BMWE39turbo Skrevet Mars 9, 2012 Share Skrevet Mars 9, 2012 vil berre gi en +10 til TRF-racing for godt produkt og ikkje minst servicen, kjøpte downpipe av han og meget fornøyd, 45 minutt tok det på bukk, perfekt passform! og vart faktisk so fornøyd so en kan bli av lyd på en 4 sylindra diesel... + downpipen gjer jo anna godt for turbo/motor, så dette var et godt kjøp! Anbefales videre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 Har en 2005 e46 med m47tud20 (150hk) som tuller litt. Når man holder jevn fart så rykker og napper den uavhengig av turtall/fart. Har man litt gass slik at den får litt motstand og drar tyngre eller slipper opp gassen så er det borte, men så fort man holder jevn fart så begynner det igjen. Har også lagt merke til at det kommer skikkelig diesel kakkling av motoren med en gang jeg gir gass når dette skjer, men det går over etter 1-2 sek. Det som er merkelig her er at bilen bare oppfører seg slik når det er mildt ute. Altså over 5 grader. Har søkt litt rundt på nettet og har funnet flere som har lignende problem, men det står ikke om de har funnet ut av det og hva eventuelt problemet var. Ikke har det kommet opp feilmelding heller. Har nylig hatt service på bilen der alt av vesker/filter har blitt byttet, og det hjalp ikke. Byttet også veivhus ventilasjon da til den nye typen. Noen som har forslag til hvor problemet kan ligge? Begynner og bli ganske irriterende dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrroy76 Skrevet Mars 13, 2012 Share Skrevet Mars 13, 2012 hei, jeg lurer litt på hvor mye hk og nm det er forsvarli/mulig og få ut av min 177hk e91 m-sport med manuell kasse.? og hva gjør du isåfall? er chipbox ett holdbart alternativ? ser noen reklamere med 228hk på disse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Mars 13, 2012 Share Skrevet Mars 13, 2012 Har en 2005 e46 med m47tud20 (150hk) som tuller litt.Når man holder jevn fart så rykker og napper den uavhengig av turtall/fart. Har man litt gass slik at den får litt motstand og drar tyngre eller slipper opp gassen så er det borte, men så fort man holder jevn fart så begynner det igjen. Har også lagt merke til at det kommer skikkelig diesel kakkling av motoren med en gang jeg gir gass når dette skjer, men det går over etter 1-2 sek. Det som er merkelig her er at bilen bare oppfører seg slik når det er mildt ute. Altså over 5 grader. Har søkt litt rundt på nettet og har funnet flere som har lignende problem, men det står ikke om de har funnet ut av det og hva eventuelt problemet var. Ikke har det kommet opp feilmelding heller. Har nylig hatt service på bilen der alt av vesker/filter har blitt byttet, og det hjalp ikke. Byttet også veivhus ventilasjon da til den nye typen. Noen som har forslag til hvor problemet kan ligge? Begynner og bli ganske irriterende dette. Egr ventil, luftmassemåler, innsugsluft temp føler muligens, i beskrevet rekkefølge. Du skriver at det ikke har kommet opp feilmelding, mener du da på diagnose eller check lys motor? Ville startet med diagnose/ logging. Blir fort mye gjetting.. Men det var nå hvertfall det som først dukket opp i mitt hode Symptomene du beskriver er veldig lik som på en E91 320d jeg har skrudd på tidligere. Temp rundt 5-8 grader ute. I forbindelse med at jeg sjekket egr ventilen satte jeg på en reducer til 7mm på denne, da forsvant hele problemet.. Denne bilen hadde vært inne på flere verksteder, bla 2 merkeverksteder uten å finne løsning på problemet. Ventilen var rengjort og i orden, eneste jeg gjorde var å sette på reduceren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Ja dette lignet jo på mitt problem. Har tatt diagnose, men det kom ikke opp feil, og egr har jeg renset. Synes dog stemplet på den gikk noe tregt så det kan være den som er ødelagt. Får prøve og sette en plate med hull i foran den som du sier og se om det hjelper. Hvis ikke så blir det og bytte den. Takker for hjelpen så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Hei. jeg har en 2001 modell 320d (136 hk) som LMM har tatt kvelden på. Jeg bytter den selv. men lurer på hvordan jeg veit om denne må programeres inn? eller er den 150 hk som må programmeres? også har jeg ett spørsmål til, nesten samtlige O-ringer på kjølevans systemet lekker, og noen er rett over eksos anlegget. har hørt med GS bildeler om nye O-ringer. men de sier at man må kjøpe hele slangen. kan dette stemme? Jeg har prøvd med standard O-ring størrelser. men de er for tynne. 3,55 eller noe som er det største jeg har funnet. Mvh Bjørnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
syncplay Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Lurte på om noken av Dykk kunne svart meg på eit spm og to... BIL: 525TDS 1992 e34 - Kaldstart: må chinne ein del ved oppstart. Hørrer ut som om den skal til og starte så ikkje (ved hurtige mellomrom. Av og på nettså) - Når den først starter er det ofte den stopper når eg hiver den i gir (Automat, gjelder kald og varm motor), den kan stoppe når eg kommer til eit kryss/rundkjøring også, nettså den detter litt for langt ned på turtall så dør den bare. Ingen lekasje fra verken dyse nr.4 eller dieselpumpe. Finner ingen vacumlekasjer heller. Gått øve alle slanger osv. - Hører ikkje at fødepumpa går, så skal sjekke den i morgen. Men kan denne ha noke med problemet å gjer? - Var vacumlekasje når eg kjøpte bilen (da ladet den 0.1bar) og no lader den 1bar på første gir og 1.1 på de andre... MEEN den kutter, så må vell chippe den(?) , for den ryker så å si IKKE i det hele tatt, som betyr for lite diesel. Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Mars 15, 2012 Share Skrevet Mars 15, 2012 Bjornar-a: Hvis din gamle er 002, og din nye er 076 så må den kodes inn. Snakker da om de 3 siste i BMW p/n Hvis den gamle er 074 så husker jeg ikke i farten, har ikke vært borti den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Mars 15, 2012 Share Skrevet Mars 15, 2012 stemmer det finner jeg fort ut nå jeg bytter takker for svar men har da et problem. for får ikke kontakt med DDE når jeg tar diagnose. men når jeg leser av i Live modus får jeg alle verdier har ikke vert borte i det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Mars 15, 2012 Share Skrevet Mars 15, 2012 Seneste update på min 525tdsa E-34 93 mod: Bytta laderegulator i den nye dynamoen og da har jaging på tomgang blitt borte. Fortsatt et problem igjenn: Da bilen blir driftvarm kommer en kaklelyd, og etter nærmere lytting virker det som at den lyden kommer fra innspr.dysa med ledningen på. Satte et gjengestag ned på hver dyse for å høre og garrantert fra den dysa kaklingen kommer. Bilen er nemlig veldig tungstarta ved driftsvarm motor og dysetegnet siden av glødelampa lyser kun et halvt sekund ved oppstart, kan denne være synderen? Tempsensor for hjerne er byttet, samt glødeplugger og forpumpe dieseltank. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon-82 Skrevet Mars 16, 2012 Share Skrevet Mars 16, 2012 Passer kanskje å legge inn spørsmålet mitt på denne siden også. Har en 2007 520diesel, denne har en svak plystring fra turboen på visse turtall. Km.stand på bilen er 66.000km. Har prata med forskjellige folk, de sier det ikke er noe å bry seg med da dette er vanlig på disse bilene. Bilen ryker ikke, bruker ikke olje, drivstofforbruk er i orden. Så ingenting tilsier at noe skal være galt. Men har akkurat handlet bilen så er litt bekymret for fremtidige dyre utgifter. Tenker da på turbo bytte og slike ting. Er det noen som vet hva plystringen kommer av? Og er det noen som kan bekrefte at det faktisk er "normalt" på disse bilene?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mars 17, 2012 Share Skrevet Mars 17, 2012 litt turboplystring er normalt, høy plystring eller uling derimot tyder på at noe er galt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 Noen som vet om jeg vil få feilkode dersom jeg bytter ut katalysator med blankt rør? Er en m47tu2 (12/2006 -118D). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 Jeg har tatt bort min fremste uten problemer. Det er ingen lambda etter kat på min M47TU Du har vel DPF så da er det litt annerledes, men tror ikke du heller har noe lambda etter kat. Er det ikke det så har jo ikke bilen noen måte å "oppdage" det på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 man kan ikke fjerne dpf uten å få feilkoder. Kat kan man fjerne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå