Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Update vedr AGR/EGR.

ble byttet på GS Skien igår, alt vel så langt.

kostet 3200.-.

tilsynelatene var ikke dette noe utpreget problem hos BMW.

var mer fremtredende hos VAG, Ford og Volvo.

Skrevet
10 timer siden, TRF-Racing skrev:

Matsrh: du har ikke skjønt det riktig.

TRF Steg 4 er det du trenger om du skal ha mer effekt enn ca 170hk.

Jeg har en feil kode på dyse på min motor med 116hk. (318d)

hvordan blir det hvis jeg kjøper dyser fra 136hk (320d) begge m47d20.?

har planer om tuning.

Skrevet (endret)

Har en Omega med BMW maskin i (M57D25). Har i det siste begynnt å gå utroolig dårlig, og får max 4500omdreininger, mot ca 5000 før. Ingen feilkoder som skulle tilsi redusert effekt på noen måte(har koder på EGR, swirlflaps og gløderelé). Livedata viser heller ingenting unormalt. Vacumslanger er i orden.

Har en del deler liggende, så har derfor prøvd å bytte div ting uten hell. Har hatt ei dyse som har juksa i kulda i lengre tid, så bytta den i dag også, men fortsatt like dau! 

Er det noen spesifikke ting/feil som vil medføre effektreduksjon på en sånn måte?

Endret av timon90
Skrevet

Etter å ha bytta de to øverste pakningene på en VP37 pumpe (525tds), er det nødvendig å prime pumpa?

Ser flere bruker vakumpumpe på returen for å fylle den med diesel. 

Skrevet

har en 03 330d som jeg må bytte intercooler på. og jeg lurte på om det har noe og si hvis jeg tar bort den elektriske vifta foran radiator ? er jo mekanisk vifte bak, og jeg pleier ikke og la bilen gå lenge på tomgang. er det noe som kan gå galt egentlig ? :) 

og for dem som lurer på hvorfor jeg ønsker og fjerne den. så er det for og få størst mulig intercooler på plass ;)

Skrevet

Er det noen som har måttet skifte kjede / kjedestrammere på M57 ennå?

Jeg har noen raslelyder og en "knakking" som later til å følge kjedehastigheten, dette begynner å gi meg litt bange anelser, men har ikke lyttet skikkelig med stetoskop ennå. Funderer litt på å lete etter et "godt tilbud" på å få dette byttet, men er redd det er styggelig dyrt.

Motoren er en M57TU2D30 som har gått ca. 325.000, relativt hyppige oljeskift (15000 km) med Castrol.

 

Skrevet
3 minutter siden, TRF-Racing skrev:

m57tu2 har hatt noe tilfeller av registerproblemer ja.

Ok, takk for info. Da må jeg nok skrape sammen deler for å få dette gjort før noe eventuelt raser (dersom lyden kommer derfra da). Der ryker de feriepengene :/

Skrevet

Leser i ISTA og der står at man skal ut med motoren for å skifte registerkjede... Dette er ikke bra lesing for noen av oss med M57TU2!

Skrevet

Det har ikke vært "n47" dimmensjoner på problemene, men noen tilfeller har det vært. Det er litt snodig siden konstruksjonen er veldig lik m57tu, og m57, som ikke sliter med dette. Jeg har en ide om hva som kan gjøre det, men har ikke sett nok på det til at jeg tør å konkludere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...