TRF Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2011 sjekk rail trykk (les av). Deretter dyser (om det er lavt), railtrykk sensor (kan være dårlig kontakt eller gåen sensor), og til slutt evt trykkreguleringsventilen på høytrykkspumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Har søkt litt, men finner ikke noe. Hvilken olje anbefales på M57D25 ? Kan få tak i Castrol MAgnatec Pro B4 5/40 billig.. Men er den noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Hallloooo.. Er det noen som leser på dette forumet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Hallloooo.. Er det noen som leser på dette forumet? Joda hehe men ikke noe diselmann. Sammenlign kravene i instruksjons-boka med oljeflaska du har tenkt å kjøpe, klassifiseringen står bakpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Hallloooo.. Er det noen som leser på dette forumet? Joda hehe men ikke noe diselmann. Sammenlign kravene i instruksjons-boka med oljeflaska du har tenkt å kjøpe, klassifiseringen står bakpå Jeg har ikke boka på bilen OGså lurer jeg på om det går greit å bruke den olja jeg kan få tak i.. Står ikke noe klassifisering på den som inneholder BMW.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2011 sjekk hva castrol sier, den er ganske sikkert helt ok. BMW fyller slx pro på alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 sjekk hva castrol sier, den er ganske sikkert helt ok. BMW fyller slx pro på alt. sende mail mener du ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Oktober 18, 2011 Share Skrevet Oktober 18, 2011 Du kan jo se selv på castrol.no http://www.castrol.com/castrol/iframe.d ... Id=7066587 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Oktober 23, 2011 Share Skrevet Oktober 23, 2011 mbruer: jeg fyller Castrol Edge 5w-30 på min m57d30 som i bunn og grunn er samme motor som din, har kommet fram til at dette må være beste olja, kom på nesten 1300.- for 8 liter, dette med god rabatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Oktober 25, 2011 Share Skrevet Oktober 25, 2011 Noen som vet hva som blir skiftet på disse pumpene ved overhaling? Hjalp en kamerat å bytte pumpe for noen mnd siden, bilen går periodevis ujevnt og kaster ut feilkode 136 "Fuel quantity actuator in the injection pump, sporadic error" Dette er da lest av med BMW INPA. Overhalingen skal være gjort av Bosch. Statisk timing er sjekket på nytt for å eliminere en evt sånn sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumpin Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Noen som har et tips om stoff for rensing av motor innvendig? (som fjerner avleiringer,koks osv...) Eg har ein m51d25tu i min bil. Kunne og trengt eit tips om olje som eg kan bruke....motoren tikker/klakker ein god del, så eg tenkte å kjøre rens og skifte av olje og filter og sjå om ulydene gir seg.... Motoren er gått 260.000.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Det første jeg har villet gjort, er å målt oljetrykk og muligens eksostemp om dette lar seg gjøre, samt vært sikker på at oljerøra (evt. slanger) til og fra turboen er som de skal! Tur og retur slage /rør til olje ble sjekka før montering av ny trubo, det fantes ikke antydning til koksing. Flow av olje uten mottrykk ble målt etter havari av den nye trubo`n, 0,5 L på 3 sek ved tomgang. Toppdekselet har vært sjekka og det er ingen antydning til igjenkoksing av veivhusventilasjon. skal måle oljetrykk på motor og til turbo så fort jeg har anledning til det. Da er oljetrykk målt, ca 2 bar på tomgang ved halv kald motor, olje trykket stiger til 4 bar ved økt turtall. Dvs mer eller mindre som det skal være. Men.. tok av oljefilteret for å sjekke det igjen, og ser at det glitrer i olja.. mest sansynlig rester fra de to havarerte turboene, pga det ser ut til å være bronse. Har hatt nede rådelageret på cyl 2, og det ser helt fint ut til å ha gått 270 tusen km. Jeg er tom for ideer.. noen som har noen forslag til hva som kan ha forårsaket lagerhavari på to turboer? (en gammel og en ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmito Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 Poenget er at det oppstår en trykk forsterkning i systemet. Akkurat som i innsugnings manifoiler som kommer i resonans. Da kan trykket i dysa bli høyere enn trykket i pumpa. Mercedes har et annet system på lastebil injektorer der trykket blir forsterket i dysa. Dette for å spare pumpearbeid i cr pumpa. I cr pumpa? Når dette innlegget ble skrevet, så hadde vell ikke Mercedes lansert en lastebil me CR? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Hvor mye arbeid er det å bytte glødeplugger på M57N? Har fått pristilbud fra verksted og de regner tydeligvis ca 2,5 time jobb. Synes det høres drøyt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Jobben er grei å gjøre selv. Akustikkdeksel over motor, pollenfilter m/"trau", innsugningsmanifold må demonteres. Litt kronglete å løsne map-kontakt, men alt går greit. Noen skriver at de har problemer å få ut de gamle pluggene, mine kom ut uten problemer. Husk at de nye skal settes til med 18Nm (langhylset 10mm, tror jeg). Jeg ohm-testet de nye etter montering, vil huske at alle målte ca 0,3ohm. Jeg monterte swirl-flap-blancks samtidig, siden jeg hadde manifolden av. ojo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå