Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 325D 06 mod, chippet via Bsr tuning.

Fikk for to dager siden dieselpartikkelfilter feilkode, bilen er i underkant av 80000km.

Har hørt at en må kjøre over eit viss turtall på eit gir over en periode(20-30min) for å gjøre det rent?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er det noen som vet hva som er normalt maksimalt ladetrykk på M57TU2D30 som sitter i E65 730d (LCI)?

Jeg har fått følelsen av at min "mangler" noe skyv av og til. Via bluetooth OBD2-dongle og Torque på Android har jeg sett maksverdier på 1,41 bar, men er usikker på om dette gir en god nok måling.

Bilen har (etter sigende) montert Hartge ECU, http://www.hartge.de/bmw_motor_4340.html. Kan ikke akkurat påstå at det kjennes ut som den har 271hk. TRF har kanskje noe bedre opplegg for denne?

Har via samme program, som gir en høyst uvitenskapelig måling, sjekket hva den mener jeg har av effekt i forhold til vekt. Den tar dessverre ikke høyde for luftmotstand og annen rullemotstand. Resultat: 215hk/460Nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tåler ikke original motor engang, så det er så greit så :)

Men fra spøk til revolver så vet jeg ikke grensa på dem. De havarer stort sett alltid før jeg har fått gjort noe med dem. Går mange med vårt "steg 2" som er rundt 200hk, uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2004 X5 3.0d, kan denne mappes til å yte det samme som 535d, med ~270hk og 560nm, eller må det fysiske oppgraderinger til? Kassen er ratet til max 600nm, så det er jo i det minste innenfor der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...