Gå til innhold

Hel*¤%& telefonselgere.

BMWPower
 Share

Anbefalte innlegg

Har alltid lagt merke til at mange skriver veldig krafige uttalelser om telefonselgere i annonsene sine.

Mine tanker var at det er litt unødvendig da det allerede står i annonsene på f.eks Finn.no at telefonselgere er uønsket.

Så virker annonsene litt useriøse for de som faktisk er int i og kjøpe den bilen som er annonsert.

Men jeg bøyer meg i støvet, FULL forståelse for de som skriver dette.

Jeg hadde en bil til salgs sist uke. La den på Finn.no på søndag og bilen ble solgt påfølgende torsdag.

Jeg forandret annonsen til "solgt" status og ingen tlf.selgere hadde tatt kontakt.

Et bevis på at mine tidligere tanker om at en slik en kraftig tekst i annonsen var unødvendig, tenkt jeg (FAIL).

Så dagen etter bilen var solgt og det står solgt i annonsen og selv etter annonsen er slettet fra nettet begynner "helvete".

Fram til idag har det ringt fra 5-10 annonse selgere hver eneste helvetes dag :evil:

De ringer fra tlf. nr som ser ut som vanlige mobiltlf nr, så jeg tar jo tlf i god tro på det er jobb eller noe andre jeg ønsker å snakke med, og i den sammenheng må jeg jo avbryte det jeg holder på meg å ta tlf.

Det værste er at i 90% av tilfellene jeg tar tlf, så legger de på i andre enden før jeg får i det hele tatt sagt hallo.

Hva faen er det for noe bullshit??!!! Skulle faen meg tatt tlf og dytta den langt oppi *¤%¤& på vedkommende som ringer.

Forstår godt at tlf. selgere får bank på byn.

Har nå reservert meg for tlf. salg og håper det hjelper....

Skal snart legge ut en annen bil for salg og gruer meg til en runde til med dette.

Hjelper det å skrive noe om tlf salg i annonsen? Det var egentlig mitt spørsmål, måtte bare få ut og dele litt fortvilelse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som regel ringer slike telefonselger flere forskjellige på en gang, og hvis noen tar telefonen et nanosekund før deg blir det lagt på hos deg.

Men det er jævli irriterende, heldigvis har jeg unngått det hittil.

Har skrevet uønsket med telefonselgere i annonsene mine, så kan jo være at det er det som hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser ikke dette som et stort problem. Hvis det er et nummer jeg ikke kjenner som ringer slik at jeg på forhånd aner ugler i mosen så sier jeg bare:

"Hallo"

Hvis de da spør etter meg med navn, så spør jeg hva de vil, utgir meg for å være noen andre og sier at jeg dessverre gikk bort i forrige uke. Fungerer hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser ikke dette som et stort problem. Hvis det er et nummer jeg ikke kjenner som ringer slik at jeg på forhånd aner ugler i mosen så sier jeg bare:

"Hallo"

Hvis de da spør etter meg med navn, så spør jeg hva de vil, utgir meg for å være noen andre og sier at jeg dessverre gikk bort i forrige uke. Fungerer hver gang.

Den er egentlig litt sånn ekkel og bruke den der.. Selgeren sitter igjen med en ganske ekkel følelse i kjeften etter på når man ringer og spør etter en død person og føler at kanskje temaet var litt sårt for den personen man ringer til..

Det er da en jobb som alle andre det og. Dog er det en og annen ape som skiller seg ut. Husk at det er ikke SELGEREN som sitter og taster nummer, de får bare en samtale opp på skjermen hvor navnet ditt står, de har ingen ting å si hvem de ringer.

EDIT: Om personen er død eller ikke, så veit jo ikke selgeren det. Om du sitter og får deg en latter etterpå, så sitter selger igjen med ikke helt den samme latteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hallo"

Den er egentlig litt sånn ekkel og bruke den der.. Selgeren sitter igjen med en ganske ekkel følelse i kjeften etter på når man ringer og spør etter en død person og føler at kanskje temaet var litt sårt for den personen man ringer til..

Det er da en jobb som alle andre det og. Dog er det en og annen ape som skiller seg ut. Husk at det er ikke SELGEREN som sitter og taster nummer, de får bare en samtale opp på skjermen hvor navnet ditt står, de har ingen ting å si hvem de ringer.

EDIT: Om personen er død eller ikke, så veit jo ikke selgeren det. Om du sitter og får deg en latter etterpå, så sitter selger igjen med ikke helt den samme latteren.

Liker det du skriver her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hallo"

Om det gir en selger dårlig samvittighet, så skal jeg såfall bruke dette neste gang noen ringer til meg.

De fortjener absolut å ha det når de ringer på alle døgnets tider.

Det som irreterer meg enda mer er at de legger på når jeg tar tlf. Så må jeg gjerne avbryte det jeg holder på meg for å rekke tlf, så er det bara en til jævla selger.

Er bare en jobb ja, men det er da plenty av andre jobber det går an å ta. Om noen velger å ta en jobb som tlf. selger så sier det MYE om den personen.

Selvmordsbombere i Alquida har også bare en jobb, skal det da forsvare det de gjør? (Ja det var å sette det veldig på spissen, men du tar poenget :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg burde ha dårlig samvittighet mener du? For at telefonselgere ringer gjerne mellom 17 og 20 på en fredagskveld, da de fleste spiser god mat og koser seg?

NEI, absolut ikke!

Det jeg ofte gjør er at jeg later som jeg er veldig int i det de har å selge (dette kun når jeg har tid), så etter jeg har hørt på alt mulig piss, sier jeg bare: "Oj, kan du holde linja 2 sec, må bare snakke med en kar her". Så legger jeg tlf fra meg noen minutt, om de forsatt er der når jeg tar den opp igjen så sier jeg bare: "Er du der, bare vent 2 sec til".

Så ser jeg hvor lenge jeg klarer holde det gående :lol: Om de sløser med min tid så kan vel jeg gjøre det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, slik er det bare.

Selvmorsbombere var å dra det litt langt da det ikke er en JOBB i seg selv. De smeller seg selv i lufta, de får ikke betalt for det hver dag 9-5. U see?

Men definer alle døgnets tider?

EDIT: Kan legge til noe, at de selgera som er såpass kvalme, de VEIT når du kødder med de, og spiller med, og så legger deg på lista over "ring neste dag"

eller neste uke, så du blir bare gående i en ond sirkel. Jo mer kvalm du er, jo oftere setter de deg på ring tilbake.

Jeg ville anbefalt folk og ta en ordentlig tone til selgera, og bare si nei takk, eller noe sånt noe og ha det bra. Ikke gjør det vanskeligere enn det trenger å væra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...