Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

1 ) Dersom du har feilkode på MAP, så er antagelig sensoren din helt iorden (som oftest)

2) Du kan ikke bytte MAP sensor uten også å programmere.

3) Dette er det stort sett bare TRF som praktiserer ifm tuning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, TRF-Racing skrev:

6990,- ink mva for oppgradering av eksisterende pumpe.

Når vi bygger om bytter vi altså delene som ofte slites ut i ei vanlig pumpe. Det er ikke ei fullverdig ny/bytte pumpe, men et bra og billig alternativ som i tillegg er en kraftig oppgradering. Det benyttes fabrikksnye original Bosch deler og pakningssett, og produktet er testet nøysommelig i Bosch testbenk.

Denne oppgraderingen har flere fordeler. Produktet er utviklet for å sikre bedre toleranser på TRF Steg 4 pakker. Men den vil også kunne gi lang bedre toleranser på motorer med originale dyser ved at den har såpass my bedre kapasitet at den i større grad vil kunne vege opp for injektorer med større enn normal indre lekkasje.

det var jo faktisk ikke gærnt!
har dere pumper inne eller sender jeg inn min? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mye "bang for the buck", spesielt om du uansett må fikse den du har. Skulle vi finne feil på andre deler enn de vi uansett bytter sier vi ifra (med forbehold om at vi får fatt i deg mens vi holder på).

Prisen som er oppgitt er tiltenkt ombygging av kjøpers egen pumpe.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hadde litt trøbbel med min E61 LCI 535D idag. I løpet av 5-10 minutter kuttet motoren 2 ganger. Parkerte bilen i ca 3 timer og kjørte hjem igjen, samme skjedde en gang til.

Kjørte i 60 km/h med et lite pådrag opp svak bakke når det skjedde første gang, andre gang når jeg skulle øke fra 60 til 80 km/t, og tredje gang i 60km/t ved rolig pådrag. 

Motoren oppførte seg som normalt og plutselig kom det som et slag i kassen, etter det skjedde det ingenting når jeg ga gass, men turtelleren viste turtall og jeg så at kassen girte ned helt til de siste metrene før bilen sto i ro. Da gikk turtelleren til 0 og jeg mistet bremsekraft og styringen ble tung. Motoren var da stoppet av seg selv. Det kom også melding i display at styringen var ute av sync men ikke farlig å fortsette. Regner med at det var siden jeg vridde på rattet etter motoren var stoppet. Ellers ingen feilmeldinger før eller etter. 2 av gangene tok jeg av tenning og på igjen, startet da som normalt. Den ene gangen prøvde jeg å starte uten å ta av tenningen, da bare gikk starteren uten at motoren startet. Stoppet starteren igjen, av og på med tenning så startet motoren som normalt igjen. Ifølge momentanforbruks måleren er forbruket mye høyere en normalt og det høres en dypere brumming i eksosen, likt som når det er regenerering av dpf på gang. Hørte også "tikking" i eksosen når jeg parkerte, selv om jeg hadde kjørt rolig.

Alt av servicer er tatt på bilen, olje skiftet på kasse for 1 år siden, Siste service tatt for 2 mnd siden, da med skifte av  innsugsmanifoil sammen med glødeplugger og styrerenhet til glødeplugger, samt vakuumslanger i samme område, ingen feilmeldinger da. Alt dette gjort hos BMW. Bilen blir heller ikke "grisekjørt"....... Den er gått 118000km, siste 60000km i mitt eie. Ikke mye "bykjøring".

Noen som har opplevd noe lignende eller har teori om hva som kan være årsak til dette? 

Endret av paaab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bilen står hos Bavaria og jeg ringer de imorgen tidlig og spør om de kan gjøre det. Kommer tilbake med mere info etter det er gjort. Takk for svar. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra Bavaria nå. Feil på ene dysen iflg feilminnet, dette hadde de også sjekket manuellt (ikke spør meg hvordan :-)). For stor indre lekkasje så da "forsvant" hele rail trykket visstnok. Og selv om jeg ikke har vunnet i Lotto så sa jeg at de kunne skifte den. Håper det svarer seg at stempelet på faktura er BMW og ikke Mekonomen.....

Noen som har tanker/meninger rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra det jeg vet om for høy indre lekkasje på dyse, så er det ikke samme symptomer. Ved for høy lekkasje så vil også motoren bli meget vanskelig å starte når den er varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner ofte med slike symptomer som nevnt, spesielt på trimmede biler, og spesielt ved feil på piezo dyser.

På gamle biler med solenoid dyser, og ikke trimmet, har man "mye mer å gå på" under last, slik at det ikke er alltid de oppstår da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.5.2016 at 9:55 PM, TRF-Racing said:

1 ) Dersom du har feilkode på MAP, så er antagelig sensoren din helt iorden (som oftest)

2) Du kan ikke bytte MAP sensor uten også å programmere.

3) Dette er det stort sett bare TRF som praktiserer ifm tuning.

 

Takk for svar!

Jeg har gjort ren sensoren så håper det gjør att feilmeldinga forblir borte når jeg sletter den.

Det er feilmelding på lekkasje på ei dyse, det har skjedd ett par ganger att bilen ikke har villet starte i fjor sommer når det var varmt og bilen var varm, jeg regner med det kommer av lekk i dysa?

Er det samme dyser på alle E39 530D?

Om noen har dyser liggende si gjerne ifra.

Det er vel ikke akkurat en morsom jobb jeg har foran meg med å bytte dysa :-(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er _IKKE_ samme dyser på alle 530d. Du trenger med samme delenummer som du har i dag.

Pleier å gå helt fint. Varm motor. Sitter den fast, så sitter den ordentlig fast ofte, og trekk deg før du evt ødelegger toppdeksel. Det finnes et par andre triks også, si ifra om den ikke kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sjekke nummeret på dysene mine og finne ut hvilken som må byttes så jeg får kjøpt riktig :)

 

Edit:

Sjekket nummer: 7785984

Endret av Xplode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...