Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

på din bil skal ikke oljen være over maks (du har allerede ny type peilepinne). Motoren heter m51d25tu.

Og det er ikke noe intervall på bytte av innsp pumpe nei. Tikking kan jo være mye rart, alt fra løftere til at det bare er "fortenning" du hører. Vanskelig å svare på hva folk sine subjektive opplevelser av lyd er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tikking kan jo være mye rart, alt fra løftere til at det bare er "fortenning" du hører. Vanskelig å svare på hva folk sine subjektive opplevelser av lyd er.

Takk for kjappt svar:) Hadde heftig tikking på den forrige Bmw`en også, og det er lignende på denne også... men det var ein bil med M20B25...og på den justerte en jo enkelt klaring på løfterne:)

Men på den "nye" bilen tenkte eg liksom at "Diesel skal jo tikke.." men fekk beskjed av ein eg kjenne at han synst den tikket vel mye alikevel... Lurte på om eg må ta ein dysesjekk eller nåke....

Forøvrig så er eg imponert over draget i den til å være 143 hester....men er vel noko sånnt som 280Nm i dreiemoment på dei bilene?

Om eg med tider og stunder vurderer å chippe den, er det egentlig forsvarlig når den har gått så langt? (257.000)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du logget bilen siden du sier at den slipper ladetrykket? og hva viste loggene?

forklar gjerne litt mer detaljert rundt symptomene.

Nei, har ikke det, men hører høy blåsing, slik det blir når du slipper gassen på en turbo bil. Altså "phyyyssst".

Den mister også all kraft en tur, og begynner å dra igjen. Gjelder alle gir.

Tok av kontakten til luftmassemåleren så gikk bilen utrolig mye bedre, og den nappinga var borte.

Så jeg tar en diagnose før jeg bestiller ny luftmassemåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som en god plan ;)

Otis; ja og nei. Slark vil gjør at den tar i huset til slutt. Dersom du får slike merker på bladene, uten at det er slark, så kan man si at noe har truffet den ja.. men har sett flere av disse vnt17 greiene bli slik, på biler jeg selv har vært med på, og skjønner ikke helt hva som skal ha kommet borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som har de-cat trimming/og blokkert EGR-ventil, og er bekymret for PKK-kontroll (EU-kontroll).

Jeg har TRF-Racing stage II (de-cat) og blokkert EGR-ventil. Bilen er gått 200'km.

Kommer nettopp fra kontroll hos NAF. Avgasskontrollen viste 2,01. Bilen gikk gjennom uten problemer.

ojo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...