Alpejohn Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Hva betate du for all slangen da? Kanskje jeg skulle skifta dem når jeg skal blokkere swirlflapsa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet August 1, 2013 Share Skrevet August 1, 2013 Trenger sårt ett råd her TRF..Har en 08 525xd, og etter en tur til Danmark tidligere i uken så oppdaget jeg når jeg kom hjem at jeg hadde mistet turbotrykket. Har samme symptomer som vinge87 på forrige side her. Bilen funker med full Power ved første gasspådrag etter oppstart, deretter er det ikke noe turbotrykk. Ingen unormal røyk. Hadde bilen inne på lokalt bmw verksted i dag, og han leste opp en feil på mekanisk eller elektrisk turbo akturaktor (husker ikke tallkoden)Staget fra akturator til turbo var ok. Han sa dermed at hele turboen måtte byttes da den akturatoren var en enhet til turboen. Jeg syntes det hørtes litt rart ut da bilen funker bra ved første gasspådrag etter oppstart, og tenkte kanskje heller det var noe med en føler som gjorde at den gikk i nødmous, men han på verksedet sa den ikke hadde gått i nødmodus. Var ingen varsellamper i dash. Ingen andre feilkoder på motorfølere. Hva mener du om dette? Har bestilt time til turboskift i Danmark til onsdag da jeg fikk dette for halv pris der, men veldig kjedelig å bytte den dersom det ikke er dette som er galt. Kan du hjelpe? Vinge87 : Kan da medele om at min bil ble helt topp etter bytte av turbo. Det ble til at jeg reiste til Danmark å gjorde dette da jeg fikk utført jobben for halv pris. Byttet i tillegg glødeplugger og alt av filtre, samt oljeservice da jeg først var der nede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 1, 2013 Forfatter Share Skrevet August 1, 2013 Beklager mangel på råd Thomas. Din bil har en turbo som styres av en elektrisk "motor", men vinge sine styres ("drives") av vakum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 Vinge87 : Kan da medele om at min bil ble helt topp etter bytte av turbo. Det ble til at jeg reiste til Danmark å gjorde dette da jeg fikk utført jobben for halv pris. Byttet i tillegg glødeplugger og alt av filtre, samt oljeservice da jeg først var der nede. Hei, hva kostet herligheten da? jeg har desverre to turboer hehe Har sjekket den og dem er stramme og fine, så jeg begynner med å skifte alle slanger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 Hva betate du for all slangen da? Kanskje jeg skulle skifta dem når jeg skal blokkere swirlflapsa. Ja for guds skyld gjør det, surt å ta av innsuget igjen Slangene koster ca 500 kr, jeg kjøpte 4 lengder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 Hva betate du for all slangen da? Kanskje jeg skulle skifta dem når jeg skal blokkere swirlflapsa. Ja for guds skyld gjør det, surt å ta av innsuget igjen Slangene koster ca 500 kr, jeg kjøpte 4 lengder Ok. Er ikke det vanskelig og komme til rundt turbo da? Får så vidt ned hånda.. klarte å smyge ned hånda å sjekke slakke, kunne ikke kjenne noe Må vel ut med luftfilterboksa kanskje? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 vekk med luftfilterboks ja, dekslene under ruten osv så sjeme da seg, trangt er det uanset lol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 Bytta du noen av dem som går ned på motorfestene også eller? Går jo slanger over alt her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 nei det har jeg ikke gjort, får slangene på tirsdag, så får se på motorlabbene da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
want850 Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 Hei. Meget spennende tråd. Har ikke giddet å lese alle 111 sidene. Så da spør jeg istedet. Jeg funderer på å hente en 08 730d. . Jeg lurer på hvor du holder til, og hva du kan utrette på en slik, uten at det går ut over automat kassen osv. Etter å ha lest første siden, så ser det ut for at du kan eliminere egr ventilen ved hjelp av software. stemmer det? Edit; hvor mye km tåler disse bilene før de begynner å "falle fra hverandre"? Prøver igjen. Har nå kjøpt bilen og trives med det. En kjenning sier det går fint å ta ut 300 hk, med chipping, fjerning av partikkelfilter og kat. Er det noe å tenke på? Hva vil evt det koste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 2, 2013 Forfatter Share Skrevet August 2, 2013 Hei, vi tar ut ca 290 på vårt "steg 2". Vi kan tøye det noe om kunden ønsker dette, men da anbefaler vi heller å gå på steg 3 (større turbo). Vi har dog bare erstatter for part filter, dersom du ønsker å fjerne kat må du ordne det selv. Pris dersom du monterer rør selv, og sender ecu til oss for programmering vil ligge på 9400,- ink mva. -TRF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
want850 Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 Ok, kan du da kode vekk egr og partikkelfilter med bare ecu`en? hvordan tåler kassen 290 hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 2, 2013 Forfatter Share Skrevet August 2, 2013 Naturligvis. Å programmere ecu på benken er helt likt som å programmere via obd. Vi har et lite "ledningsnett" som vi kobler til. Kassene holder bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
want850 Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Er røret med i prisen da, eller må jeg finne ut passende rør selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 3, 2013 Forfatter Share Skrevet August 3, 2013 Dpf erstatningsrøret er med i prisen ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå