x25Touring Skrevet August 18, 2015 Share Skrevet August 18, 2015 Takk skal dere ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet August 18, 2015 Share Skrevet August 18, 2015 http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Dieseltester-common-rail-2000022690/ Om jeg leser det riktig, har man slike symptomer er det verdt å sjekke, er det noe annet som skal tilsi det er interessant å undersøke dette? Jeg fikk problemer med ujevn gange og høy korregering på ei dyse og etterhvert gikk bilen på 5 sylindre. Dette skjedde etter at jeg bytta alle 6 dysene. Etter å ha målt retur på alle 6 dysene var konklusjonen at de ikke feila noenting og dermed går det an å feilsøke videre. På diagnose så det tilsynelatende ut som om den ene dysa ikke var frisk men etter å ha målt retur med dette settet fra Biltema så måtte jeg fortsette å feilsøke andre steder. Men til spørsmålet ditt så er det vel ingen grunn til å sette igang med en slik test hvis bilen går fint og starter fint under alle forhold. Ihvertfall kan ikke jeg komme på noen spesiell grunn. Men hvis en liker å putle på med slikt så er jo dette settet kjekt å ha. Jeg har bare brukt mitt en gang men det står nå fint på ei hylle i garasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clarity Skrevet August 21, 2015 Share Skrevet August 21, 2015 Hva vil bli mest hissigst av 330D E46 (204 hk) eller 325D E9x TRF steg 2 på begge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet August 21, 2015 Share Skrevet August 21, 2015 http://quickfix.no/tuning-bmw/steg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tollefsen Skrevet August 21, 2015 Share Skrevet August 21, 2015 Hva vil bli mest hissigst av 330D E46 (204 hk) eller 325D E9x TRF steg 2 på begge? Ca like mye effekt ut av begge, så hadde klart valgt E9X hvis du har pengene til det, da det er et veldig bra chassis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekbraute Skrevet August 23, 2015 Share Skrevet August 23, 2015 Kva slags andre deler enn turbo må byttast ved turbobytte? Veivhusventilasjon? Luftfilter? Dieselfilter osv? Har skifta alt av olje og filter for 3000km sidan...M47d20 320d 98-mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 23, 2015 Share Skrevet August 23, 2015 Spørs litt hvorfor turbo havari oppstod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet August 23, 2015 Share Skrevet August 23, 2015 Når jeg bytta turbo bytta jeg samtidig: Pakning mot eksos, pakning på oljereturrøret, oljereturslange, smøreslange med banjokoblinger+skiver. Jeg skifta dog ikke pga havari. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekbraute Skrevet August 23, 2015 Share Skrevet August 23, 2015 Den hyler...bruker å gå på 200-250k km på 320d e46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekbraute Skrevet August 23, 2015 Share Skrevet August 23, 2015 Den hyler...bruker å gå på 200-250k km på 320d e46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 23, 2015 Share Skrevet August 23, 2015 Da tror jeg at hpi sitt innlegg passer best. Siden det mest sannsynlig ikke er noe fremmedlegemer en plass. Men kanskje noen andre kan bekrefte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet August 23, 2015 Share Skrevet August 23, 2015 Bekrefter. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekbraute Skrevet August 23, 2015 Share Skrevet August 23, 2015 Ok, takker! Treng ikkje å skifte Veivhusventilasjon og motorolje altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet August 23, 2015 Share Skrevet August 23, 2015 Nå begynner jeg å lure på når dette avsluttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArneR Skrevet August 24, 2015 Share Skrevet August 24, 2015 2001 525d, nylig skiftet glødepluggene, men ryker surt når den startes opp første gang om dagen. Glødelampe slukker så å si med en gang, er dette normalt? Det er jo bra varmt for tiden, men jeg kan ikke hjelpe for å tenke at det hadde vært bedre om den glødet litt lengre. Har prøvd å slå av og på tenningen et par turer for å få den til å gløde en tur til, men det hjelper ikke så veldig mye. Takknemlig for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå