Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp! Har en fin svart blendepropp som passer rett på:) Er MEGET nysgjerrig på åssen det her går...aldri kjørt bil med M57 motor i noen gang faktisk, så har bare den gamle M51 å sammenligne med...trur det er muligheter for en noe mer brutal kjøreopplevelse! 3" rakrør med bare ei pyntepotte bakerst skal sørge for go'lyd! Du har ikke et filmklipp av din Hpi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen filmklipp av min.

Så lenge bilen går så er det bare damp så olja kondenserer ikke før den blir kald. Det hender det ligger en dråpe på garasjegulvet men det meste samler seg på veggene inni slangen så jeg tar den av innimellom og spyler gjennom den med varmt vann og tørker den.

Men tror jeg ikke vi skal bli altfor OT inni Dieseltråden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DDE lampa kommer opp hos meg når jeg gir litt gass. Det har gradvis bare blitt værre og værre. Nå er det bare full gass i et par tre sek så kommer den på. Fortsetter jeg etter at lampa er kommet på så kutter motorn, akkurat som om man møter en vegg. Den slår seg helt av, så må stoppe helt og starte opp bilen igjen, da er alt som normalt. Er en m57d30 motor det gjelder.

 

Feilkoder jeg får opp:

0404 - Eksosreturkrets: område/ytelse
1A04 - Elektrisk tileggsvarmer
1190 - Trykkkontrollventil drivstoffgalleri
1260 - Kontrollsystem, forpumpe

 

Har netopp bytta dieselfilter, hjalp ikke. Men jeg har en diesel lekkasje ser jeg, forbruke er normalt, så ikke stor lekkasje. Men etter at jeg har kjørt så drypper det noen dråper ser jeg under bilen. Har leta lenge og gådd over slanger og koblinger. Det drypper ned ca i bakkant av motor. Tror kanskje det kan komme av den bakerste dysa. Gikk over å sjekka dysene, og der var det diesel rundt de to bakerste dysene. Så vet ikke om det kanskje rett og slett kommer av dem. Om dette er årsaken til probleme vet jeg ikke, derfor jeg trenger litt hjelp her :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge vært plaget med at bilen fjusker i 1-2sec etter start når det er kjølig ute,alt fra 2 grader og ned..Men den er ikke det minste tregstartet.
Hadde feil på glødeplugger og trudde d var feilen,men etter pluggene + gløderele ble byttet forsvant ikke noe annet enn feilkoden..
Jeg har derimot feilkoden 483d throttle actuator/483d drosselklappensteller. Jeg har ikke klart å finne ut av dette men mistenker egr/agr ventilen.
Og nu holder jeg på å lære meg å bruke Inpa og var derfor innom stort sett alt for å se om jeg fant noe som kunne ha sammenheng med 483d.
Kom bla. over disse verdiene med ! tegn og over på rødfeltet, så jeg fryktet jeg hadde funnet en "alvorligere" feil..
Men det er også morsomt å se på da jeg ønsker å lære meg mere om dette :)

Endret av mspec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ifra at det er nr 16 på bildet du refererer til? Det var den eller egr'n jeg tenkte på.
Er det den som er årsaken til fjuskingen på kaldstart eller tenkte du kun på feilkoden?
Og sist men ikke minst,påvirker denne regen av dpf?

post-48870-0-62861300-1427748024_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...