Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Må ihvertfall ikke finne på å kjøpe v6 motoren.

R5? som den også kom med, er helt klart et bedre valg.

 

V6 har vel hatt problemer konstant, men R5 har visstnok vært ganske sikker.

 

Derimot, hvis du kommer over 1.9tdi, så hadde jeg ikke vært i tvil! DET er en skuddsikker motor det, så lenge regreim er i orden

Siden han skriver 2002 så er det nok V6ern det gjelder :) Gammle R5 var en god motor ja, alt fra Audi før 1995 er egentelig ganske greit synes jeg.

Over til noe annet, jeg har kjørt på Nurburgring i dag :D Det var gøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tok runden med en "gammel" E34 da?

Hehe, jeg tok ikke tiden men vi er nok over 10 minutter for å si det slik :) Kall meg rar meg jeg synes faktisk det var veldig artig å kjøre E34 520I på Ringen, man kan liksom bruke hele motoren uten at det går skummelt fort. Og tror aldri jeg har hatt så mye "adrenalin" i denne bilen før og trodde heller ikke jeg skulle få oppleve det, kvein og hyla i dekka, fronten la seg ned ved harde oppbremsinger og bilen er rett og slitt kun satt opp for komfortkjøring. Men det var morro likevel :)

Men det skal den ha, den er overraskende tigth og fin på styringen og bare ikke farten er for stor i svingende så går det også overraskende bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi oppfører oss ganske så likt i dette tilfellet, jeg hadde tatt en fin Søndagstur, rart om det hadde kvina i mine dekk for å si det sånn!

 

Har kjørt på bane en gang i mitt liv, og det holdt for meg det, var lei etter en dag allikevel :P

 

Fikk anledning til å kjøre BMW 528i E28 idag, nevnte bil har originalt Mtech understell, stivt å kjøre med 8-[ Veldig stivt etter min smak. Man sitter i en slags gorilla stilling å kjører som man ellers gjør i gamle BMWer og savnet etter min gamle E24 var tilstede fra jeg vred om tenningen og fikk temme en gammel M30 motor igjen! Styringen er så i kontakt med bakken, bilen tok svingene som bare det, mens Mercedesen ligger som et lokomotiv rett fram, så lå denne som et lokomotiv på svinga :P

 

Merca er som å sitte i en sofa, veldig behagelig, men den gjør seg selv til A til B bil, BMWn fikk jeg lyst til å bare kjøre langt og lengre enn langt med :P

Hadde ikke E28n vært så stiv(på originalt understell) så hadde det vært en fin hverdagsbil! Sitter kombinasjonen Bilstein og Eibach på den originalt.

 

Skal sies at det er første gang jeg føler at E28n var gammel.. Kunne liksom ikke se for meg at min hverdagsbil var nesten 10 år eldre enn denne.. Har ikke sittet på i nevnte bil på noen år, og aldri kjørt den før, så dette var gøy!

 

Skulle jeg velge, så vil jeg ha en Mercedes til normal bruk, en gammel BMW til kosebruk :P

For meg er det så enkelt som at nyere BMWer enn E39 er ikke noe for meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri tenkt så mye på ekstrautstyr i BMW før (aldri vært aktuelt), men har sittet på BMW.no sin konfigurator i hele dag for å bestemme meg for hva som er et must ved F30 (brukt) kjøp (har stryket F20 fra alternativene).

 

Det er så latterlig mye unødvendig. Filbyttevarsler, automatisk fjernlys (som virker ikke like effektivt som ønsket, basert på YouTube-videoene jeg så), radar distansekontroll, lukeparkeringshjelp osv osv. Nesten alt av ekstra dill dall virker som ting som vil gjøre en mye mindre oppmerksom i trafikken og det meste virker også som ting som kan irritere hvis de ikke fungerer effektivt.

Har kjørt biler med regnsensor f eks (Volvo) og det systemet hang alltid etter, både med å så seg på og av. Så har man cruise kontroll, det fungerer jo aldri bra (for meg) på norske veier med svinger hele tiden + andre trafikanter som enten skal ligge 10 under fartsgrensa eller 10 over. Og den Parking Assistant saken; I gater der man skal lukeparkere er det oftest trafikk foran og bak - hadde man virkelig satt armene i kryss og latt bilen ta seg av alt når folk er idioter (både til fots og med kjøretøy) og skal krysse veier uten forvarsel?

 

Selv om jeg kunne hatt alt av tilvalgene så vet jeg ikke om jeg hadde giddet. Slik jeg ser det er det en fordel å ikke ha for mange gadgets som overnevnte slik at man faktisk følger med på hva som skjer under kjøring og ikke lar tankene vandre av sted og blir en passiv bilzombie.

Jeg kjører ca 50.000km i året, og dette er det viktigste utstyret for min del:

- Xenonlykter

- Regnsensor

- Parksensorer (mest pga nattekjøring på ukjente plasser. Lave murkanter og div i borettslag er ikke så kult)

- Gode seter eller M-sport på BMW-språk, evt comfortstoler og det finnes i F30.

 

Regnsensor er en sak man bare blir avhengig av når man er vant med det. Har ikke merket store problemer hos Ford/Mazda/Mercedes angående treghet. 

Xenonlys burde nesten vært standard i 2014, så mye bedre enn halogen som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr så langt unna denne motoren som du bare kan, er vel kanskje en av tidenes dårligste motorer med hensyn til feil og driftsikkerhet. Det at den ble bedre etter 02 er bare tull og tøys, 2,7 TDIen fra 2006 og oppover er derimot langt bedre :)

Vet og egentlig det :P men visste bare ikke om det var noen som kjente til at de nyere enn 02 er bedre, har igrunn ikke hørt noe om det selv heller så.

 

Var bare en som ville bytte i min, og tenkte om audien kanskje var lettere å selge videre. Men ingen tørr å kjøpe 2.5tdi v6 om dem bruker 2 sek på google så :P er vell vannvittig tungsolgte di og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dåpsbarnet lagt i sengen sin og sover etter en lang dag. Mettet 23 munner med rådyrstek, fløtegratinerte poteter og massevis av deilige kaker. Satt ute i solveggen med 20 varmegrader i flere timer. Helt nydelig! Skulle vært ung i dag forresten, hu har snart finansiert et førerkort (på konto) før hu er 5 måneder, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, så har jo jeg en F31. Så jeg har fått litt erfaring med det utstyret jeg har, så kan jo du sammeligne og finne ut hva du kunne tenkt deg av det

 

- Elektrisk bakluke - Veldig praktisk, slipper riper og fingermerker på luka

- Panorama tak - det er mest for show, bruker vel takluka 1 gang i uka kanskje, og ellers er trekket igjen

- Navi Pro - Et MUST!

- Dab+ - Must!

- Regnsensor - Fungerer overraskende bra, litt tregheter, men ellers helt supert

- Fjernlysassistent - Fungerer veldig bra, hvis man kjører på litt mørke veier, med tildels mye trafikk

- EDC - Ser ikke helt behovet

- M-sport - ABSOLUTT ET MUST

- Ryggekamera/Sensorer - Veldig greit system, med displayet, kamera blir fort skittent, men da har man sensorer

- Aux/Usb - Praktisk

- Cruisecontrol - Tja, det bør være i en bil, men ikke nødvendigvis brukes ofte

- Xenonlys - Et must!

 

 

Dette var det jeg kom på i farten...

 

Hva mener du?

 

Er el. bakluke ekstrautstyr? Så ikke den på ekstrautstyrslista. Eller tenker du på den automatiske åpneren (med sensor under bilens bakdel) som er en del av comfortpakken?

Og ser heller ikke AUX/USB-tilvalg... Er det med i Navi Pro eller andre pakker?

 

Hva som er et must for meg svarer jeg på sitatet under :)

 

Btw., vet du hva som skiller Nav. Business vs. Pro, bortsett fra 3D-visning, DVD-plattform og større skjerm? Av nysgjerrighet... Og må man fortsatt kjøpe svindyre kartpakker for å oppdatere kartene på navigasjonen? Alle løse GPSer har jo begynte med gratis kartoppdatering for livstid, mye mer praktisk det!

 

Panaromatak/soltak er absolutt ikke must for meg. Hadde soltak på E28en og brukte det en gang i måneden om sommeren! Jeg liker å ta ned vinduene og få vind rett i trynet og det kan man på alle biler  :) Faktisk bruker jeg ikke cabrioleten på E30en nevneverdig mye heller, tror ikke jeg er en "cab-person".

 

Jeg kjører ca 50.000km i året, og dette er det viktigste utstyret for min del:

- Xenonlykter

- Regnsensor

- Parksensorer (mest pga nattekjøring på ukjente plasser. Lave murkanter og div i borettslag er ikke så kult)

- Gode seter eller M-sport på BMW-språk, evt comfortstoler og det finnes i F30.

 

Regnsensor er en sak man bare blir avhengig av når man er vant med det. Har ikke merket store problemer hos Ford/Mazda/Mercedes angående treghet. 

Xenonlys burde nesten vært standard i 2014, så mye bedre enn halogen som det er.

 

For meg er det et must med: 

-bensinmotor (BMWs rekkefirer dieselmotorer støyer for mye), automat og touring

-sportsseter

-skinn

-parkeringssensor(er)

-DAB+

-svart, hvit, rød eller blå bil

 

Annet jeg setter stor pris på og kan tømme sparekonto for, er:

-oppvarmbart ratt

-comfortpakke (lukeåpner med sensor under bakdelen av bilen sånn at man slipper å sette ned poser/bagasje på skitten underlag - det regner og snør endel i dette landet og dagligvarer handles hver dag...)

-xenon

 

Vil jo aller helst at bilen kommer i en av de tre hovedvariantene (sport/luxury/modern) - basisutgave er ganske tørt...

 

Det er mine krav :) Trenger ikke M-sport, adaptive dempere osv., målet er å ha en meget komfortabel og behagelig bil for hverdagskjøring, ikke å lage en M316i :P Kommer alltid til å ha et leketøy med manuelt gir ved siden av.

 

 

Om folk lurer på hvor jeg plutselig har fått penger fra, så er det fordi foreldra mine sponser meg en nyere bil i bryllupsgave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnsensor er en sak man bare blir avhengig av når man er vant med det. Har ikke merket store problemer hos Ford/Mazda/Mercedes angående treghet. 

Xenonlys burde nesten vært standard i 2014, så mye bedre enn halogen som det er.

Enig, men på den andre sida er det ikke så deilig å bli blenda av de rett i trynet hele tida. Mange som kjører med feiljustert xenon pluss tåkelys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men på den andre sida er det ikke så deilig å bli blenda av de rett i trynet hele tida. Mange som kjører med feiljustert xenon pluss tåkelys.

LED er i støtet, kan nok vare hele bilens levetid. Tror nok dette gjør til at man lar LED overta som standard for halogen istede. Xenon er kostbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men på den andre sida er det ikke så deilig å bli blenda av de rett i trynet hele tida. Mange som kjører med feiljustert xenon pluss tåkelys.

Alle med original montert xenon har automatisk høydejustering. Hvis du blir blendet er det nok noe gale med denne, eller mest sannsynlig en ego-klovn som har ettermontert xenon i sine gode gamle reflektorlykter. 

LED er i støtet, kan nok vare hele bilens levetid. Tror nok dette gjør til at man lar LED overta som standard for halogen istede. Xenon er kostbart.

Det har du nok rett i, men hvordan er prisnivået på dette fra BMW feks? Koster det mye for LED-lykter kontra Xenon? Helt vannvittig at xenon fortsatt er så dyrt som det er når man tenker på at det har vært mulig å få på biler i 20+ år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...