Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
aottesen: Kjøpte nettop Castrol olje 0w30 edge pro til min 120d. Fant det billig på denne siden i Danmark: http://www.billigbilpleje.dk/product/ca ... -stk-1084/

Selger oljefilter også. Betalt kr 1000,- med frakt og mva for filter og 6 liter olje :)

Takk for godt tips!!

Akkurat fått levert 5l olje, alle filtre (diesel-, olje-, og pollenfilter), samt bagasjeromsmatte i gummi.. 2000,- på sommerkampanjen ti GS.

Så da blir det full service i løpet av de to ukene med ferie og vestlandssommer tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei T R

Har turbo på 99 530dat som ikke slår inn skikkelig på mellomregisteret og av og til fjusker på høyt turtall.

Turboen er ny fra KOed.

Etter en titt i realoem.com fant jeg denne.

17 ELECTR.VALVE 1 11747810831 $46.70

Forstår det slik at motorfestene kan gi vakumfeil på turboen hvis de er lekke.

Byttet motorfestene på begge sider, men det er fortsatt vakumfeil på turboen alikevell.

Hvilken funksjon har denne vakumventilen har i forhold til vakumstyringen på tuboen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen synspunkter?

Hei

Er 300bar et "greit" railtrykk på tommgang?

Prøver å feilsøke sporadisk ugjevn gange

ojo

En annen ting, skiftet alle glødepluggene og glødekontrolleren for snart 2år siden. Bilen er utrolig lettstartet, har aldri problemer å starte. Men jeg legger merke til at det ligger en feilkode på plugg nummer 5 og 6. Disse kodene kommer tilbake selv om jeg sletter dem. Noen forslag? må bytte av glødeplugger programeres?

ojo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, feilkodene på glødeplugger og gløderele må slettes.

Kommer de samme feilkodene tilbake, så er det noe annet eller samme del defekt.

Men du trenger ikke gjøre noe mer i programvaren altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 530D 2006mod med 231hk org. Kjøpte med 6-trinns manuell kasse for å kunne trimme litt ekstra og lurer litt på hva turboen orginalt er god for? Hva vil være neste steg ved bytte av turbo? Hvilke turbo bør man oppgradere til og hvor mye effekt kan man ta ut "sikkert" fra motor? Hvor omfattende vil et slikt "steg 2" tiltak bli i form av hva som må byttes og gjøres?

Ser man kan få 2tuningbox" til denne med oppgitte 289hk og 620Nm husker jeg rett... Er dette bås eller ok løsning uten å oppgradere turbo?

En kompis har en 3.0l mercedes diesel med ca 450hk...Går fælt i en liten 190 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Noen som vet hvilken verdier dysene på en 530d skal ligge innen for eller som sier at dysene er i god stand når man sjekker de med INPA og mengdekorrektur? :)

Om de talla er fine, er det noe annet som kan sjekkes for og bekrefte at dem er i god stand? :)

Fredrik

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...