cmito Skrevet November 13, 2011 Share Skrevet November 13, 2011 TRF-racing: venter i spenning på Mail:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 13, 2011 Forfatter Share Skrevet November 13, 2011 Hei, beklager, jeg ligger etter med ca 30 henvendelser. Mulig jeg greier dem ila uka som kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Skrevet November 14, 2011 Share Skrevet November 14, 2011 Den "nye" turboen var den overhalt(Bytte turbo)? Den nye turboen vart det stor slakker i den eller står den helt fast? Det var en "Turbo-Ombytter" fra Koed. Det var MYE slakk i den nye turbo`n som havarerte (5-6 mm ca) Venter på svar fra Koed, om det er en garantisak. Er det ikke garantisak, skal jeg få et konkret svar på hva som har forårsaket havariet. Har endelig fått målt oljetrykk på varm motor (uten turbo montert). 0,3-0,5 bar på tomgang, trykket stiger med turtallet, men ikke over 3 bar. Jeg syns det er litt lite, det jeg har lest meg til er: min 0,5 på tomgang og stigende trykk på økende turtall, opp til 4,2 bar da overtrykks ventilen åpner. Har hatt ute overtrykksventilen og fant ingen feil, men lurer på jeg ikke skal bytte fjæra og stempelet for å være sikker. Har fått svar fra koed, og deres levrandør hevder at det er et fremmedlegeme som har forårsaket at turboen har havarert.... Dette vet jeg at ikke er tilfelle pga: - Den gamle turboen så helt lik ut når den havarerte, og bilen har fungerte fint frem til havariet (sett bort fra en gåen clutch) - Alle slanger ble inspisert og rengjort før montering - Luft masse måleren er hel, dvs ingen ting har kommet gjennom den - Det ble ikke funnet noen form for metall i slanger eller intercooler etter begge turbo havariene, kun litt alu støv fra den ødelagte kompressor impelleren. Ser ut til at jeg blir nødt til å prøve å få de til å sende den havarerte turboen til meg, og ta den med til Norsk Turboservice for å få en skikkelig evaluering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 14, 2011 Forfatter Share Skrevet November 14, 2011 Har desverre sett akkurat like kompressorhjul nesten umiddelbart etter oppstart på flere slike bytteturboer. Svaret er det samme hver gang, "må være et fremmedlegeme". Men begynner å få mine tvil. De jeg har vært borti har dog ikke havarert, kun skadene på bladene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErik Skrevet November 17, 2011 Share Skrevet November 17, 2011 Har også sendt deg en mail ang en bmw 324td, håper du har tid å svare på den også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snorrebmw Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 Hei.. Sendt deg en mail ang. M47TU2 D20 (318D 2007 122HK) Ikke så mye nevnt her denne motoren.. Hva skjer med denne om mann bytter: turbo,injektorer og oppdaterer ecu map..??? Og f.eks gjør noe med eksos, kjøling, partikkelfilter etc.. Foruten å tømme lommeboka da.. Venter i spenning på svar.. Flott innlegg, utrolig artig å lese.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmere3 Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 Har fått litt fusking og ujevn gange på tomgang på min 530d 99 og har målt lekkasjen på injektorene. Graderingen på måleglassene jeg kjøpte på biltema stemmer ikke med ml men 9,5 på måleglasset tilsvarer ca.65ml. Fikk dette resultatet etter 5 min. på tomgang: Sylinder no.1:8,5 (56ml) Sylinder no.2:8,5 (56ml) Sylinder no.3:8,5 (56ml) Sylinder no.4:8,5 (56ml) Sylinder no.5:9,5 (65ml) Sylinder no.6:6,5 (43ml) Noen som vet hvor stor lekkasje som er normalt i ml/min.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet November 24, 2011 Share Skrevet November 24, 2011 Km-stand? vil tro i ditt tilfelle det hjelper og bytte nr 5, den som spytter mest i retur, Når den er byttet kan du jo måle en gang til. litt rart med den som hadde 43ml... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmere3 Skrevet November 24, 2011 Share Skrevet November 24, 2011 Km stand er 393000. Nr.5 og 6 skiller seg ut men jeg lurer på om nr.6 er den beste og at den kansje er byttet en gang i tiden eller om lekasjen på 1-4 er normal mengde. Testet også på 2000 rpm. i 2min. og fikk tilsvarende resultat: Nr.1: 7 Nr.2: 7 Nr.3: 7 Nr.4: 7 Nr.5: 8 Nr.6: 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet November 24, 2011 Share Skrevet November 24, 2011 Fin km stand hvordan oppleves bilen ellers etter såppas kjørelengde? Ville begynt med og skifte dyse nr 5, hvis den nye dysa ligger på 5 kan vel nr 1-4 også være modne for utskifting. Ligger den nye på 7 er det vel logisk at det kan ligge en feil i dyse nr6 eller en feil i serie med dyse nr6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmere3 Skrevet November 24, 2011 Share Skrevet November 24, 2011 Jeg vil si bilen føles som bortimot ny selv med så høy km.stand. Motor og gir fungerer veldig godt, orginal uåpnet automatkasse med 1. oljeskift på ca 380000 km. Den gamle oljen var svart som gammel motorolje. Har bestillt en ny injektor nå så skal jeg måle hvor mye lekkasje den har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yamaha-surnadal Skrevet November 24, 2011 Share Skrevet November 24, 2011 Hei hei, noen spørsmål fra en sliten bmw skruer! Dieselpompa på min kjære 94mod e34 525tds var sliten å levde sitt eget liv, tungstarta som F. Normal gange 50% av tiden, ellers voldsom til svartrøyk å tomgang på 1500-2000 omd. Gjekk egentlig meget godt;) Nå kommer problemet: ny pompe ble innkjøpt å montert i god tro, sprayet å sjekket alle kontakter. prøvestartingen endte i null reaksjon på motor. Man ser dieselen kommer fram til pompa å går i retur. Magnetventilen ble skiftet å den virker, men fremdeles ingen diesel på dysene når vi tørner motorn å lyfter på dysene. Dyselampa ved siden av glødelampa tenner, slukker for så å lyse hele tiden igjen. Håper noen har et godt tips til meg=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 Ville først ha sjekket ledningen til sensordysen (nr.4) siden den er nærliggende der du har vært å skrudd. Nummer på pumpene regner jeg med du har kontroll på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Hei. Har et problem med bilen. 136hk 320d. Hadde jo drivstoffkutt på 3000rpm som TRF også så, når jeg var hos ham i sommer. Hadde defekt MAF og turbo. Byttet MAF og slettet feilkoder på den, og bilen ble skjerpet og gikk bedre osv. Problemet da, var at når jeg bånnet på og kom til 3000rpm, ville ikke bilen dra videre, den mistet 1000rpm, girte opp og dro videre i neste gir (automat) Kjørte jeg i 'manuell' måtte jeg kjøre ganske langt før turtellen ville vippe over 3000rpm Nå er problemet litt annerledes etter MAF-byttet. Hvis jeg skal kjøre fort opp i fart eller 'cruise på turbobølgen', ligger turtelleren å pakker/svinger mellom 3000rpm og 2500rpm i en god stund før den går høyere, selv om gasspedalen står i ro. Har med andre ord mistet all kjøregleden man skal ha mellom 70/80-120kmt med dieselturbo. Dette skjer i alle gir ved pådrag. Snakket litt med en mekaniker jeg hentet på byen, men han var jo full så kunne ikke prøvekjøre bilen. Men han mumlet noe om at det virket som en feil i hjernen eller noe. Han sa turboen ikke ville gi merkbar forskjell når jeg fikk den byttet, medmindre jeg kjente bilen veldig godt. Og mente det ikke var en gåen dyse (kjent feil på disse). Hehe. Så sa han at det kunne være det ble fikset visst jeg tok software oppdatering, men det fikk jeg gjort hos TRF under steg2 tuningen. Noen som kjenner til dette? Bilen har gått dårligere enn den skal siden jeg kjøpte den, så det er jo kjipt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Edit: dobbelpost. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå