Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjører også med decat downpipe men ladetrykk holder seg akkurat der det skal være allikevel,   Ecu jobber lynraskt og sender beskjeder til dyser og turbo på millisekunder så den teorien tviler jeg på.

 

Hvis livedata viser at alt er ok så der det vel det da, da trenger du heller ikke bytte vacumslanger. 

 

Hvilke verdier var det dere leste av og hvordan konkluderte dere med at alt var ok?  Var turbotrykk ok eller var det for lavt siden dere har en teori om at hjernen kompenserer for å holde turbotrykket nede? Var vondt å forstå hva du mente her. Hjernen kompenserer hvis ladetrykk er for høyt men det skal være sånn.

beklager hvis det var krøkkete forklart, sånn går det når en skriver på mobilen :P  

men din er vel omprogrammert, er den ikke? han mente på at det kanskje kunne bli noe feil i og med at turboen spoler raskere enn hjernen "forventer" eller hva en skal si..

jeg tror ett eller annet ikke er helt på stell, for noen ganger går den merkbart dårligere og ryker litt :) ingen feilkoder, har utelukket turbo, den ga riktig trykk under diagnose, har kjent etter og det er veldig lite slark, heller ikke mye olje i trykkrøra og den bruker nesten ikke olje ;)

mener han brukte INPA, så målte vel ladetrykk, lmm verdi, railtrykk, osv.  alt så bra ut sa han, men ble riktig nok ikke logget under kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja min er omprogramert men tviler på at ECU har problemer med at turbo muligens spoler litt raskere enn originalt.  

 

Den ga riktig trykk men dere logget ikke under kjøring. Betyr det at dere leste av turbotrykk mens bilen stod på tomgang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess, bare stillestående og rusing. vet ikke om han hadde den i gir og holdt inne bremsen for å gi den litt motstand eller hva han gjorde, men er vel bare å få logga under kjøring da, så jeg er helt sikker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du sjekke om turbotrykk er ok må du ut på veien med pedalen i gulvet og så lese av om turbotrykket du har stemmer med det som ECU forventer.  Det er umulig å sjekke om turbotrykket er iorden på en bil som står i N, dere fikk vel ikke 1.1 bar med å ruse bilen i N?

 

Edit:

 

Ser nå at dere muligens hadde den i gir med bremsen inne så kanskje det går an å gjøre det på den måten, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en kurant jobb å ta av innsuget, bare vær oppmerksom på slanger og ledninger som er festet til undersiden av innsuget.

Også må du passe på noen gummiskiver som kan havne nedi om man ikke er obs på de.

De står egentlig "fast" på en hylse, men kan løsne.

Kanalene er trang, så du skal være uheldig om noen av de havner der.

Trodde en hadde havnet nedi hos meg, men det viste seg at den bare manglet, det var den innerste.

Eg tok meg god tid og brukte ca 45min på å ta av innsuget. inkl røyke- og kaffipause.

Husk å kjøp nye innsugspakninger.

Er innsugspakningene de firkantede eller runde?

Skal også bytte glødeplugger:) gruver meg noe sinnsykt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innsugspakningene de firkantede eller runde?

Skal også bytte glødeplugger:) gruver meg noe sinnsykt! :P

Du må bytte både de runde og firkantete.

De hullene ved siden av de firkantete, det er der de hylsene med gummitetningene er.

Når du har av innsuget er glødepluggene bare kose jobb, bare husk på at det er greit å ha varme i motoren. Då er det mindre sjanse for at du knekker en plugg.

Eg hadde kald motor og to plugger satt som fa*n.

Men klarte det uten å knekke noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott. Takker for svar! Har bestilt nå og får håpe jeg får vekk ristingen når motoren detter ned på turtall når pluggene blir skiftet. Har kostet på bilen tre ganger så mye på en måned som jeg gjorde på min gamle 320d på to år... 

Fikk et tips om å kjør motoren skikkelig varm først ja.

er det noen av dere som er flinke på feilkoder? 
41f1 short circut to b- electric ventilator
er det radiatorvifta som er gåen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hovedformålet til den? Er det den vifta som kom på facelift? kan ikke si jeg sliter med at bilen blir varm så vet ikke om jeg orker å fikse den med en gang. Hafde ikke den fremste vifta på prefacen jeg hadde. :)

Er vell heller motsatt funksjon den har. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonen til den er å få luft gjennom kondenseren for å kjøle ned AC-gassen.

Kan tenke meg at du nå kjører med et trykk på 20-30bar på ac-anlegget når bilen står rolig, noe som er altfor høyt.

Har ingenting med kjøling til motoren å gjøre.

Hvis man har AC så har du denne viften uansett om det er facelift eller ei.

 

Edit:

Nå når vi går en kald årstid i møte, så haster det ikke med å skifte den.

Men den bør/må skiftes til våren, for du vil ikkje være i nærheten når det smeller med 30bar.

Har samme problemet på min bil, og jeg er påpasselig med å slå av AC i kø og når bilen står stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonen til den er å få luft gjennom kondenseren for å kjøle ned AC-gassen.

Kan tenke meg at du nå kjører med et trykk på 20-30bar på ac-anlegget når bilen står rolig, noe som er altfor høyt.

Har ingenting med kjøling til motoren å gjøre.

Hvis man har AC så har du denne viften uansett om det er facelift eller ei.

Edit:

Nå når vi går en kald årstid i møte, så haster det ikke med å skifte den.

Men den bør/må skiftes til våren, for du vil ikkje være i nærheten når det smeller med 30bar.

Har samme problemet på min bil, og jeg er påpasselig med å slå av AC i kø og når bilen står stille.

Er det noen andre komponenter som kan ryke pga vifta?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du heldig så er det bare en pakning som ryker sånn at gassen bare siver ut.

Men er du uheldig så kan kompressor, kondenser og rør ryke.

Vet ihvertfall det at kompressor til min bil kommer på 4500 uorginalt, kondenser på rundt 1600, tørkefilteret 600.

Hvis det ikke har vært service på anlegget på en stund så kan det være en idè å skifte tørkefilteret, sikkert full i vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonen til den er å få luft gjennom kondenseren for å kjøle ned AC-gassen.

Kan tenke meg at du nå kjører med et trykk på 20-30bar på ac-anlegget når bilen står rolig, noe som er altfor høyt.

Har ingenting med kjøling til motoren å gjøre.

Hvis man har AC så har du denne viften uansett om det er facelift eller ei.

Edit:

Nå når vi går en kald årstid i møte, så haster det ikke med å skifte den.

Men den bør/må skiftes til våren, for du vil ikkje være i nærheten når det smeller med 30bar.

Har samme problemet på min bil, og jeg er påpasselig med å slå av AC i kø og når bilen står stille.

Er det noen andre komponenter som kan ryke pga vifta?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...