Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med tdsen nå.

Når den er alt fra lunken til varm, jeg står i ro og setter den i R eller D (og 234) kveles den ofte. Samme skjer om jeg svinger og servopumpen går. Og hvis jeg står i ro i gir og svinger. Når jeg bråbremser kveles den også. Noen som har vært borti det før?

Jeg har byttet dyser og dieselfilter.

Har et veldig gåent motorfeste, kan det ha så mye å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Helt normal tomgang. Og det skjer ikke hver gang, men nesten. Har lagt meg til en vane med høyre fot på gass og venstre på brems når jeg parkerer, men hadde vært greit å slippe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra egentlig. Det var ikke noe problem når motoren sto i delebilen, men etter jeg satt den i min ble den sånn.

Kan det ha noe med motorfestet å gjøre? Motoren beveger gaaanske godt på seg når jeg setter bilen i gir og/eller svinger. Men igjen er det bare av og til at den kveles.

Den fungerer helt fint å kjøre med, så fort den står i gir (og man ikke bråbremser eller svinger når bilen står i ro).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

handlet meg nettopp en e34 525 tdsa 92 mod touring til dne nette sum av 17k.

funker greit, ingen vibrasjoner som stort sett "alle" e34 lider av under bremsing, motor går helt fint,

men er 2 småting, eller 3 da, men 2 som har med motor å gjøre :P

turtallet på tomgang etter å ha kjørt ligger fort på en 1500rpm, må dra pedalen bittelitt tilbake så går den ned å holder seg helt fint,

er vell waiere på denne og? så er vell bare å slakke den litt tipper jeg.

andre tingen er automatkassa, synes den er litt rar, men har ikke kjørt bmw med automat før, så vet ikke om den skal være sånn, synes den liksom slurer for mye, helt fint på flata og nedoverbakke, men i oppoverbakke synes jeg at jeg må gasse så mye for å holde farta oppover ikke noe uhorvelig turtall men synes det er mye til å være diesel :P

er jo 2,5 tds så burde jo ha nok guff til å komme seg opp bakken uten så mye mer gass. girer fort ned et par hakk (når den står i sommer(sport??)-modus) (relativt bratt bakke dog) i 80km/t.

3 er at ac ikke funker, knappen er død, ifølge forrige eier så funket det fint når knappen funker, den var visstnok litt av/på om den funka.

en ting til, den stoppa brått i et kryss istad, kassa gikk i gir og stoppa motoren, men var rett etter jeg hadde startet å kjøre, så mistenker at det er bare når den er kald, evnt en sammenheng med det at den holder litt turtall noen ganger uten at gassen er på (det slakke waieren greiene).

ellers så virker den å være grei, motoren drar friskt, er en del turbolyd, men ikke noe jeg vil kalle ulyd, bare sånn grei susing :P

min andre dieselbil forresten, forrige var en isuzu campo 2,4 (hadde den i hele 4-dager)sugediesel, gikk som en bøtte med dritt :P, bmw'n går mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat med M57D25 har motortrøbbel.

Symptomer: Starter kun når den er kald. Hvis bilen står en time etter å ha kjørt er den nærmest umulig å starte, samt noen ganger kan det gå. I tillegg fusker den litt og jager på tomgang, særlig hvis man ruser den opp på tomgang jager den når den faller ned til tomgangsturtall. Den kan også stoppe på tomgang innimellom. Ellers er det ingen fusking eller unormaliteter under vanlig kjøring.

Fødepumpe og luftfilter byttet uten bedring. Ingen feilmeldinger kommer opp på diagnose.

Jeg mistenker høyttrykks dieselpumpen.

Andre gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Noen som har tips til en 2008 318d som spiser AGR ventiler? Bilen har vært hos Sulland på Hamar og fått seg ny ventil 2 ganger, og nå mistenker jeg at den er gåen igjen siden motorlampa igjen lyser. Han på verkstedet mente at det var en feil på ventil nr 1 som gjorde at denne måtte skiftes ut, noe jeg tenkte hørtes litt rart ut når jeg var der. Nå tror jeg rett og slett ikke på det lenger. Høres nesten i mine ører ut som motoren har en noe hard gange også sammenlignet med for eksempel min forrige bil som var en '05 E46 320d. Bilen er kjøpt hos Stenshagen, og skal ha vært "tett oppfulgt" som selgeren valgte å kalle det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gi en liten oppdatering på hva som rører seg om dagen:

m57 jobbes fremdeles med steg 4, dette vil da si:

TRF Performance fremre eksos

TRF Perfrormnace intercooler (+80%kjøleelement)

TRF Performance turbo (blir større og bedre enn "hybrider" som finnes på markedet i dag, fokus på eksos flow)

TRF Perfromance dyser (type store, eneste som er fornuftig å montere i denne motoren, 535d dyser ol som folk bruker er ikke heldig)

Noen sensorer

TRF Performance mapping

Vi sikter på å havne godt over 300hk som et bunnsolid kundeoppsett. Mulig det blir en del mer. Vi håper på ferdigstillelse ila sommeren. I denne forbindelse jobber vi nå også med å få programmert automat kassa. Dette er en annen styreenhet enn den som andre mapper, så er mye "nytt" som må gjøres her. Vi får se hva vi får til, men fokus her blir på mer lock up.

M47 steg 3/4 er fremdeles på plan stadige, ingen testing foreløpig. Sikter på noe over 200hk fra den gode gamle 4eren. Begrensninga her er dieselpumpa, ingen løsning på den nøtta foreløpig.

m57n steg 4 (TRF eksos,mapping,dyser, turbo) testes i disse dager.

m57n2 steg 2 klart til alle, steg 3 til 2,5d ute nå. Steg 4 til 2,5d og 3,0d klart til testing, sikter på 330hk ++.

Steg 2 klart til alle n47. Steg 2 klart til n57.

Vi fjerner som alltid EGR og DPF fra de aller fleste biler, både fra soft, og med deler. EGR bypasser på lager til m47/47n/57/57n.

Og ikke glem at TRF Performance intercooler (bilder side 72) til e39 er på lager. Meget bra del, og burde være høyt på ønskelista til dere med e39, spesielt om den er trimma.

Noen som ønsker seg noe vi ikke har på lista? Regner med vi har det meste for liten og stor lommebok nå. Når det gjelder komplett eksos har vi dette, men kan ikke konkurrere med priser fra utenlandske nettsider. Til gjengjeld står du ikke med skjegget i postkassa når det mangler ei klemme eller noe overganger. Vår leverandør av eksos deler (og enkel styling) er tyske Bastuck.

Clutcher og svinghjul, vi bruker SRE (sachs race engineering). Svinghjul kan vi levere som massivt, men det rakkler som det alltid gjør når man går over til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...