TRF Skrevet Mai 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2013 Kontroller MAF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Kontroller MAF Takker for svar er desverre litt grønn når det kommer til slike forkortelser, kunne du spesifisert hva du mener med MAF? Er det Mass airflow sensor, altså luftmengdemåler på godt norsk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2013 ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quadraiz Skrevet Mai 4, 2013 Share Skrevet Mai 4, 2013 Har en 325D 06 mod, chippet via Bsr tuning. Fikk for to dager siden dieselpartikkelfilter feilkode, bilen er i underkant av 80000km. Har hørt at en må kjøre over eit viss turtall på eit gir over en periode(20-30min) for å gjøre det rent? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2013 Første side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Hei, Er det noen som vet hva som er normalt maksimalt ladetrykk på M57TU2D30 som sitter i E65 730d (LCI)? Jeg har fått følelsen av at min "mangler" noe skyv av og til. Via bluetooth OBD2-dongle og Torque på Android har jeg sett maksverdier på 1,41 bar, men er usikker på om dette gir en god nok måling. Bilen har (etter sigende) montert Hartge ECU, http://www.hartge.de/bmw_motor_4340.html. Kan ikke akkurat påstå at det kjennes ut som den har 271hk. TRF har kanskje noe bedre opplegg for denne? Har via samme program, som gir en høyst uvitenskapelig måling, sjekket hva den mener jeg har av effekt i forhold til vekt. Den tar dessverre ikke høyde for luftmotstand og annen rullemotstand. Resultat: 215hk/460Nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 1,4 +- 0,5 er normalt. Hva sier lmm din på full effekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Takker! Det må jeg sjekke med INPA under kjøring, men må få tak i en laptop med batteri først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Jeg har som tidligere nevnt feilkode på "EGR flow for høy", og skal i helgen demontere EGR for sjekk og rengjøring. Er det noen flere ting som kan lage denne feilkoden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2013 Defekt maf kan gjøre det samme. (maf leser litt for lavt, egr aktiveres, maf leser såpass lavt at den faller utenfor avviksvindu). Sjekk også innsuget for koks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Mai 12, 2013 Share Skrevet Mai 12, 2013 Hei, har kjøpt oss en 525tds 1999 mod med automat! Hva tåler denne kassen av trimming, tenker på ca 250-300hk, klarer den det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2013 Den tåler ikke original motor engang, så det er så greit så Men fra spøk til revolver så vet jeg ikke grensa på dem. De havarer stort sett alltid før jeg har fått gjort noe med dem. Går mange med vårt "steg 2" som er rundt 200hk, uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Mai 12, 2013 Share Skrevet Mai 12, 2013 2004 X5 3.0d, kan denne mappes til å yte det samme som 535d, med ~270hk og 560nm, eller må det fysiske oppgraderinger til? Kassen er ratet til max 600nm, så det er jo i det minste innenfor der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2013 Ja, men bør oppgradere eksos noe, så kan du ta ut noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Mai 12, 2013 Share Skrevet Mai 12, 2013 Gode greier. Takk for svar Fører du blendeplugger til swirl flaps? Har jeg 22 eller 33mm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå