CS Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Apropo nigeriasvindlere.. Det finnes endel folk som driver med reverse scamming, altså at de tuller med de som prøver å svindle oss! Ligger endel bra historier ute på nett, for eksempel 419eater.com forumet. Her er en annen favoritt... http://www.ebolamonkeyman.com/ Her er en vanvittig morsom historie angående nigeriasvindel hvor både Reodor Felgen og olabil er innei bildet For de som ikke har lest den anbefales det. http://rabiatix.wordpress.com/2010/09/0 ... s-nigeria/
knut_olestad Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Noen som vet hva som normalt må byttes i forstillinga på E34 touring ved klunkelyder? Tror bærearm og foringer og noe småtteri var bytta.. Er det noe lenkearmer, endeledd, bærekuler eller noe som er veldig vanlig feil på disse? Jekk opp bilen og røsk litt i hjulet, da kjenner du ca hvor det måtte være slakke.
Fredrik Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Apropo nigeriasvindlere.. Det finnes endel folk som driver med reverse scamming, altså at de tuller med de som prøver å svindle oss! Ligger endel bra historier ute på nett, for eksempel 419eater.com forumet. Her er en annen favoritt... http://www.ebolamonkeyman.com/ Her er en vanvittig morsom historie angående nigeriasvindel hvor både Reodor Felgen og olabil er innei bildet For de som ikke har lest den anbefales det. http://rabiatix.wordpress.com/2010/09/0 ... s-nigeria/ Hahaha... noen av disse historiene er fantastisk morsomme... Poor Bastards...
spruddel Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Slyngediff, er det et annet ord for bremsediff? Fant en potensiell bil med det og fikk forklart på telefon at hvis den slapp, så korrigerte den på begge hjula
spruddel Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 BMW fra Hamar-traktene Søkte på slyngediff og kom opp Volvo-forum ja Er dette Volvo sitt system for bremsediff? Hvordan funker det? Og kan det være Volvo-diff som er montert eller er det mer sannsynlig at noen kaller ting litt feil ting?
knut_olestad Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 har faktisk aldri hørt ordet annet enn blant volvofolk, så det er sikkert en volvodude som selger BMW`n Regner med det må være noe sært svensk noe, men tviler på at det faktisk er slyngediff på en BMW
spruddel Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Jeg spurte hva det var, og da spurte hun sin ene kompis som var der som hadde skrevet annonsen Er vel bremsediff da..
Alpejohn Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Jeg spurte hva det var, og da spurte hun sin ene kompis som var der som hadde skrevet annonsen Er vel bremsediff da.. Det er noen vekter og fjærer som slynges ut og låser diffen, fjærene kan strammes på et vis og den blir tightere Så den er i utgangspunktet open når du kjører vanlig, men ved forskjellig hastighet på hjula så slår den inn. Den gjør sef ikke det i svinger da. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
spruddel Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Ok. Men mulig jeg skal se på bilen i helgen, så får spørre mer da. Så leste det er en form for brems, så er det lettere å komme frem om vinteren
FredrikE24 Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Ok. Men mulig jeg skal se på bilen i helgen, så får spørre mer da. Så leste det er en form for brems, så er det lettere å komme frem om vinteren Skal vi ta en roadtrip?
spruddel Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Da har jeg laget guide for å laste opp bilder: viewtopic.php?f=9&t=206917 Fredrik (E24Bimmer628Csi): Hvis jeg får sett på den på søndagen, så kunne vi dratt opp mandag hvis jeg skal ha den
flonoen Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Noen som vet om jeg kan plukke opp feiltenning på en sylinder ved hjelp av VCDS lite og slik odbII-kabel på en Audi 1.8t? Leste en plass (tror jeg) at det gikk an å lese av antall "mislykka" tenninger per sylinder, men har selvsagt glemt hvor jeg las det. Sliter med at den går på tre sylindre iblant, i det siste har det vert ille. Plukket ut coilene, den ene var brun/korrodert i kontakten ned mot pluggen (er slik coil rett på pluggen) så jeg tenkte at det sikkert var den som var dårlig, og byttet denne. Fyrte opp, men gikk fremdeles dårlig. Det er skjeldent den går dårlig på tomgang, det kommer ofte med litt last på motoren og ved pådrag. Jækla dumt, for da kan jeg ikke stå på tomgang og fjerne en og en coil og høre etter når den kun går på tre (den vil vel kanskje ikkje gå på bare to?) Sleit noe inst med å få av tennpluggen også, kjøpte en slik tennpluggnøkkel hos biltema til 29 kroner, den dro jeg rett rundt. Dvs pluggen sto som støpt, verktøyet dro jeg rundt og endte opp i to deler. Leser i haynesboka mi at en skal dra til pluggen med 30Nm, synst det høres litt mye ut når det er alutopp? Får kjøpe meg noe mer durabelt verktøy i morgen, kanskje heve budsjettet mitt og legge oppmot hundrelappen i en pluggnøkkel!
flonoen Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Noen som har noen formening om hvor i verden man får tak i Eisenmann til best pris? Tyskland? Det lurer jeg også på Hafsmo Hvis det er flere som trenger det, kanskje det hadde gått til å fått til noe gruppekjøp og spart litt frakt osv Jeg kunne også vert interessert i Eisenmann om det er aktuelt med gruppekjøp.
S.Hafsmo Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Var ikke rare forskjellen på de forskjellige nettbutikkene ihvertfall. Fant ut jeg sparte noen få hundrelapper på å kjøpe direkte fra Eisenmann i Tyskland, versus f.eks Schmiedmann. USA ble litt dyrere. Hvorfor er det kun på USAnettsiden jeg kan velge Sport/Race?
Anbefalte innlegg