StigJ Skrevet April 3, 2012 Forfatter Skrevet April 3, 2012 Sandblåses de må de nesten påføres filler og så pusses ned. Blir en veldig ru overflate. Jeg fikk gjort det med mine gamle Breytonhjul. Så jo nesten ut som det var brukt hammerslagslakk på dem.
fizn Skrevet April 20, 2012 Skrevet April 20, 2012 Kan jo "sand"blåse med vallnøtter(?), har hørt folk bruker det for å få fin overflate.
Kristiansan'årn Skrevet April 21, 2012 Skrevet April 21, 2012 Kan jo "sand"blåse med vallnøtter(?), har hørt folk bruker det for å få fin overflate. Åssen får du tak i det? må du skrelle en hel gjeng vallnøtter så knuse de?
Mikael-B Skrevet April 21, 2012 Skrevet April 21, 2012 Funker best å glassblåse, så blir det ikke så ru overflate. Det tar riktignok ikke hard lakk men.
fizn Skrevet April 21, 2012 Skrevet April 21, 2012 Haha, det vet jeg desverre ikke. Var bare en lærer på skolen nevnte det ble brukt for å unngå ru overflate. Edit: leste litt rundt og fant ut det er knust nøtteskall som kan brukes, men vil tro glassblåsing kan bli bra også, får jo ganske bra finish da
haakon85 Skrevet Mai 19, 2012 Skrevet Mai 19, 2012 Her skal jeg følge med ja. Har nettopp kjøpt meg felger som også trenger omsorg og kjærlighet. StigJ: Har du prøvd den metallsparkelen fra Biltema enda? Er spent på å høre om den gjør susen på dype kantsår.
Weltzin Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Metallsparkel fra Biltema har jeg brukt i relativt dype kantsår, funka bra på mine.
tennbrikket Skrevet Oktober 24, 2016 Skrevet Oktober 24, 2016 Noen som har prøvd denne? Har noen m sport felger (style 135?) som har ett lite kantsår, tenkte og kjøpe metallsparkel fra Biltema og noe lakk. Hvordan er det å pusse ned felgene helt og bruke noe alu lakk fra Biltema? Har kompressor, så er det like greit å kjøpe lakksprøyte ?http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Maling-og-lakk/Felglakk-2000034241/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå