yahhh Skrevet Februar 25, 2012 Share Skrevet Februar 25, 2012 hei...hr bestillt meg ny lmm til min 320D 2000mod..di på schminemann sier at jeg ikkje trenger og jør noen ting annet enn å plugge i den nye.siden den er 2000mod..ser mange skriver her at di må programeres..Og er det mulig og fjerne egr systemet..har jo egr thermostat å hele pakka..om d går hva må jeg gjøre? Christian Andreassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2012 ser at du spør om egr system, det første du kan gjøre da er å lese FØRSTE POST! når du har gjort det, er jeg sikker på at jeg eller noen andre tar oss tid til å svare på resten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2012 Litt underholdning til dieselfolket: (mulig den har blitt postet andre steder) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Ja det flytta jo på seg for å si det mildt, 0-100 5-6 sek og 0-200 ca 18 sek. Akk ja, får gå ut å sette meg i E39`en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Jeg er sikkert langt ute på jordet, men skulle ikke en 550D ha en 5-liters motor og ikke 3 liter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2012 hehe, nei. 3 liters rekkesekser med 3 turboer. (og slik har det alltid vært). Den heter 5,0 av samme grunn som alle andre bmw med "feil" betegnelse, nemlig at ytelsene tilsvarer større motorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Ahh. Man lærer mye nyttig selv om det er søndags morgen:) Takker for oppklarende info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmito Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 er en stund siden jeg har svart her nå, fint om andre også svarer (takk til aroid). cmito; Nøling rundt 3000 kan gjerne skyldes MAF (og den var jo ikke helt grei), men resten av probleme høres ut som dieselpumpe/dyse. Har aldri vært borti det du beskriver her selv på disse. Men jeg vill definitivt fått disse kontrollert så fort som mulig. Men før man tar sorgene på forskudd, sørg for at du har ordentlig med dieselmating frem til innsp pumpa! Det kan høres slik ut når du begynner å mangle diesel. Deretter er nok en ordentlig logging på sin plass. Må også legge til at ved pådrag etter å ha rent ned en bakke er den verst. Kjører man opp en bakke med konstant motstand så ligger den ikke å blafer i eksosen, men er fremdeles dau. Legger ved en liten film som viser hvordan den oppfører seg. http://www.youtube.com/watch?v=BDZ7PxZ6 ... e=youtu.be MAF`n ble skiftet for ca en mnd siden, men kan jo selfølgelig kjøre en ny test på den for å utelukke den. Hvilke tester kan man kjøre for å kontrollere pumpa? Og hvordan måler man matetrykk fram til pumpa, kan man gjøre det via DIS? For å kontrollere dysene så må vell de taes ut og kontrolleres i en dysetester? Tok en test på maf'n og fant ut at den viste feil verdier, satt på den gamle som bare var "litt" defekt. Da sveiv den helt fint igjen Den nye som stod på var helt ren og fin, så dette må jo være en garantisak. Handlet maf'n hos maf-shop.com I gledesrus måtte jeg jo selfølgelig legge et par svarte ringer på asfalten, plutselig hørte jeg ett smell og det var den vibrasjonsfemperen. FML Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 Update: Da viste det seg at den fabrikksnye dynamoen hadde defekt laderegulator Den er nå skiftet og jagingen på tomgang er borte Et problem er fortsatt igjenn og det er at den starter tungt med gjennomvarm motor. Er byttet tempføler til hjerne så den er ny, fødepumpe er ny og i orden, gir diesel som bare det, ikke luft eller lekkasjer i systemet. Om den har stått 10-15 min starter den helt normalt igjenn Kom gjerne med innspill Edit: Som sagt lyser bare dysetegnet i instrument bare et sekund på hakk to tenningsnøkkel er vel ikke riktig? Hvordan sjekker man om laderegulatoren er gåen. Har nå målt min og den lader 14 volt i motorrom og på batteri. Med langlys og full vifte lader den 13,8 på begge plasser. Dysetegnet mitt lyser ca 3 sek. Ingen som vet om det går an å justere tomgangen opp litt? Holder jeg på gassen så den har 800 o/min går den helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2012 svarer bare kjapt på de siste her; cmito; derfor liker jeg ikke ebya maf. Rogern; tomgangen kan fint justere opp med diagnoseutstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 Høres ut som ladinga di er med da i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmito Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 svarer bare kjapt på de siste her; cmito; derfor liker jeg ikke ebya maf. Rogern; tomgangen kan fint justere opp med diagnoseutstyr. Var i dette tilfellet orginal Bosch Maf. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2012 original bosch maf som ikke fungerer? Den du viste meg, som ikke hadde noe ordentlig merking, var ikke en bosch maf. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
longemann Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 hei..er ny her.lurer på å fjerne swirflaps ced hjelp av denne linken her : http://forums.5series.net/topic/70452-r ... el-engine/ Må man i tilegg blende vacum slangen til egr?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Litt underholdning til dieselfolket: (mulig den har blitt postet andre steder) Gikk snaut bra den , legg merke til resterende kjørekilometer når han gir på, bruker litt diesel også den der, jaja på full gass. Jeg tillater meg en underholdningsnutt selv, riktignok ikke BMW men et avbrekk opp i feilsøkingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå