TRF Skrevet Juli 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2015 Det finnes. Bare jeg som er treig med egen nettside. Men eks Quickfix, som er en av våre forhandlere har dette online: http://quickfix.no/tuning-bmw/prisliste/ TRF Steg 1 : Mapping tilpasset bilen originale komponenter TRF Steg 2: Mapping tilpasset våre eksosdeler (DPF fjerning, kat fjerning) TRF Steg 3: Større TRF dyser eller TRF turbo, avhengig av modell (turbo på de fleste) TRF Steg 4: Større TRF dyser eller TRF turbo, avhengig av modell (dyser på de fleste) TRF Steg x"+": + betyr TRF Intercooler. Kun til utvalge modeller. På noen modeller vil det bli byttet en eller flere sensorer. Hardere ventilfjærer til m47/m57 + n/n2 kommer. Andre produkter: EGR erstatter : Som de fleste kjenner til slike produkter, men i overlegen kvalitet. Klargjort for uttak av luft til måling av ladetrykk. EGR Pro: Istedetfor å blende eksosrør oppe ved og av EGR erstatteren, blendes dette av en egen del nede på eksosmanifold. Denner er også klargjort for montering av vårt EGT kit. Anbefales. EGR kjøler erstatter : Kommer. Unikt produkt som er lagd for å fungere sammen med EGR Pro. Swirlflaps erstattere: Som de fleste kjenner til. I alu, med nye oringer, og du får garantert riktig størrelse til din bil. EGT kit: kjapp føler og digitalt display. Fungerer sammen med TRF EGR Pro. Clutch kit: Tilpasset våre produkter. Sachs. Bedre på pris enn eks GS. Perforamnce Friction: Forhandler disse, overlgene bremser. Har også TRF braketter for montering på 330. Intrax: Forhandler disse, overlgent understell hvor hvert sett bygges til dataene på din bil. AKG: forhandler disse, men selger deg kun det vi selv mener er overlegent andre leverandører. BMW Motorsport: Kan skaffe det meste. Dyrt, og finnes ofte greie alternativer. Alle TRF produkter er utviklet av oss. Flere av produktene er unike, og overgår det meste av det andre leverandører kan tilby både i kvalitet og ytelse. Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrilleBjørn Skrevet Juli 27, 2015 Share Skrevet Juli 27, 2015 (endret) Hepp! Har en 04 320d med 189kkm på telleren. Denne har i de siste begynt å lage mer ulelyd under pådrag enn det jeg liker, så i dag bestemte jeg meg for å sjekke litt. Sjekket slanger på trykkside uten å kunne finne no lekkasje, så da tok jeg av røret på innsugsiden og fant det som er avbildet her... Det har tydeligvis kommet en del olje gjennom den lille slangen på innsugsiden på turbo, den som er koblet på den lille "boksen" under luftfilteret. (Olje fra veivhusvent.?)Forrige person som hadde dette av har da heller ikke klart å fått dette skikkelig på igjen, noe som har resultert i ødelagt pakning, og oljesølet dere ser på hele kompressorhuset på turboen. Men så til mine spørsmål: 1. Er denne turboen ferdig? Litt slakk radialt, kjente ingen slakk aksialt. Heller ingen slitekant i kompressorhuset. 2. Skal det komme så mye olje inn i innsugslangen på turbo? Er byttet til "syklonfilter", så skal ikke være tett. 3. Kan det være det at eksosen er lekk ved flexirør (igjen) som gjør at jeg får den høye ulelyden? Kan nevnes at den høye lyden ikke høres ut som vanlig meget høyfrekvent turbolyd, men litt lavere i frekvens. Bilen går helt greit, ikke merket noe tap av effekt. Jeg sveiste inn nytt flexirør i eksosen for noen år tilbake, og det virker som dette har sprekt opp igjen grunnet dårlige motorfester, og noe hastverk-sveis i drittvær (byttet motorfester nå), men klarer ikke å huske om knekt flexi ga denne lyden.. Setter pris på innspill her. Mvh - Bjørn Innspill her? Edit: Nå med video: https://youtu.be/Ff4hVmQCOF4 Regner med at denne egentlig har sagt takk for seg? Endret Juli 28, 2015 av BrilleBjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
timon90 Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 (endret) Gleder meg til hardere ventilfjærer kommer til M57! Endret Juli 31, 2015 av timon90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Innspill her? Edit: Nå med video: https://youtu.be/Ff4hVmQCOF4 Regner med at denne egentlig har sagt takk for seg? Det der ser ikke bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eno29 Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 hei vil bare takke for alle de svarene og idene dere skriver til meg, jeg var innom i går hos en privat mekaniker for og sjekke litt siden jeg nesten har null peiling på bil. han tok en son luft pistol og blåste i alle slangene for og blåse de rene mens de var på.. asså han tok bare av slangen på ene siden og blåste i den med luft trykk. så på toppen av motoren så er den en vacium slange som går øve motoren og inn i gjennom veggen. han blåste luft i den og i den lille dingsen hvor slangen sitter på asså han blåste luft direkte i motoren gjennom den lille dingsen slangen satt på, for det var litt olje rundt den slangen så han mente det kunne vert blokkert. men etterpå når jeg skulle kjøre så laget bilen en rar lyd og den gjør det enda. det blåser luft ett sted akkurat som røret til intercooleren ikke sitter på, høres ut som nos men bare når jeg trykker på gass pedalen asså gasser når jeg kjøre . men når jeg står stille og gasser på så hører man det ikke. har vert tilbake og klaget men han mener at han ikke har gjort noe galt.. har han ødlelakt noe eller. det høres ut som når jeg trykker på gass pedalen at den enten suger noe jævelig med luft eller at den blåser luft ut. ett sted. men det høres sykt høyt.. har sett i etterkant på rundt forbi om jeg kan se noe men ser ingen ting. kan han ha ødlakt motoren vet og blåse luft i den lille hule mitt på motoren? har time på mandag på verksted for og finne ut hva han idioten har gjort. men tenkte kanskje dere hadde noen tanke hva det kan være så jeg kan spare tid på verksted. han blåste også luft i veivhusfilteren på toppen i en liten hul. og han tok av vacium slangene som satt på turbo regulatoren og blåste luft i de mens de var på motsatt siden på turboen.kan han ha sprengt en slange eller noe. jeg tar gjæren alle forslag. er redd for at han har ødelakt motoren eller turboen ved og blåse luft inn. for bilen har ikke misttet noe effekt eller noe. bare at den lyden suser vær gang jeg trykker gass pedalen, Mvh Eno Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Eno. Verksted neste stopp. Ekte verksted! Dette leder ikke til noe fornuftig. Sent fra min D6503 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eno29 Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 ja har vert i dag på lokal verksted her i bye, de så litt på bilen uten for verkstedet for og lokalisere hvor lyden kommer i fra men hadde ikke tid til og ta den inn. sa at jeg skulle komme på mandag så skal de ta den opp og se om de finner noe.. men de har veldig dårlig tid så det blir bare 5 min opp og ned så betale og bestille ny time som altid. hehe.. men lure virkelig på hvor den blåse lyden kommer i fra. har vert nå hele dagen og skrudd og sett rundt forbi om jeg kan se noe hull eller noe som har hopper av men kan ikke se noe ting.. kan det være at han har sprengt noe i den veivhusfiltere greia. når han blåste inn der med luft.? nei blir sprø nå. får bare vente til mandag og se.. men vist dere trur dere vet hva den lyden kan komme i fra så er det bare og skrive.. for de på verksteden her sa at det umulig kan være en liten vacium slange som har hoppet av når det lager så mye lyd når jeg kjøre de var sikre på at den er den røret i fra intercooler som er gåen men han har ikke blåst inn med luft der eller rørt den. hmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrilleBjørn Skrevet Juli 31, 2015 Share Skrevet Juli 31, 2015 Det der ser ikke bra ut! Det var det heller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 2, 2015 Share Skrevet August 2, 2015 kjapt spørsmål, hvor mye ladetrykk kan eg ha på orginal garrett turbo, e34 525tds m51d25 ? har du chip til denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 2, 2015 Forfatter Share Skrevet August 2, 2015 Vi lager Software til disse ja. Steg 2 = ca 185hk. Ladetrykks informasjon gis ved kjøp. Hvor mye du "kan" lade avhenger av flere faktorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 2, 2015 Share Skrevet August 2, 2015 okei, pris på chip? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 2, 2015 Forfatter Share Skrevet August 2, 2015 5900,- ink mva om du monterer selv (vi sender per post), justerer ladetrykk selv, og et par småting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 2, 2015 Share Skrevet August 2, 2015 okei, takk for svar og info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedlex Skrevet August 7, 2015 Share Skrevet August 7, 2015 Hvem er nermest for hjelp av diagnose og koding? Jeg sitter i Sørreisa i Troms. Bilen jeg plages med er e46 320d 2002, m47-tud20. Får ikke start og ingen feilkoder, ja har vært på bmw uten å finne svar på hvorfor den ikke starter. Er nå klar for å ta bilen på henger å kjøre dit hvor jeg får hjelp. Er byttet Ecu,Ews og nøkkel fra donorbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuskv Skrevet August 10, 2015 Share Skrevet August 10, 2015 På min 530d e60 218hk versjonen, har eg ett lite spørsmål. Av og til begynner den å lage sånn "skrikelyd".. vet ikke omdette er turbo eller noe annet? på en måte en kvinelyd, ganske høyt. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå