rister, virker som de ikke følger helt med hele tiden. Bilen har gått 160k km så kan jo prøve å bytte de. For den går akkurat slik den skal når det oppstår at den rister i fart når jeg får turtall på den.

Det hender også den går litt ujamt på tomgang nåla hopper og spretter 100-200 omdreininger, men dette kom seg betraktelig etter jeg bytta dieselfilter, men det hender en sjelden gang nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Bilen min har begynt å jage noe på turtall på tomgang. Varierer typisk -/+ 50 rpm, nok til at det viser på turtallsnåla. Er det falskluft jeg skal lete etter eller er det andre ting som gjelder på dieselbiler? Dette er da M57 motor. 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg hadde en liten lekkasje i den nye sensoren for ei tid tilbake men jeg etterteita "løsgjengene" mot rail og selve sensoren. Fikk det tett men jeg får begynne der da og rengjøre stikket etc. Takk for tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt lik tomgang før jul en gang men virker som det har gitt seg nå.

RPM nåla flytta seg kanskje 1-1,5mm og en kunne høre en svak endring i motorlyden.

 

Når jeg tenker meg om tror jeg dette var mest på kald motor, så kanskje det ikke er samme greia likavel. :)
Skal uansett sjekke kontakten på min sensor, bare for og ha gjort det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...