TRF Skrevet September 15, 2011 Forfatter Share Skrevet September 15, 2011 høres ut som feiljustert pumpe ja. (stillverk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri-rs Skrevet September 16, 2011 Share Skrevet September 16, 2011 Må finne ei pumpe i god stand da,overhale pumpe koster jo blod. passer E34 524TD pumpe eller blir det problemer det å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 16, 2011 Forfatter Share Skrevet September 16, 2011 teknisk "lik", men annen flens. Hvor holder du til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri-rs Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Holder til i sogn. Skulle hatt litt meir fres i skuta også,mistenker at turboen er på veg ut. Har hørt at 524 ex.manifold passer på motoren og da kan man bruke turbo med t3 flens. i såfall hvilken turbo vil være grei å bruke? hvis ikkje er det noen andre turbo alternativ som kan brukes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 17, 2011 Forfatter Share Skrevet September 17, 2011 mye rart som kan brukes. alt fra t3 på 2,4td manifold, til større VNT bmw turboer. Hvor stor den skal være må du se på utifra hva annet du skal gjøre mtp diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri-rs Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 lest litt her nå og ser du overhaler pumper, hvor mye tar du får og fikse opp pumpen? hvilke vnt turboer kan en bruke og hvordan kan man styre vnt på tds ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 17, 2011 Forfatter Share Skrevet September 17, 2011 gt2556 og gt2260v vil begge kunne brukes. for å styre vnt må du montere trykklokke til å kontrollere vnt med, og la ladetrykket styre dette. En del knot og bør være måle en del. Pris på overhaling av pumpe kommer helt an på hva som skal gjøres. Men dersom det er snakk om mer enn stadard pakningner, ringer osv, så er det ofte like billig å kjøpe ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri-rs Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 ny pumpe ja.er vel 20 lapper det? får vel leite etter en som har gått lite da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 17, 2011 Forfatter Share Skrevet September 17, 2011 nja, ca 12 + mva. gått lite er ingen garanti, det er hvor mye drit som har gått gjennom pumpa, og tilstande på den elektrisk delen som er avgjørende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri-rs Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 har du ett tlf nr det går ann å nå deg på? er langt tid mellom kvar gong eg er her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Arne Skrevet September 26, 2011 Share Skrevet September 26, 2011 Hei Har en 525XD 2008 km 102.000. Den har nylig begynt å få et lite napp ved turtalsøkning, som om turbo slår inn. Dette skjer på lavt turtall hvor det napper en gang for å fortsette med et jevnt normalt drag. Den har en avvik på rullediameter pga av forskjellig dekkdim fremme og bak, men det skal være innenfor 1% Bilen har ingen feilmeldinger. Partikkelfilter? Forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet September 29, 2011 Share Skrevet September 29, 2011 Hvor er det billigst og "best" å kjøpe ny / overhalt turbo til en m47b20 (136hk) ?Min er veldig ferdig.. Etter dette havariet ble intercooler, insug rør og slanger rengjort og montert. olje og filter samt luft, veivhusvent og diesel filter var byttet før havariet. Etter havariet ble olje rør til og fra turbo`n inspisert og rengjort, alt så rent og fint ut. Ny turbo ble montert, og motor kjørt 10 min på tomgang, alt så og hørtes fint ut. en 10 min prøvetur med pen kjøring endte med samme resultat.. en stk havarert turbo.. Frustrert.. ja! Tips mottas! Neste som jeg kan komme på å gjøre, er å måle oljetrykket inn på turbo`n (når man får skrapa sammen til enda en ny...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kårekloak Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Hvor er det billigst og "best" å kjøpe ny / overhalt turbo til en m47b20 (136hk) ?Min er veldig ferdig.. Etter dette havariet ble intercooler, insug rør og slanger rengjort og montert. olje og filter samt luft, veivhusvent og diesel filter var byttet før havariet. Etter havariet ble olje rør til og fra turbo`n inspisert og rengjort, alt så rent og fint ut. Ny turbo ble montert, og motor kjørt 10 min på tomgang, alt så og hørtes fint ut. en 10 min prøvetur med pen kjøring endte med samme resultat.. en stk havarert turbo.. Frustrert.. ja! Tips mottas! Neste som jeg kan komme på å gjøre, er å måle oljetrykket inn på turbo`n (når man får skrapa sammen til enda en ny...) Det første jeg har villet gjort, er å målt oljetrykk og muligens eksostemp om dette lar seg gjøre, samt vært sikker på at oljerøra (evt. slanger) til og fra turboen er som de skal! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Det første jeg har villet gjort, er å målt oljetrykk og muligens eksostemp om dette lar seg gjøre, samt vært sikker på at oljerøra (evt. slanger) til og fra turboen er som de skal! Tur og retur slage /rør til olje ble sjekka før montering av ny trubo, det fantes ikke antydning til koksing. Flow av olje uten mottrykk ble målt etter havari av den nye trubo`n, 0,5 L på 3 sek ved tomgang. Toppdekselet har vært sjekka og det er ingen antydning til igjenkoksing av veivhusventilasjon. skal måle oljetrykk på motor og til turbo så fort jeg har anledning til det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 30, 2011 Forfatter Share Skrevet September 30, 2011 Hei JE, beklager sent svar. Tror du er inne på rett spor. Ikke nødevendig å måle egt,denne blir ikke så veldig feil "av seg selv" på en diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå