Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Ja , men sier det er lettere og få mere effekt av mekanisk en elektronisk. Ok gidder ikke diskutere , det meste jeg vet angående dieselpumpe osv har jeg lest rundt på nettet. Så enten har du rett eller så er det noen som har sagt noe som ikke stemmer til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får helt sikkert lov til og låne dette verktøyet av bavaria eller lignende vist du kjenner noen der :)

Du må låse av svinghjulet og ha spesial verktøy til og ta ut dieselpumpe også til og stille timinga på pumpa etterpå (måle ur) ser slik ut :

 

post-80755-0-69038400-1411558877_thumb.j

post-80755-0-86891700-1411559154_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får helt sikkert lov til og låne dette verktøyet av bavaria eller lignende vist du kjenner noen der :)

Du må låse av svinghjulet og ha spesial verktøy til og ta ut dieselpumpe også til og stille timinga på pumpa etterpå (måle ur) ser slik ut :

 

Okei takk :) 

 

timinga skal Dieselmeken fikse. 

 

er det den på bilde jeg trenger? hvor får man kjøpt den? hva låser man svinghjulet med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vinteren nærmer seg, og jeg må prøve å få glødingen på bilen min i orden!

Bilen er en 03 mod 320d med 150 hesters diesel.

For noen måneder siden så fikk jeg bilen chippet (hos trimchip.com), og da fikk jeg samtidig lest ut feilkoder.
Bl.a. fikk jeg denne: 4203 DDE: Glow control unit, no communication via BSD interface

I tillegg lå det inne feilkode på alle glødepluggene, men jeg antar (og håper) at ovennevnte feilkode kan være årsaken.

 

Så jeg lurer på om det er noen som har hatt samme feilkode, og om det bare er for meg å bestille ny?

http://www.ebay.com/itm/Glow-Plug-Control-Unit-Relay-BMW-X3-E83-OE-12217786821-12217801200-7786821-/121063698587?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c2ff5709b

Mvh
Even

Lenke til kommentar
Del på andre sider

taper kansje 2hk... Jeg har det barre der for lyden sin del , ganske tøff lyd egentligt i 325 tds... Tatt vekk katalysator også effekt anlegg til slutt , også det filteret . Du hører spoolup :)

Hører også spoolup med helt originale deler.. På tide å bytte turbo kanskje :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du har feilkode på alle glødeplugger er det nærliggende og tro at releet er gåent, men det går vel an og måle glødepluggene? Eller?

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Klart det går an.. Men jeg hadde jo håpet at jeg kunne spart meg for den jobben, foreløpig :) Må jo såvidt jeg vet av med innsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å avklare kjapt rundt dieselpumper:

Nei, ikke alle tds kan bruke mekanisk pumpe uten adapterring, noen kan.

Nei, det er ikke enklere å få mer effekt fra ei mekanisk pumpe, kanskje nesten tvert om.

Nei, dieselmeken kan naturligvis ikke justere timing uten å ha bilen der.

Jo, jeg kan programmere (og sikkert flere, den som mapper må forstå hva man driver med bare), men det krever en del justeringer og kan være vanskelig å få helt perfekt i alle områder om ikke de som bygger pumpa leverer med nøy og omfattende kalibreringsverdier. Dette er dog uansett en mye bedre løsning en mek pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg skrev noen kan.

2.Nei du vil få mer effekt med skikkelig map en med mekanisk , men skikkelig map koster penger.

 

Dette låser du av svinghjulet med , men husk du må vite hva du holder på me når du skrur inni eller på en motor. Er ikke barre til og rive laus og skru ut på skruer , det skal sammen igjen ogsåå :)

 

Her er den du låser av svinghjulet med.

post-80755-0-80811100-1411592443_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...