Gå til innhold

Hvorfor ikke kjøpe Golf?

Ofchrist
 Share

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte oss ny Golf stasjonsvogn i fjor, som jeg valgte med det meste av utstyrt, dog bare 105hk diesel motoren, men den funker fint til familievogn. Fine er det å se på også synes nå jeg.

Og til en prislapp på underkant av 330k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan skrive under på at det er morro! : )

Som jeg nevnte tidligere, har mamma denne modellen, med chip til ca 170 hk og 6 trinns manuell. Dog, er det ikke sportline, men det er komfortable seter med god støtte og tonede ruter på den. Og kan velge sports understell, så den blir noe stivere. Grisemorro bil å kjøre!

Ja jeg tviler ikke på at den er artig! Har kun kjørt Golf 5 2,0 TDI 4-motion men artig var den, selv om den var av standard oppsett når det kom til hjul og understell! Jeg har alltid synes Golf har vært gode biler å kjøre, og vi har også likt disse bilene godt i familien! Fattern kjøpte ny GTI da han var 19 år i 1983, da han i 1998 jobba i Spania så kjøpte han en ny Golf 4 GTI der som han brukte i jobben for så å siden impotere hjem til Norge! Holdt selv på å kjøpe Golf 5 GTI når E39en skulle byttes i fjor, men jeg liker best store biler så det blei A6 (selv om det var E60 530d jeg ville ha :wink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig og se hvordan tråden som egentlig var ment for seriøse/useriøse grunner til ikke og kjøpe golf har endt opp som nermest som en ```hyllest`` til golf.

Må vel være noe bra med dem da, uansett kunne jeg aldri tenkt meg en. Omså bare på grunn av

image.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig og se hvordan tråden som egentlig var ment for seriøse/useriøse grunner til ikke og kjøpe golf har endt opp som nermest som en ```hyllest`` til golf.

Må vel være noe bra med dem da, uansett kunne jeg aldri tenkt meg en. Omså bare på grunn av

image.

Golf 3 er og forblir en frisørbil som bare er halvferdig og problemfullt! De nyere kan jeg gå god for :-)

Golf MkI og MkII kjenner jeg ikke til, men MkI er griserå !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Golf 3 var ikke det helt store! Absolutt en moderne bil da den kom men GTIen med 115 hester var ikke rare greiene, da var VR6 versjonen mye bedre! En kompis hadde en 93 modell 1,8 liter med 90 grisedaue og tørste hester, men god å kjøre var den jo da! :)

Golf 2 hadde jo mange gøyale versjoner sånn som den heva "SUV" aktige saken, G60 og Rally utgavene! På Golf 4 var man tilbake til sprek GTI versjon, gøyal V6 versjon som fikk navnet R32, VR5 og Chippe villige diesel motorer med 4 motion! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les siste autofil sin lederspalte. Han gav Audi fwd det glatte strøk hva angår fremmkommelighet. Han skulle på hytta med familien bagasje og tilhenger. I stigningene opp til snaufjellet var fremkommeligheten elendig, og hasardiøse manøvere gjøres kona engstelig. BMW bakhjulsdrift med 50\50 vektfordeling er i utganspunktet veldig bra. Fyller du opp bilen med folk og bagasje øker vektfoholdet i bakhjulenes favør, altså enda mer vekt over drivhjulene. Tar du oppoverbakkene i betraktning flyttes ytterligere vekt bakover til drivhjulene. Setter du på en henger plusser du bare ytterligere vekt på drivhjulene. At forhjulene komprimerer eventuell løssnø gir bedre forhold for drivhjulene. Alt i alt så er det bare en gammel myte bakhjuldrift er dårligere enn forhjulstrekk. Hvertfall hvis du skal opp til hytta i bratte veier og kjører BMW :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Golf 3 var ikke det helt store! Absolutt en moderne bil da den kom men GTIen med 115 hester var ikke rare greiene, da var VR6 versjonen mye bedre!

Golf 3 2.0L GTI finnes i både 8V og 16V. 8V med sine 116 hk, mens 16V har 150 hk. :)

Correct me if I'm wrong, men er hvertfall det jeg har fått med meg! :P

Har selv prøvekjørt en 2.0L GTI 16V, men den hadde kun de første to girene.. :P Men den dro meget godt på de to girene hvertfall. :D Morsom bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har to kompiser med golf 4.

han ene har en 03 1,6. med Plastikkratt, kirkebenker, hjulkapsler (hvor en har manglet i ett år : P), og eneste utstyret er vell varmeseter/ ac. fytti rakkern for en dritbil. det er helt sykt! får jo gnagsår inni hendene av rattet der. alt er så sykt billig!

han andre kompisen min har en 00 mod gti. denne er litt mer påkostet. kortversjonen også, mye penere å se på. senket med h&r, recaro seter, sportsratt i skinn, trelister, håndbrekk i skinn, osv osv osv. veldig stor forskjell på disse to bilene.

men jeg ville ikke hatt en selv tror jeg. liker ikke vag noe spes. ihvertfall ikke det blå lyset i dashen. der kunne de fulgt audi stedet ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...