skiern Skrevet September 5, 2012 Share Skrevet September 5, 2012 Del nr 11.http://bmwfans.info/parts/catalog/E61N/ ... ead_cover/ Ser ut som det samme som på min e39. Vedlikeholdsfritt, var det ikke det da? På min bil så så det veldig fint ut etter ca 60000km ihvertfall. Jeg har også lest at dette skal være vedlikeholdsfritt, men på GS anbefales det å bytte dette ved hvert oljeskift. ref: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 2&type=new Har også snakket med BMW-verksted og han jeg snakket med sa det ikke sto noe om at dette skulle byttes, og det hørtes ikke ut som han kjente til dette filteret i det hele tatt... Noen som kan bekrefte? Min bil har forøvrig gått 85'km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet September 5, 2012 Share Skrevet September 5, 2012 Har en E30 324d som skal bygges om til td med endel høyere effekt i siktet. Motoren skal taes ut og overhales (nye veiv- og rådelager, pakninger på hele motoren samt registerreim). Er helt ny på diesel, så litt tips og hjelp kommer jeg helt sikkert til å trenge. 1. Nå står det ett NA innsug på bilen. Er det noen forskjell på dette og turbo manifolden, eller går det for det samme om man bruker det som står på 324d originalt? 2. Fra hva jeg har hørt har min dieselpumpe (mekanisk så klart) 10 mm element. Leste litt rundt, og fant ut at dette burde byttes ut med ett på 12mm? 3. Mangler min mekaniske dieselpumpe en viktig funksjon som engelsmennene kaller LDA? En ventil som justerer opp tilførselen ettersom trykket øker? Hva må jeg i så fall gjøre for å få orden på dette? Mener jeg leste om noen som laget til dette selv. 4. Hvor stor intercooler burde jeg ha? 5. Hvilken turbo anbefaler du/dere for å ta ut en god del effekt av denne gamle stakkarslige motoren? 6. EGR-ventil, er dette noe jeg har i min motor/burde ha? 7. Er det noen som har prøvd å godkjenne en 324d om til 324td hos biltilsynet før? Eneste forskjellen er vel skivebrems bak og 51mm fjærbein foran på disse to modellene? 8. Har også en liten diesellekkasje ett sted, da motoren ikke vil holde seg gående per dags dato uten at jeg pumper for hånd. Er det mest sannsynlig at dette ligger i pumpen siden man klart og tydelig ser luftbobler komme opp fra den gjennomsiktige dieselslangen fra pumpen og bak til filteret? Ble litt mye, men takk for svar. Skriv gjerne svaret i tråden om dieselbilen min som dere finner i signaturen under her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet September 7, 2012 Share Skrevet September 7, 2012 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 7, 2012 Forfatter Share Skrevet September 7, 2012 Du spør om veldig mye... det første du må tenke på er: ja du mangler LDA. Turbo kommer an på effektmål og pumpe. Uansett ville jeg sjekka om motoren er like turbo motoren, det tviler jeg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet September 8, 2012 Share Skrevet September 8, 2012 Er det noen her som har bilde av Høyere pumpe og nivå sensor på en 97mod 525tds touring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet September 9, 2012 Share Skrevet September 9, 2012 Fant det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Hei trenger seriøs hjelp før bilen til broderen går på skroten. Det gjelder Itank føde pumpe, skal den lage trykk/mengde nok til at det skal komme ut av diesel filter? Har bytte føde pumpe. årsak til dette er at den plutselig stoppet under kjøring å var ett Helvete å få i gang igjen. Det røret som går i mellom "tankene" er det noen som kjenner til virke måte på den? er det flere ventiler på den en den ene store på "ut" røret. HVa slags trykk/meenge er det snakk om her? Jeg kan nåes på tlf 92855212 hvis det er lettere å forklare. 1997 mod 525tds E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 10, 2012 Forfatter Share Skrevet September 10, 2012 du må i det minste få med hvilken bil det er snakk om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Shit, sorry. ble litt stress i sta.. det er en 1997 mod 525tds E39.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Hei trenger seriøs hjelp før bilen til broderen går på skroten. Det gjelder Itank føde pumpe, skal den lage trykk/mengde nok til at det skal komme ut av diesel filter? Har bytte føde pumpe. årsak til dette er at den plutselig stoppet under kjøring å var ett Helvete å få i gang igjen. Det røret som går i mellom "tankene" er det noen som kjenner til virke måte på den? er det flere ventiler på den en den ene store på "ut" røret. HVa slags trykk/meenge er det snakk om her?Jeg kan nåes på tlf 92855212 hvis det er lettere å forklare. 1997 mod 525tds E39 Regner med det er samme på 525tds som på min 530d når det kommer til tank pumpa. Jeg sjekka flowen fra pumpa i tanken da jeg bytta matepumpe under bilen, sjekk videoen min: Ut i fra info jeg har finnet skal den kunne levere ca 0.5 bar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 problem er løst med bilen til bror. Eneste som trengs er en pumpe fra levrandør som ikke er defekt. sikkert en løk som har herpan og levert den tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet September 15, 2012 Share Skrevet September 15, 2012 Justering av timing på Dieselpumpe E39 med M51 motoren. Må inrømme att jeg ikke har sett igjennom hele tråden , men er det en Forklaring eller DYI på timingjustering av Dieselpumpe på denne typen motor? Har justert kammen og den var noe feil etter 280.000km merkelig nok så var kammen en ca 5 grader på forskudd og ikke på etterskudd som en kunne ha forventet med litt strekt kjede???, regner med att dieselpumpa er noe ute den også. Er det noe og hente på kamm justering ?? Bilen går med Chip og er i tillegg så er toppstykket på pumpa satt slik att bilen er meget følsom på gassen og ligger helt i grenseland til at den går på normal tomgang , dette ble en bivirkning av att toppen på pumpa var av i forbindelse med pakningsbytting , men bilen får mere diesel og går bedre slik virker det som så lar det være Hilsen Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 16, 2012 Share Skrevet September 16, 2012 Du TRF, har du et bilde av denne "oppgraderte" AGR ventilen du selger? Kunne tenkt meg og sett hvordan den ser ut utvendig/innvendig før jeg eventuelt kjøper Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet September 16, 2012 Share Skrevet September 16, 2012 Hvordan er dieselmotorene som sitter i 1-seriene egentlig? Har hørt mye bra om de, men er det noe negativt å si? Det er N47 2.0l diesel det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 16, 2012 Forfatter Share Skrevet September 16, 2012 det er nok noe negativt ja.. mye turbohavarier på helt originale motorer. Samt de mindre vanlige veiv/register problemene. Svake fjærer i converter på aut kasse. huldra: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/20/25 Alpejohn: skal se om jeg kan ta noen bilder. Men det er ikke så mye å se. Lagd i alu, du kobler til egr rør som før, du har nippel hvor du kan måle turbotrykk. Innvendig så er det riktige dimmensjoner, og ingen brå overgang til flens som mange andre. Har vært borti de typene som finnes på markedet (meg bekjent), og disse er de beste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå