Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Dieseltester-common-rail-2000022690/

 

 

 

Om jeg leser det riktig, har man slike symptomer er det verdt å sjekke, er det noe annet som skal tilsi det er interessant å undersøke dette?

Jeg fikk problemer med ujevn gange og høy korregering på ei dyse og etterhvert gikk bilen på 5 sylindre.  Dette skjedde etter at jeg bytta alle 6 dysene. Etter å ha målt retur på alle 6 dysene var konklusjonen at de ikke feila noenting og dermed går det an å feilsøke videre. På diagnose så det tilsynelatende ut som om den ene dysa ikke var frisk men etter å ha målt retur med dette settet fra Biltema så måtte jeg fortsette å feilsøke andre steder. 

 

Men til spørsmålet ditt så er det vel ingen grunn til å sette igang med en slik test hvis bilen går fint og starter fint under alle forhold. Ihvertfall kan ikke jeg komme på noen spesiell grunn. Men hvis en liker å putle på med slikt så er jo dette settet kjekt å ha. Jeg har bare brukt mitt en gang men det står nå fint på ei hylle i garasjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bytta turbo bytta jeg samtidig: Pakning mot eksos, pakning på oljereturrøret, oljereturslange, smøreslange med banjokoblinger+skiver. 

Jeg skifta dog ikke pga havari. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2001 525d, nylig skiftet glødepluggene, men ryker surt når den startes opp første gang om dagen. Glødelampe slukker så å si med en gang, er dette normalt? Det er jo bra varmt for tiden, men jeg kan ikke hjelpe for å tenke at det hadde vært bedre om den glødet litt lengre. Har prøvd å slå av og på tenningen et par turer for å få den til å gløde en tur til, men det hjelper ikke så veldig mye.

Takknemlig for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...