Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

hei noen som kan hjelpe meg? skulle fått noe pekepinne på hvordan cam timing merkene på m21d24 er og hvordan man huker registeret rett 

var av med pumpa for overhaling og da markerte jeg det for og få det likt  igjen  men når jeg satte det på så tror jeg ikke det ble helt nøyaktig 

noen som kan hjelpe? :) takker for svar ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en CR motor, så der er ikke noe timing på pumpa, fungerer som en vanlig pumpe. :)

 

Det er en CR motor, så der er ikke noe timing på pumpa, fungerer som en vanlig pumpe. :)

Takk for svar! :-) Det hva det jeg også trudde. men så har jeg hørt begge deler.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti sprekte innsug på M57d30?

Kom kjørende og dro litt på opp en liten bakke, så kom det et lite smell.

Skjønte ikke ka det var for nokke med en gang, men skjønte fort at det var nokke med motoren, då det selvfølgelig ikkje var nokke turbotrykk.

Kjørte inn på et busstopp og så at skjøten var gått opp i limingen noen cm.

Jævla kjedelig ettersom eg for 1mnd siden har tatt vekk swirlflapsene, vasket og renset innsuget.

Er vel ikkje noe man kan reparere det der?

 

Edit: må jo ha bilen hem, så er det farlig for motoren/turboen å kjøre 10min?

Regner med at motoren går i nødmodus, og derfor "skåner" turbo og seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp et brukt innsug på Ebay. Betalte ca 600,- Vasket det grundig og satte på nye pakninger slik at det var helt klart før jeg tok det andre av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp et brukt innsug på Ebay. Betalte ca 600,- Vasket det grundig og satte på nye pakninger slik at det var helt klart før jeg tok det andre av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser han har 4 stk på lager. Han tar dog 119 Euro for dem nå så det blir jo over 900,-  Jeg betalte bare 80 Euro for det jeg kjøpte.  Uansett her er de:

 

http://www.ebay.com/itm/BMW-E38-E39-E46-Ansaugbrucke-330d-330xd-525d-530d-730d-/141282280850?pt=DE_Autoteile&hash=item20e5148592

 

Her er en annen som forlanger 80 Euro + 16.75 Euro i frakt så det blir i underkant av 800,- norske kroner med frakt så kommer eventuell norsk moms i tillegg.

 

http://www.ebay.de/itm/BMW-E39-E46-330D-530d-M57-Ansaugbrucke-Ansaugleitung-Ansaugkrummer-2247439-/121327360795?pt=Auto_Felgenschl%C3%B6sser&hash=item1c3fac9b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M51D25'n min har blitt syk. Har fått tak i ny motor som jeg skal bytte til uka.

 

Noen som vil gjette seg fram til hva det kan være før jeg bytter motor? Blir å demontere motoren til høsten men i tilfelle den ikke har synlige skader så kan det være greit å få noen tips. Har filmet en liten snutt:

 

th_MOV_0015.jpg

 

 

Røyken er blåaktig å lukter olje. Den går bare på 5 og det slamrer en del i toppen som vist på videoen. 

Kan det være en ventil? Dyse? Dieselpumpa? Har åpnet alle dyserør inn på dysene så det kommer diesel dit. Kjølevæske normal og oljen lukter sånn den skal. Det skal sies at jeg hadde fullt pådrag (4000 o/min på 3 gir) når lyden kom.

 

Beklager at filmen blei sideveis. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser han har 4 stk på lager. Han tar dog 119 Euro for dem nå så det blir jo over 900,-  Jeg betalte bare 80 Euro for det jeg kjøpte.  Uansett her er de:

 

http://www.ebay.com/itm/BMW-E38-E39-E46-Ansaugbrucke-330d-330xd-525d-530d-730d-/141282280850?pt=DE_Autoteile&hash=item20e5148592

 

Her er en annen som forlanger 80 Euro + 16.75 Euro i frakt så det blir i underkant av 800,- norske kroner med frakt så kommer eventuell norsk moms i tillegg.

 

http://www.ebay.de/itm/BMW-E39-E46-330D-530d-M57-Ansaugbrucke-Ansaugleitung-Ansaugkrummer-2247439-/121327360795?pt=Auto_Felgenschl%C3%B6sser&hash=item1c3fac9b1b

Var jo ikke swirl flaps på de.

Kordan gjør eg med den vakumboksen og elektriske styringsventilen?

For når jeg blindet flapsene så tok eg bare av styrestagene og lot resten være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg tenkte på.

Ifølge delenummeret så går det innsuget opp til juni 2000.

Min bil er 2001 modell, vil det innsuget passe?

Vil gå ut ifra at eneste grunnen til at det har annet delenummer, er pga swirlflapsene.

Men ble litt usikker pga at cylinder head cover (husker ikkje det er på norsk :stupid: ) har et skille i juni 2000 også.

Så er det noen som vet om innsuget som passer biler opptil juni 2000 også passer på biler etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg tenkte på.

Ifølge delenummeret så går det innsuget opp til juni 2000.

Min bil er 2001 modell, vil det innsuget passe?

Vil gå ut ifra at eneste grunnen til at det har annet delenummer, er pga swirlflapsene.

Men ble litt usikker pga at cylinder head cover (husker ikkje det er på norsk :stupid: ) har et skille i juni 2000 også.

Så er det noen som vet om innsuget som passer biler opptil juni 2000 også passer på biler etter?

svigermutter blåste innsuget på sin e39 2001 525d

å der kjøpte jeg et innsug til en 02-03 mod 530d, svigermor hadde ikke swirlflaps på sin, men det "nye" innsuget hadde, så der ble bare selve flapsene fjernet å innsug montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det samme gjorde jeg på min bil, jeg har en 01/2000 bil og det originale innsuget var uten flaps men det brukte jeg kjøpte var med flaps fra en 2003 modell.

Innsugene er helt like.

 

Hvis du kjøper et innsug uten flaps kan du vel sikkert bare blende vacumslangen så styrer flapsene vil jeg tro eller du kjøper deg et brukt innsug som har flaps. Det ligger jo masse brukte innsug på Ebay både med og uten flaps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...