Svendis Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 TRF Det hadde vært veldig nyttig og interessant hvis du kunne listet opp på første siden hva du kan levere av steg, effekt, oppgraderinger o.l til de forskjellige motorene, og eventuellt ca priser. Synes jeg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 11, 2012 Forfatter Share Skrevet April 11, 2012 Tråden er ikke til for mine produkter, men som en innføring i gjeldende prinsipper som angår bmw dieselmotorer. Videre er det nok noen regler rundt dette på forumet, og jeg ønsker ikke å foreta meg noe slikt før jeg evt har pratet med Gunnar om det. Det jeg derimot vil gjøre, og som jeg tror er godt innenfor retningslinjene er å gi litt info når vi lager nye produkter, da det tross alt er produkter som ikke finnes fra før, og det nok er av allmenn interesse for entusiastene, for eksempel den nye intercooleren, steg 2 til 520d som vi fiksa for en stund siden osv. Men takk for interessen Bare å sende mail eller pm om man lurer på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlendmelk Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Hvor mye olje skal det være på m51 motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 På min fylte jeg akkurat 8 liter med filterbytte. Ble litt over maksmerke da, men har hørt at de gjerne kan fylles litt over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrroy76 Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Hei, når det gjelder intercooler, har dere intercooler som passer e91 320D da? hvor mye effektøkning kan man regne med ved å bytte intercooler? Og hvor mye effekt er det mulig og oppnå med f.eks chip, luftfilter og intercooler oppgradering uten og måtte gjøre andre fysiske tiltak på motor etc. Jeg har manuell m.sportkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 12, 2012 Forfatter Share Skrevet April 12, 2012 e91 facelift eller preface? for tilbud på tuning, send mail, der får du detaljene. Inkluder også detaljer om din egen bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrroy76 Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 ok jeg sender deg mail nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 330dtourig, husker vi prata, dersom du får muligheten til å logge, kan det være llurt å logge railtrykk også. Det hender sensorene her klusser (dårlig kontakt), og da vil du kunne få noe som oppleves som jaging. vinge87, det forbruket høres veldig drøyt ut. Hvordan er status på partikkelfilteret? I idrive så står det 190000km, bilen er gått 189182 for å være nøyaktig, men går det da an å ta filteret vekk? Nekter å betale en månedslønning på et nytt hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sæther93 Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Hallo har en e39 525 tdsa 97mod gått ca 300,000km. Har et forferdelig høyt forbruk på den 1,4-1,6l på mila :S Lurer litt på hva årsaken til det kan være, har ordnet alle diesel lekasjer,, Bilen er chipet, er ingen forskjel på forbruket om jeg pluker ut den,,, kan få den ned på 1,2-1,3 på langkjøring, Er det noen som har noe peiling på hva det kan være?? :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
retbergen Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Hei mr. orakel 530d2001 chippet av "ukjent" Kan ikke si at jeg kjører så veldig gris, men du vet noen ganger så flater du fjøla (ikke kickdown men rett før) for å smette inn i en luke i rundkjøringen. Må si at biler varierer, noen ganger kommer den fint, ande ganger er det .5s tenkepause. Ikke noe stort problem akkurat, men det er jo greit å vite hvor en har an. Samtidig virker detr som om bilen ruller som en evighetsmaskin, noe som fører til økt bremsebruk. Har vi en kjekk justering av dette? Nettop kjøpt, 225K km. Skal flushe girkasse og kardang snarest. Samt har bestilt veivusfilter for snarest bytting samt vanlig oljeservice (GS "tvang" meg til å velge tykkere olje enn den vanlige Castrol (en bmw olje laget av castrol) da de mente at dette var fint for en 200k+ motor) . Sportsluftfilter blir det og samt rense innsug og AGR helvete. Tenker å få bilen pålitelig, og deretter ta en tur til deg. er stage 2 en sunn tanke, eller bør jeg slå meg til ro med dagens ca 230 hk? Var jo bare 107K for bilen så jeg er jo klar for å leke litt. Har også bestilt diagone 1.4 for å se status, mer enn å laste opp masse drit. Andre med nyere versjoner av motoren skryter av forbruk på 0.6 til 0.7. Er fremdeles litt tung på høyre (gøy med denne motoren) men ser ut til å stabilisere på .9 blandet kjøring. .8 snill landevei. Lurer da litt på om min chipping er den "pøse på" versjonen eller om det er meg fremdeles. Må jo bare si at denne motoren er fasinerende ut av helvete. Steike kore det går. intercolleren din virker fristende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmito Skrevet April 18, 2012 Share Skrevet April 18, 2012 Hallo har en e39 525 tdsa 97mod gått ca 300,000km. Har et forferdelig høyt forbruk på den 1,4-1,6l på mila :S Lurer litt på hva årsaken til det kan være, har ordnet alle diesel lekasjer,, Bilen er chipet, er ingen forskjel på forbruket om jeg pluker ut den,,, kan få den ned på 1,2-1,3 på langkjøring, Er det noen som har noe peiling på hva det kan være?? :s Ryker den mye svart? Lenge siden du har skiftet luftfilteret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paukri Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 utrolig bra tråd!! hvor mye skal du ha for å programere en 330xdt 2003 model 184hk manuell. og hva er fornuftig å ta ut av den? hk og nm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nøytralturn Skrevet April 21, 2012 Share Skrevet April 21, 2012 TRF Racing: Vanvittig bra den innledninga di! Ikke visste jeg at D51 var en forkammermotor... Artig å se at lekk på dyse nr 4 var vanlig, for den har jeg også hatt, fikset lekkasjen med å dra til så mye jeg turte, men hvordan fikse den i følge læreboka? Min E39/525tds har nå rundet 330k. er det da på tide å bytte kamkjede/drev/strammere? Har ikke byttet vannpumpe, men byttet strammerulle på viftereima på ca 180k Ser det er mye snakk om intercoolere, store og små, men hva med plassering? på E39 er den jo plassert i skjermen- hvor den fort fylles av gjørme og dritt. Hva kan anbefales av motorolje på en motor som har gått så langt? JEG synes det er jåleri å bruke 200,- på ei 5-40 olje- på en såpass slitt motor. Motoren har også "hikke" en gang i blant: Idet den starter så ruser den opp et sekund eller to, for så å roe seg, men da fortsetter den med DDE lampa tent. Når jeg stopper motoren og slår av tenninga, for så å prøve på nytt (svenskerep) er alt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SST Skrevet April 27, 2012 Share Skrevet April 27, 2012 Rent teoretisk (siden den nye kjøleren ikke er tilgjengelig til E46), ville denne kjøleren i kombinasjon med steg 2 gikk høyere effekt enn med original kjøler på M57N? Evnt. hva kunne man ventet seg av effekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snackman Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Har ett dieselmotor problem på 320`en min. Har prøvd å lese meg frem om det har stått noen tips tidligere, men mengden info her er litt for stor , så forsøker å spørre istde. Min 2000mod 320d (M47d20) som er kjørt 232000km stoppet pluttselig i påsken mens vi kjørte, og ville ikke starte igjen. Tannhjul varsellyset lyste. Fikk fraktet bilen til BMW Jeger verksted i Bergen som slettet feilkoden og sier dieselpumpen er ødelagt.( De skulle ha 35000,- for å skifte denne :S ) MEN, bilen starter nå og kjører fint nå uten at noe er gjort. Ulempen er at den innimellom, helt tilfeldig og uten forvarsel stopper.. Dette kan skje flere ganger på en dag, eller ikke i det heletatt på flere dager. Veldig slitsomt å forholde seg til. Spesielt når man er avhengi av bil. Er lite fristende å legge ut 35000,- på en så gammel bil som har kjørt så langt, men såvidt jeg har funnet ut og forstår er det dieselpumpe STYRINGEN som sannsynligvis tuller seg? Går det ann få tak i en styre enhet jeg kan bruke. Er det vannskelig å bytte? Er det noen som kan utføre en slik rep evt? Bmw verkstedet sier hele pumpen må skiftes og at ingenting annet går, men kan ikke si jeg stoler på de griske utsugerene som tok 5000,- for å slette feilkoden og fortelle meg at den indikerte at drivstoffpumpen var ødelagt :S På forhånd takk for alle tips og hjelp. Veldig mye bra info i denne tråden forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå