Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

i dag merket jeg en ting til og det er at når motoren er kald så fusker bilen som bare det rykker veldig mye omtrent i 1-2 minutter til motoren bilr litt varm så slutter den og merker ikke til plagene mere til neste morgen jeg skal starte bilen. vet ikke om det har noen sammenheng ta bilen går dårlig og hva kan det komme av dårlige dyser eller plugger? har jo skiftet dysene og pluggene sa tildligere eier at de var skjitet. noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig skiftet 4 stk injektorer som koster ca 4500,- pr stk + arbeid? JEg bare må spørre for det hele høres litt fantastisk ut, dersom det er av "jeg fikk det billig på nettett fra utlandet" så si gjerne det, det kan nemlig bety ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig skiftet 4 stk injektorer som koster ca 4500,- pr stk + arbeid? JEg bare må spørre for det hele høres litt fantastisk ut, dersom det er av "jeg fikk det billig på nettett fra utlandet" så si gjerne det, det kan nemlig bety ganske mye.

ja jeg bytta de på lokal verksted toyota siden vi ikke har bmw verksted her i byen. men de bestilte de i fra bmw.ja det kosta en del men en av dysene knakk så det ble stor lekasje og da bytta jeg alt i samme sleng. men det lekker forsatt i fa den ene dysen i mitten. var og klagte men alt var i orden og på plass sa de og kunne ikke se hvor de kunne lekke heilt. antaglig vis heilt i bunnen.men etter jeg bytta veivhusfilteret så har de lekt veldig lite siden.men begynner og tru at de med at bilen drar veldig dårlig har noe med at den har begynt og fuske når motoren er kald. kan det være noe de har gjort feil under montering av dysene siden de lekker og går dårlig og nå fusker. kan feilen ligge der? er ikke i seg selv noe stor feil bare at bilen rykker og napper i noen minutter under kald motor. etterpå kommer den seg og problemet blir vekke til neste morgen jeg skal starte motoren og kjøre.ja som sakt denne bilen har kosta meg veldig mye. hadde en vectra før denne som var full av problemer så fikk jeg solgt vectraen for og kvitte meg med de. men gikk på en smell igjen.har lite informasjon om bilen egentlig siden tidligere eier ikke hadde så mye papirer på bilen. det eneste jeg vet at bilen har vert programert opp mot 200 hk og øve 400 nm. derfor er det en merkbar forskjell nå dår bilen drar så vidt.og jeg kan jo ikke skru selv har lite kunnskap om bil. så alt må gå gjennom en verksted. føler de melker meg bare for penger derfor prøver jeg og få noen hint eller tips her som kan hjelpe meg. har lest heile forumet her for og finne en løsning men ingen ting av de passer til min bils problemer.jeg vet at dere ikke kan reparere min bil men setter stor pris på de tipsene dere kommer med, og er veldig takknemelig for hjelpen dere gir meg.  :) og jeg vet at dette jeg skriver om bilen sin problemer høres rart ut men det er sant. har inngen grunn til og lyge, det eneste jeg vil er og få bilen i orden igjen.kjøpte den jo i sommer så er jo litt vanskelig og selge den videre når bilen er i denne standen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei poster denne her istedenfor. jeg kjøpte meg en bmw e36 318tds med lekk fra en dyse, det er den som står inners ved torpedoveggen. han jeg kjøpte bilen av, sa det var en pakning på den dysen. skal kjøpe meg verktøy til jobben i morgen. men skulle hatt noen innspill. hilsen kristian boge riisnes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Steg2 tunet 325D fra SS-Performance i Skien ved tidligere eier....PDF regenerert i april i år. Bil gått ca 79000. Og nå er filteret nesten helt tett.....Skjønner ikke hvorfor folk trimmer diesel biler uten å gjøre noe med filteret....ville nesten vært foruten trimming og hatt et greit brukbart filter enn en blodtrimma bil med tett filter....zzz...

Ingen spørsmål her...kun uttrykk for frustrasjon fra en nybakt bmw-eier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erstatte den med ett rørstykke og bruke v-bånd? bare sveise v-bånd på filteret, så bytter du på ca 5 min før og etter eu-kontrollen. Mange som gjør dette med katalysatore hvertfall :)

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Endret av Ådne95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...