Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål angående E38n. Turboene på min E38 740d "kvitrer" i stedet for å plystre :P vet ikke hvordan ellers jeg kan forklare det. På alle dieselbiler jeg har hatt (merce, tds og 04 X5 3.0d) hører man turboen som en jevn plystring/susing. På 740n er det mer som en kvitrelyd, som er ganske tydelig. Turboene er byttet (tidligere eier kjøpte sprell nye Garrett) for ca 30 000km siden, og bilen går som normalt (tror jeg. Har ikke prøvd andre 740d). Det eneste "unormale" er lyden. Lyden har alltid vært den samme, så det er ingenting som har kommet plutselig. Har aldri vært borti turboer som kvitrer før, så lurer på om det er normalt? :) har sett på videoer av andre 740d på YouTube, men ingen har samme lyden. På videoene sliter jeg litt med å høre lyden, men i min bil er den ganske tydelig. 

Vil gjerne fikse det, om det er noe som kan/bør fikses. Alle tips mottas med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 3.5 innvendig dia og 2.0 tjukkelse på veggen i slangen da?

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Stemmer nok bra som Alpejohn sier. :)

Det stemte, 3,5mm innvendig :) Fikk tak i 4 meter slange m tøystrømpe i riktig diameter for 300kr, kan ikke klage på det [emoji14] takk for svar folkens :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke var noe kvitre lyd. En skudd i blindet fri eksos?

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

Takk for svar :)

Huff, det er jo så jævlig trangt nedi der :o

Men er ingen antydning til eksoslukt verken i motorrom eller andre steder enn rett bak bilen. Nå skal jeg ikke skryte på meg det beste øret for eksoslekkasjer, men jeg klarer ikke høre noen lekkasje.

Bilen skal på eu-kontroll i begynnelsen av Oktober. Kan be de sjekke for eksoslekkasje samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var alle vakuumslanger byttet ut (alt utenom til motorfesta, kom ikke til..), gikk med nesten nøyaktig 4 meter :)  Railtrykksensoren er bytta og innsuget er på igjen med nye pakninger/o-ringer og feilkoder sletta :) bilen oppførte seg fint på vei hjem, går ikke heilt som den skal enda, men hverken motorlampe eller tegn til at jeg mister turbotrykket, og fikk startet på varm motor :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2011 model X5 gått 83000 km som jeg nå merker ved at jeg kjører 80 km med halv gass inne, dvs rett under 0,5 i forbruksnåla. Begynner bilen å små lugge, ig at gassen ikke er jevn!

Hva kan det være???

Hvor langt er ett tau? 

 

Les feilminne, og logg liveverdier når det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2011 model X5 gått 83000 km som jeg nå merker ved at jeg kjører 80 km med halv gass inne, dvs rett under 0,5 i forbruksnåla. Begynner bilen å små lugge, ig at gassen ikke er jevn!

Hva kan det være???

 

Koble fra kontakten på fordelingsgirkassen å prøvekjør. Har opplevd samme symptom med feil på fordelingskasse.

Må selvfølgelig slette feilkoder etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe jeg må passe på om jeg skal ha 530d? nærmere bestemt 1999 530dat.

 

eller er det skuddsikre greier?

 

hakke så mye erfaring med bmw diesel.

 

gjerne og hva som evnt anbefales å gjøre med den før bruk da er nok noe dårlig servicehistorikk på den.

 

ingen planer om trimming da det går bra nok for meg og skal dra mye henger så greit å holde det org :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har problemer med min 525tds e34 etter motor bytte, bilen har alvorlig dårlig drag, ladetrykk viser ca 0,5.

du kan også ruse bilen og så dauer den med engang når ein sleppe gass. slukner også ved belastling som ved for eks og svinge på tomgang..

noe ider på ka som kan vere feil ?

mvh Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe jeg må passe på om jeg skal ha 530d? nærmere bestemt 1999 530dat.

eller er det skuddsikre greier?

hakke så mye erfaring med bmw diesel.

gjerne og hva som evnt anbefales å gjøre med den før bruk da er nok noe dårlig servicehistorikk på den.

ingen planer om trimming da det går bra nok for meg og skal dra mye henger så greit å holde det org :P

Bytte olje og filter, veivhusfilter, fjerne swirlflaps, blokkere egr, sjekke vakuumslanger rundt om på motoren for eksempel.. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har problemer med min 525tds e34 etter motor bytte, bilen har alvorlig dårlig drag, ladetrykk viser ca 0,5.

du kan også ruse bilen og så dauer den med engang når ein sleppe gass. slukner også ved belastling som ved for eks og svinge på tomgang..

noe ider på ka som kan vere feil ?

mvh Magnus

Kan legge til eg hadde bil på diagnose idag fikk opp air pressure sensor. Byttet men ingen forskjell også byttet alle slanger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...