Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Det skal være fullt mulig det. vnt er kun kontrolert via en vakum solonoid på disse.

turbo(garrett gt15) er vel tom på 170ish, dysene må nok også byttes over dette.

Må taes dysene og altså. Da blir det vell som nevnt over her for mye bry i forhold til hva man får igjen. Blir jo en del kroner i mapping pga turboen og regner jeg med så.

Får heller vurdere steg 2 programmering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M20/21/51 har samme lutning, så kassene passer således om hverandre.

Hvilken mellomaksel du må ha aner jeg ikke, da de sannsynligvis har forskjellig lengde ettersom hvilken bil de er tatt fra.

Verdt å merke at de fleste av disse bilene bruker 96mm hardykobling, med unntak av e30 muligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hey, kan både x25dt eller u25dt brukes i e34 525 tds? har en omega motor på hånda.. noe annet som også må byttes?

 

har du hatt motorhavari eller? Isåfall så er blokk og topp lik, så må du fløtte alt over.

Tok ett slik motorbytte engang fra omega til 525 tds å da brukte vi bare topp/blokk, fløtte over alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egr solenoid/ventilen, den som styrer vakumen til egr. Lager en veldig tikkelyd av og til. Ofte rett etter jeg har stoppet motoren(hører den mye bedre da vertfall)

Egr'n er fjernet og slangen fra solenoidn er blendet.

Er det feil måte å gjør det på?

Kan jeg bare koble fra kontakten på solenoidn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blenda helt nede på "vacummanifold" under innsuget og fjerna hele solenoiden + EGR. Den elektriske pluggen henger bare under innsug. Hos meg er EGR programmert bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen TRF :) henta meg idag en m51d25 UL ifra 92 e36 325td..

 

har skjønt det sånn at det forskjell på di er motorstyring, skåle lager og ic selvfølgelig?

 

denne motor ska ned i e34 525 tds 94 mod. m51d25OL står i no.., noe eg må flytte over? eller e det bare plug ang play? startsperra er fjernet på bil.. og har hørt at stempelringer kan gå til fans når motor har stått en stund.. denne har stådd på palle i 2-3år...

 

Mvh chris

Endret av Chris11slett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...