Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vi skal kanskje bytte ut firmabiler i jobben min

I dag kjører vi Ford connect, men nå må vi mest sannsynligvis bytte til pickuper.

Evnt så vil vi fortsette med "pizzabiler" men da må vi ha 1-2 pickuper blant bilene våres.

Vi ønsker jo selvfølgelig å finne den bilen der man får mest for pengene. Det er også viktig at de er noe ålreit å kjøre da vi kjører gjerne turer på 5-6 timer relativt ofte.

Hva vil dere anbefale? Sjefen lurer på Fiat strada, men jeg er redd det blir for billig og lite kjørekomfort til lange turer.

Alternativet er jo å ha en del slike og 1-2 biler vi kan bruke til langkjøring.

VW Amarok har fått hederlig omtale i de fleste medier... kule biler... :)

Skrevet
Vi skal kanskje bytte ut firmabiler i jobben min

I dag kjører vi Ford connect, men nå må vi mest sannsynligvis bytte til pickuper.

Evnt så vil vi fortsette med "pizzabiler" men da må vi ha 1-2 pickuper blant bilene våres.

Vi ønsker jo selvfølgelig å finne den bilen der man får mest for pengene. Det er også viktig at de er noe ålreit å kjøre da vi kjører gjerne turer på 5-6 timer relativt ofte.

Hva vil dere anbefale? Sjefen lurer på Fiat strada, men jeg er redd det blir for billig og lite kjørekomfort til lange turer.

Alternativet er jo å ha en del slike og 1-2 biler vi kan bruke til langkjøring.

VW Amarok har fått hederlig omtale i de fleste medier... kule biler... :)

Kan på det varmeste anbefale Amarok. Hatt vår en stund nå, og er knallfornøyde med den. Eneste vi måtte, var å montere ekstralys med xenon. Lysene fra fabrikk er SKAMMELIG dårlig..

Edit:

Film av lysene montert på Amaroken :)

Skrevet

Noen som vet om en nettside som selger US adapter til P21W pære ?

Så man kan sette 5/21W å ha gløding. Fant ikke det i farta... husker ikke hvor jeg handlet det sist.

Skrevet

Kan på det varmeste anbefale Amarok. Hatt vår en stund nå, og er knallfornøyde med den. Eneste vi måtte, var å montere ekstralys med xenon. Lysene fra fabrikk er SKAMMELIG dårlig..

Xenon ekstralys er interessant. Er det ingen krav til automatisk høydejustering på disse?... :?

Skrevet

Skulle i utgangspunktet tro at kun nærlys måtte ha automatisk høydejustering. Ekstralys skal tross alt kun være på når langlysene er på.

Skrevet

Xenon ekstralys er interessant. Er det ingen krav til automatisk høydejustering på disse?... :?

Skulle i utgangspunktet tro at kun nærlys måtte ha automatisk høydejustering. Ekstralys skal tross alt kun være på når langlysene er på.

Som Hafsmo skriver der, så kan langlysene stå rett til værs om du ønsker det. De er jo tross alt på når du har behov for det :)

Skrevet

Ja... det virker logisk (også i forhold til ditt svar Sofa). Så var det utfordringen med at ingen BMW egentlig ser fin ut med ekstralys... eller har noen et godt eksempel?

Skrevet

Ja... det virker logisk (også i forhold til ditt svar Sofa). Så var det utfordringen med at ingen BMW egentlig ser fin ut med ekstralys... eller har noen et godt eksempel?

Vel, om man virkelig ha ekstralys, og ikke vil plassere dem fullt synlig, så vet jeg om en som har satt dem bak nyrene på sin E46 pre-face. Det er ikke superpent, men man ser dem ikke ved første øyekast, og du får en del bedre lys. Noe å vurdere, Fredrik? ;) Eller har du kanskje xenon på din E46? :)

Skrevet
Vel, om man virkelig ha ekstralys, og ikke vil plassere dem fullt synlig, så vet jeg om en som har satt dem bak nyrene på sin E46 pre-face. Det er ikke superpent, men man ser dem ikke ved første øyekast, og du får en del bedre lys. Noe å vurdere, Fredrik? ;) Eller har du kanskje xenon på din E46? :)

Jeg må ikke ha Xenonlys og vår "danske" E46 har selvfølgelig ikke slike lys, men jeg er ingen ungsau lenger og bruker briller... så Xenonlys er absolutt ønskelig ja... :)

Xenonlys i kun fjærnlysene sier du Erik... finnes det spesielle DIY kit for slikt?... :?

Skrevet

Du får kjøpt kit med pærer og ballaster på ebay f.eks :) Koster mellom 400-1000kr!

Regner med det er H1 pærer på E46n? Er ikke vansklig å montere heller, er i bunn og grunn bare å hente strøm fra den org kontakta til fjernlysa å koble på :)

Skrevet

Kan si det var problematisk å komme seg hjem fra jobb idag på SOMMERDEKK !! var smart å la om på mandag. så åssen det gikk! måtte gå i ca 30min hjem. tørte faktisk ikke å kjøre ned siste bakken, så da var det bare å ta beina fatt :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...