want850 Skrevet September 29, 2014 Share Skrevet September 29, 2014 Hei igjen. Hva kan du hente ut av en 2008 X5 3.0 SD med 286 hk orginalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet September 30, 2014 Share Skrevet September 30, 2014 Tips til grenrør jeg kan kjøpe med T3 flens som passer på M51D25 ? har tittet på grenrør et grenrør , og om det er mulig og modifisere litt på flensen slik at det kan passe i skrue hulla. men hvordan er det med eksos hulla ut fra toppen ? http://www.nordicautoimport.no/nb-NO/produkter/produkter-for-bil/turbo-manifoil-e36-rekkeseks-t3.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smygi Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 Tips til grenrør jeg kan kjøpe med T3 flens som passer på M51D25 ? har tittet på grenrør et grenrør , og om det er mulig og modifisere litt på flensen slik at det kan passe i skrue hulla. men hvordan er det med eksos hulla ut fra toppen ? http://www.nordicautoimport.no/nb-NO/produkter/produkter-for-bil/turbo-manifoil-e36-rekkeseks-t3.aspx Ta kontakt med F-tune Performance på facebook , dem holder til i sverige. Dem bygger grenrør etter hva du ønsker , dem kan også skaffe turbo til deg (mener jeg) . Det koster 7 tusen for grenrør , 1000kr mer en antall sylindrer . Kansje litt dyrt , men bør sjekkes ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 Passer ikke m20 grenrøra med halvparten av hulla på m51 motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 Passer ikke m20 grenrøra med halvparten av hulla på m51 motoren? om noen vet dette så hadde jeg blitt fornøyd , så lenge hulla passer, så har jeg utstyr til å modifisere flensen selv med laser skjærer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArneR Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 7000,-?? Fyfaen.. Sjekk med Robert Ajdén på www.ajden.se heller. M20 har litt annerledes boltdeling, og passer derfor ikke rett på. Mange som har brukt manifold fra M21/M51 på M20 lavbudsjett turbobygg med litt tilpassing. Men apropos. Hvorfor ikke bare ta manifold fra M21, de får du jo med T25 og T3 flens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eno29 Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 nå har jeg skiftet luftmengdemåleren og bilen går bedre med det manger forsatt 50 % av krefter tar evigheter og komme opp til 120 km. kan det forekomme ved dårlig turbo. på verkstedet sa de at den lader treigt, men for meg føles det ut som den ikke slår inn i det heile tatt, alle vacium slangene er ok. provde og koble til en tuning box og da gikk den noe bedre med ikke serlig mye. i 5 gir og i fra 100 og oppover så tege det noen min før jeg kommer opp til 140 km. blir gal nå.. ingen på verkstedet finner noen feil. ingen feilkode. så jeg mistenker turboen er gåen. så jeg lure på om det er sånne symtomer ved dårlig/ ødlakt turbo. ser også det lekker en go del i fra dysene eller på bunnen i dysene. lan det skyldes at bilen går dårlig. jeg kommer opp i fart men ingen go akselasjon. det er snakk om en bmw 320 td compact 2002 mod. vet ikke hva jeg skal gjør med bilen mere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 Det er som oftest aldri turbo som holder igjen, den lader det den får til. Sjekk evt vakumlekkasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 7000,-?? Fyfaen.. Sjekk med Robert Ajdén på www.ajden.se heller. M20 har litt annerledes boltdeling, og passer derfor ikke rett på. Mange som har brukt manifold fra M21/M51 på M20 lavbudsjett turbobygg med litt tilpassing. Men apropos. Hvorfor ikke bare ta manifold fra M21, de får du jo med T25 og T3 flens? okei skal se hva det blir til takk for info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Anders| Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 Hei! Har en 2007 Bmw e92 320d med N47D20 motor.. 177hk vel og merke. Har hatt den typiske raslingen fra registerkjedet en god stund nå. Fæl og irriterende lyd igrunn.. Lurer på om du evt har hørt om flere med samme problem, og om en sånn reperasjon kan gå på motorskade forsikring, Samtidig har jeg også en litt rar clutch. Når motor og drivverk er kaldt og jeg skal slippe clutchen så rister det, slurer jeg litt med clutchen så blir den normal etterhvert:) Dette mener jeg ikke er helt riktig.. Har du noe innspill til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 Ikke ukjent feil n47d20. Burde gå på motorskade, uten problem. Clutch feil som du opplever kan være dårlig/ødelagt svinghjul eller olje lekkasje på svinghjul/clutch. Burde nok dekkes av motorskadeforsikring. Men hvor langt er bil gått? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eno29 Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 lure på egentlig hvist turboen er gåen eller holder på og ryke. hvor dårlig går bilen. eller hvor mye merker man sont på akselasjonen på bilen.siden jeg ikke har så mye peiling på bil. så er det vanskelig for meg og se for meg hvor dårlig en bil går med dårlig turbo. har bestilt en ny nå i fra tyskland for 5 lapper. men vet ikke hvor mye jeg kan kjøre med bilen sont som den er nå. bur i vest-agder og skal til oslo om 2 uker. er bør jeg la bilen stå eller kan jeg kjøre med den.turboen plystrer veldig både på kald og varm motor. det kommer hvitt eksos og veldig lite eksos egentlig. kommer heller ikke øve 4000 omregninger den sperrer der. man hører propellene i turboen lager ulyd ved kjøring og turbo tryket er ikke til og merke. det er snakk om 320 td 2002 mod. den har 150 hk og 330 nm. men føles ut som 80 hk og 80nm hehe. og lure også på bilen har vert programert via ecu til nestten 200 hk. så hadde en makaniker og han sletta noen feilkoder og omprogramerte bilen på en eller an måte. så etter det så føles det ut som han sletta de 200 hk. eller satte den til standard. er det mulig og slette sont når man sletter feilkoder på bilen.eller opdaterer bilens programm på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 Er du sikker på at turboen lager ulyd med "propellen"? Om du er sikker så skal du IKKE kjøre bilen i det hele tatt. Ja, man kan fjerne program for ecu ved oppdatering av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Anders| Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Takk for svar Otis bilen har straks rulla 118.000km. Hatt problemene i vel 30.000km tenker jeg. Min motorskadeforsikring gjelder frem til bilen er 8 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Takk for svar Otis bilen har straks rulla 118.000km. Hatt problemene i vel 30.000km tenker jeg. Min motorskadeforsikring gjelder frem til bilen er 8 år Er du sikker på det ikke er en KM frist på denne forsikringen og? Ville muligens ha hørt om dette er noe som dekkes nå. Min motorforsikring gjelder til bilen er X antall år ELLER 150K km... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå