Gaddaffyduck Skrevet Juli 25, 2012 Share Skrevet Juli 25, 2012 hei. jeg skal justere timinga på en m41b17 og lurer da på hvor jeg får kjøpt den klokka som trengs for og klokke dinn pumpa? Hvis noen her veit ville jeg blitt veldig fornøyd.Mvh Bjørnar Kan det være noe her inne?: http://www.dieselkontor.de/index.php?cP ... 1e93cfa744 Sjekk ut den siden i allefall, de har vell det meste av spesialutstyr. Edit: Minor leifs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Juli 25, 2012 Share Skrevet Juli 25, 2012 takker for svar jeg fant ikek noe på den siden din. men jeg bestilte denne før helga http://www.verkstedutstyr.no/192/638/DI ... -KITT.aspx så skal bli morro og se om den passer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 Noen som vet hvordan jeg demonterer denne saken her (Pump Controller Positioner) på en m51d25? Holder på å bytte motor i en 97-mod. 725tds, og siden jeg skal bruke bilens el.nett på den "nye" motoren så har jeg hørt folk som mener at denne er programmert opp imot hjernen som hører til bilen. Noen som kan bekrefte/avkrefte? Fått løsna boltene og dratt den noen mm ut, men det virker som den henger fast. Tør ikke ta i for mye i tilfelle jeg ødelegger noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2012 du skal IKKE ta ut denne (det er umulig). Pumpa kan ikke programmeres, men ikke alle pumper fungerer med alle styreenheter (nummer styrt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Bergfall Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 hei:) har ein bmw 525d 04-05 mod... kor mye kan eg få ut av denne i hk og nm? har fjerna lyddemper og katelysator men litt spent på koss eg skal fjerne partikkelfilteret uten feilkoder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Juli 27, 2012 Share Skrevet Juli 27, 2012 du skal IKKE ta ut denne (det er umulig). Pumpa kan ikke programmeres, men ikke alle pumper fungerer med alle styreenheter (nummer styrt) Da monterer jeg skruene igjen og lar den være Hva gjør jeg om styreenheten i bilen min ikke godtar pumpa på "nymotoren"? Bytter hele "toppen" med elektronikk på pumpa? Er det i såfall noe jeg må passe på ved en sånn operasjon? Må motorene være likt "timet" først eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth931 Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 Motor og motorstyringsmessig hva er forskjellen på M51D25 UL (td) og M51D25 OL (tds)? Vurderer å kjøpe litt bruktdeler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 Løst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Juli 31, 2012 Share Skrevet Juli 31, 2012 du skal IKKE ta ut denne (det er umulig). Pumpa kan ikke programmeres, men ikke alle pumper fungerer med alle styreenheter (nummer styrt) Da monterer jeg skruene igjen og lar den være Hva gjør jeg om styreenheten i bilen min ikke godtar pumpa på "nymotoren"? Bytter hele "toppen" med elektronikk på pumpa? Er det i såfall noe jeg må passe på ved en sånn operasjon? Må motorene være likt "timet" først eller noe sånt? Sammenlign p/n på din og "den nye" BMW nummeret eller bosch. BMW nummeret slutt ofte på 994 på de ikke ikke alt for gamle. Hvis du søker litt på google ang øvre del på disse pumpene så skjønner du fort at det er langt fra anbefalt å tukle der. Det finnes spesialister til dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Juli 31, 2012 Share Skrevet Juli 31, 2012 du skal IKKE ta ut denne (det er umulig). Pumpa kan ikke programmeres, men ikke alle pumper fungerer med alle styreenheter (nummer styrt) Da monterer jeg skruene igjen og lar den være Hva gjør jeg om styreenheten i bilen min ikke godtar pumpa på "nymotoren"? Bytter hele "toppen" med elektronikk på pumpa? Er det i såfall noe jeg må passe på ved en sånn operasjon? Må motorene være likt "timet" først eller noe sånt? Sammenlign p/n på din og "den nye" BMW nummeret eller bosch. BMW nummeret slutt ofte på 994 på de ikke ikke alt for gamle. Hvis du søker litt på google ang øvre del på disse pumpene så skjønner du fort at det er langt fra anbefalt å tukle der. Det finnes spesialister til dette Litt vanskelig å lese av numrene, men jeg klarer hvertfall å tyde at begge pumpene har Boschnr. som slutter på 994. Men dette nummeret står jo på den delen jeg uansett ikke skal flytte over, altså nedre (den mekaniske) delen. På selve "toppen" på pumpa står det inngravert 765-02037 og HDK-197 på gamle pumpa, og 765-06947 og HDK-197 på "nypumpa". Nå har det seg sånn at dette lett lar seg skru på etter at jeg har montert, så det er mulig jeg bare tester som den står i håp om at den vil starte. Bilen motoren kommer fra er jo samme årsmodell (riktignok E39 og ikke E38 som jeg har), og med autolat som jeg også har. Fikk forresten med hjernen som hører til motoren også om det skulle være noen vits i å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet August 1, 2012 Share Skrevet August 1, 2012 Det høres ut som du er gudd to go! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet August 4, 2012 Share Skrevet August 4, 2012 Hva av elektronikk trengs for at en m57d30 skal kunne gå? hjerne? diverse styrebokser, elektronisk gassoverføring? tenkte litt på og putte en i båten som har volvo hekkaggregat. Kjøling og gir finner jeg ut av, men er litt usikker når det kommer til motorstyring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 4, 2012 Forfatter Share Skrevet August 4, 2012 Full motorelektronikk, gasspedal, muligens instrument, startsperre osv. Litt usikker hvor mye de krever (mtp bus system). Startsperra kan fjernes fra ecu. Også vil det sikkert være en fordel å remappe til et oppsett som er mer hensiktsmessig i båt (ser jeg for meg). Finnes det ikke allerede en marineutgave av denne motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 Full motorelektronikk, gasspedal, muligens instrument, startsperre osv. Litt usikker hvor mye de krever (mtp bus system). Startsperra kan fjernes fra ecu. Også vil det sikkert være en fordel å remappe til et oppsett som er mer hensiktsmessig i båt (ser jeg for meg). Finnes det ikke allerede en marineutgave av denne motoren? Ikke den fineste båten, men fy FAEN for en rå lyd! Her er en annen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 6, 2012 Forfatter Share Skrevet August 6, 2012 når jeg tenker meg om, bygger ikke den yanmar motorren på m57n? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå