EDH_Performance Skrevet Juni 22, 2015 Share Skrevet Juni 22, 2015 Jeg vil gjerne dele med dere turbobytte som jeg gjorde på min E46 330xd 204hk. Før turbobytte logget jeg litt eksos/innsugstrykk ved motorvei kjøring i ca 100km/t. Bilen er chippet litt, ca 245hk: Orginale VNT turboen lå med ca 1.8 bar i eksos og rett rundt 0.8bar i innsug, dette kan jo kalles en eksosbrems:) Ved fullt pådrag peaket eksos trykket på over 3 bar! Etter bytte til Holset he221w turbo (samme størrelse på kompressor og turbin som orginal turbo men wg turbo, hadde jeg: 0.2 bar i ekos og 0.2 bar i innsuget ved cruising i 100, mye bedre! Fullt trykk på ca 1.3 bar i innsuget ligger eksostrykket på ca 1.5 bar! Bilen holder lettere farten ved cruising, spoolup tiden er nesten identisk, fikk råere lyd! Litt bilder av bytte: 3" dp Ingen feilkoder annet enn EGR not enough flow da jeg lagde ny egr ventil adapter. Bilen går litt bedre kun med turbobytte på samme innsugstrykket, men custom chipping og mere effekt kommer;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2015 (endret) Kult prosjekt EDH! Jeg vil dog (fordi jeg vet at jeg nå må høre på gnæg om denne løsningen i lang tid) advare litt mot et par av konlusjonene du trekker, som er mangellfulle. Det betyr nok ingeting for oppsettet ditt, men dette vil ikke være en optimal løsning for folk flest. Ellers lager jo holset noen ganske bra komperssorhjul. Hva slags turtall er det laveste du lader 1bar på under fult pådrag fra bunn? Endret Juni 22, 2015 av TRF-Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Juni 22, 2015 Share Skrevet Juni 22, 2015 (endret) Kult prosjekt EDH! Jeg vil dog (fordi jeg vet at jeg nå må høre på gnæg om denne løsningen i lang tid) advare litt mot et par av konlusjonene du trekker, som er mangellfulle. Det betyr nok ingeting for oppsettet ditt, men dette vil ikke være en optimal løsning for folk flest. Ellers lager jo holset noen ganske bra komperssorhjul. Hva slags turtall er det laveste du lader 1bar på under fult pådrag fra bunn? Nei selvfølgelig...Som en direkte erstatter for orginal turbo er jo ikke denne brukenes...Men for min del blir den orginale en eksosbrems:D Er forløpig automat så den staller jo ganske høyt på turtallet...6 trinns manuell kasse og forsterket clutch er på vei i posten;) Kompressoren til denne er god for ca 330hk, mens turbin vet jeg ikke enda! Endret Juni 22, 2015 av EDH_Performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 22, 2015 Share Skrevet Juni 22, 2015 TRF. Den blendinga for EGR-termostat skal jeg ha. byttet den allerede en gang. Å den virker dårlig allerede. Webasto går overtid på vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 TRF: Fikk bekreftet at original sw på bilen min faktisk er original ja. Hva tenker du om ladetrykket da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2015 da tenker jeg at det er "merkelig", og muligens tyder på feiljustert VNT rent fysisk på turboen. Azeton og andre, notert, følg med i tråden og på bimmers så oppdaterer jeg når det er klart for salg. Alpejohn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 Har vært inne på den tanken ja, og hybrid turboen har vært sendt tilbake til turbodynamics for sjekk av blant annet dette. Den ble fullstendig demontert, renset, sjekket og funnet ok. Den originale turboen har samme problemer, og har fortsatt "plomberingen" på mekanisk justering av VNT. Ny map sensor er bestillt da jeg ikke stoler på den etter å ha lest om noe lignende symptomer på lik bil, der ny map sensor har løst problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2015 Det har vært tilfeller av dårlige map sensorer ja, men det er sjeldent. (tror det står på første side også). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 Jeg prøver det først. Takk for hjelpen sålangt. Har du på lager egr erstatter og swirl flap blend til 530d 2008? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2015 EGR erstatter ja, swirl er det mulig gikk tomt forrige uke, men uansett så er det mer på veg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 Når får du inn flere? Har et sett liggende, men tror det er feil størrelse. Kan du sende pris på EGR erstatter på pm? Hva er din erfaring med EGR erstatter og DPF delete med tanke på PKK? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2015 TRF Performance har jo komplette ferdige "Steg" til de fleste av disse bilene. Erfaring tilsier at alle våre produkter, og da Steg 2 i dette tilfellet (inkluderer fjerning av DPF) går rett gjennom pkk. EGR også. Vi gjør dog et par ting for å øke sjansen for at det blir sånn, også videre fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 Det med fjerning av DPF/kat har jeg tenkt litt på, nå når EU har blitt strengere.. Kan dem måle CO på diesel nå? Eller ser de kun om den fysisk er til stede? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2015 Spiller ikke så stor rolle. Alle våre produkter går gjennom den "nye" pkk. Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icemanM5 Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 Du har PM, TRF-Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå