TRF Skrevet November 6, 2011 Forfatter Share Skrevet November 6, 2011 går med noe redusert max mengde om ikke jeg husker feil på en sen søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmito Skrevet November 6, 2011 Share Skrevet November 6, 2011 Har en 2001 E46 320D som jeg vil fjerne katalysatorene på. Lurte på om du pleier å fjerne begge, eller kun den bakre? Isåfall; har du ferdiglaget erstatnings-rør for fremre katt, eller må jeg lage den selv? Mvh Eirik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 7, 2011 Forfatter Share Skrevet November 7, 2011 Den fremste er viktigst å få bort, men ta gjerne begge. Ja jeg har klar erstatningrør. Blir borte denne uka, men send en mail så svarer jeg når jeg er tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet November 7, 2011 Share Skrevet November 7, 2011 Hei, har nappet av og blindet slangen på EGR ventilen til jeg får bypassen min i posten! Men når jeg starter, og stopper, så hører jeg en liten pumpe som går, vacuumpumpe ? Noen som har vært borti dette før ? Er ikke alltid den går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet November 7, 2011 Share Skrevet November 7, 2011 Den "nye" turboen var den overhalt(Bytte turbo)? Den nye turboen vart det stor slakker i den eller står den helt fast? Det var en "Turbo-Ombytter" fra Koed. Det var MYE slakk i den nye turbo`n som havarerte (5-6 mm ca) Venter på svar fra Koed, om det er en garantisak. Er det ikke garantisak, skal jeg få et konkret svar på hva som har forårsaket havariet. Har endelig fått målt oljetrykk på varm motor (uten turbo montert). 0,3-0,5 bar på tomgang, trykket stiger med turtallet, men ikke over 3 bar. Jeg syns det er litt lite, det jeg har lest meg til er: min 0,5 på tomgang og stigende trykk på økende turtall, opp til 4,2 bar da overtrykks ventilen åpner. Har hatt ute overtrykksventilen og fant ingen feil, men lurer på jeg ikke skal bytte fjæra og stempelet for å være sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornivar Skrevet November 7, 2011 Share Skrevet November 7, 2011 Hvorfor tar f.eks BSR ut mindre effekt i min 318d (122hk-160hk) enn en 320d (163-195hk)? Er det på grunn av svakere gir/drivverk/clutch eller lignende? Motoren skal jo være den samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet November 11, 2011 Share Skrevet November 11, 2011 Den har nok mindre turbo og mindre injektorer enn storebroren. Det er der de har strupet inn. Pluss ecu map da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik36 Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 Hei. Har ein 2000 mod 320d manuel, og den ronde snart 250000 km. Og eg lurte på om den vill tole ein chip når den er gådd so langt. Har hørt at da burde gå bra men har og hørt at sidan motoren er gådd so langt er ikkje turbo og motor "vant" med chip, og vill derfor ryka ganske fort i motsetning til ka den ville gjort om chippen kom i tidlegere. Har nokon ein klokt svar på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 Hva er imm?? hva gjør de?? kan de ha noe med fjuskinga i min 525TDS?? Har tatt diagnose, og får feilkode på gasspjeld sensor. men de er da ikke gasspjeld på en dieselbil?? kan de være sensoren som sitter på gasspedalen?? Bilen er enn 95mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 12, 2011 Forfatter Share Skrevet November 12, 2011 imm? lmm? luftmengdemåler tror du har feil retursignaler fra pumpa, altså pos giver internt i pumpa. hvem har tatt diagnosen for deg? eirik36, kort forklart; ja ingen problemer. Ganske sikker på at denne problemstillingen er forklart flere ganger. Saken er at ingen av mine produkter vil øke i betydelig grad øke belastningen på komonenter. Men en komponent som allerede er dårlig vil kunne kvelde tidligere. Det vil si at en turbo med slark i kanskje bare varer 1 mnd trimmet mens den _kanskje_ hadde greit 3mnd original. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 Hvordan kan jeg få sjekket de da? har tatt diagnose selv, er lastebilmekanikker. Bruker texar4 diagnose program. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 12, 2011 Forfatter Share Skrevet November 12, 2011 frem med scop og målverdier. Evt gi litt mer detaljer på hva som stod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 Hvor sitter den føleren da? er de den i bunnen av pumpa? De står lavt signal gasspjeld sensor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 12, 2011 Forfatter Share Skrevet November 12, 2011 den sitter inne i den elektroniske delen av pumpa, og det går ikke an å reparere. Har du powerbox el slik kjafs på bilen? Og diagnosetesteren din er tydeligvis litt ute og kjører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 Aha:) kan bytte den da:) Den er chipet ja, men ordentlig chip, ikke sånn man kobler imellom. De kan godt hende:p men tusentakk for all hjelp:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå