Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Har noen feilkoder som kommer opp på bilen min, jeg har denne dysa som lyser å blinker innimellom. Den lyser og forsvinner av og til ved pådrag. Bilen er en 1999 325tdsA Touring.

Dette kommer opp i Carsoft:

- ZKE/ZVM Modul : 4 Terminal R

- Airbag : - 02 Driver belt tensioner

- Airbag control light (before mod. 2000 and all e36)

- EGS : - 106 MUX injectino rate

- 36 Selector lever L1

(Verify the cable between PIN 36 of the EGS control unit and the selector lever position : Mechanical Emergency program)

- 8 Selector lever position L2

(Verify the cable between the EGS Control unit PIN 8 and the selector lever position L2. Verify also the winding of the solenoid valve.)

- 104 DTK temperature info.

( The DME control unit has recognized a wrong temperature sensor is also stored in the EGS control unit. Make also first an single diagnosis of the DME control unit. Verify: motor temperature sensor, and the cables to the DME control unit. Gearbox program: Mechanical emergency program.

Det er byttet topp på motoren og den dysa med elektronikk er byttet ut. Ny temp sensor er også montert. Det ble ikke utført diagnose test etter bytte. Etter jeg kjøpte bilen fikk jeg kjørt diagnose og fikk opp disse feilene. Hva er alt dette? Hvorfor lyser den dysa i dashen, jeg skjønner at det er pga innsprøytningen men er det noen som kan se hvorfor?

Jeg har aldri kjørt slik bil før så jeg aner ikke om den går bra eller dårlig. Har hatt en a4 1.9tdi quattro Avant (04mod) som hadde chip (ca 170hk/390nm) Og denne går noe bedre enn bmw'en:\

Jeg har jo lyst til å chippe denne touringen men blir jo ikke noe av så lenge det kommer lys som flasher meg i ansiktet hver gang jeg er ute å kjører..

Jeg ser i start posten at man kan justere opp 10-15% diesel med diagnose tester, er dette noe alle og en hver kan gjøre? Isåfall hvordan? Er veldig lite kjent med diesel motorer da det for det meste har gått i bensin når det gjaldt bmw.

PS. Når det kommer til motorkode vet jeg at det er en m51d25 men om det er TU utgave må gudene vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan fungerer tomgangsreguleringa på en e34 525tdsa?

er litt irriterende at den stopper innimellom når jeg bremser opp for å stå stille pga motoren ikke helt henger med på for kjapp senking av turtall.

og forøvrig at den stopper om jeg ikke holder litt gass ved bytte av gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke tomgangsregulering i den forstand. regner med at du også har litt dårlig effekt? Pumpa som er ute av kalibrering.

effekten er som den skal synes jeg (hakke hatt en sånn diesel før så vet ikke), men er fresk nok i forhold til en e30 320cab jeg har,

fungerer helt greit sett bortifra hele det at den stopper innimellom når jeg skal stå stille, tenker jeg litt å tar en mer rolig nedbremsing så klarer den å holde seg stort sett,

er sånn at når jeg starter bilen og trykker på bremsen så hører man det på motoren at den bikker litt på turtall før den går opp igjen,

varierer litt hvor ille den er, noen ganger fungerer det fint, andre ganger er det bare stopping hele tia

under kjøring er alt bra,

gasspedalen henger igjen litt noen ganger da, så er no kluss med returfjøra der/trenger litt smøring)

tenkte jeg skulle bytte alt av vakuumslanger en dag jeg har tid for å se om det hjelper, leste noe om at det kan være en grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal IKKE ta ut denne (det er umulig). Pumpa kan ikke programmeres, men ikke alle pumper fungerer med alle styreenheter (nummer styrt)

Da monterer jeg skruene igjen og lar den være :)

Hva gjør jeg om styreenheten i bilen min ikke godtar pumpa på "nymotoren"? Bytter hele "toppen" med elektronikk på pumpa? Er det i såfall noe jeg må passe på ved en sånn operasjon? Må motorene være likt "timet" først eller noe sånt?

Da er bilen startet med "nypumpa" på bilens originale ledningsnett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en liten oppdatering til TDS brukerene så jobber vi nå på spreng med å få til en turbo som er litt større en den orignale (minst mulig ekstra lag, men den må puste en del bedre), som er 100% bolt on. Forhåpentligvis kan vi da selge steg 2+ = 200-210hk bolt on kundeoppsett til en hyggelig pris.

Det er dog ikke helt avklart om vi kan få produsert med riktig flens, eller om vi må gå for at kunder bytter manifold, evt adapter. Mer om dette i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...