e30_joakim Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Uheldig møte med onkel politi på morgenkvisten. Yay Obs da ..
e30_joakim Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 M47 som sliter med turbo er vel fordi folk ikke har lyst til å skifte veivhusventilasjonen Om man skifter den og tar vare på motoren så går disse motorene langt
Julianv Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 http://www.bt.no/nyheter/trafikk/Kvinne-pakjort-av-Bybanen---dode-2987416.html Hmmm.
scoot Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Om man skifter den og tar vare på motoren så går disse motorene langt Kan ikke si jeg har hatt noen problemer med 520´n i allefall, gav den nye filtere og olje all over og den bruker ikke en dråpe olje heller
Fredrik Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Om man skifter den og tar vare på motoren så går disse motorene langt Min motor hadde gått 342000 Km da jeg solgte den for en måned siden. Motoren var helt original og det var ingen ulyder fra hverken motor eller turbo. Kunsten er å kjøre litt skånsomt før motoren er varm samt å ta det litt med ro etter at motoren har vært presset (høyt turtall) slik at den kan få kjølt seg ned. Man bør også nogenlunde strengt følge intervallene for oljeskift. Helt generelt gjelder de såkalte turboproblemene kun for M47TUD20 motoren med common-rail.
scoot Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Er ikke dette motoren som sitter i min E39 tro?
Fredrik Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Er ikke dette motoren som sitter i min E39 tro? Det er det... altså... M47D20 uten common-rail. I BMW sammenheng finnes denne i to utgaver 136 HK og 115 HK...
scoot Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Var det ikke snakk om at BMW ikke hadde med skifte av veivhusventilasjon i sitt serviceprogram på disse motorene? Isåfall forklarer det jo delvis litt av den antatte problematikken. Min har jo tikka 210 000 nå og still going strong
Fredrik Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Var det ikke snakk om at BMW ikke hadde med skifte av veivhusventilasjon i sitt serviceprogram på disse motorene? Isåfall forklarer det jo delvis litt av den antatte problematikken. Min har jo tikka 210 000 nå og still going strong Jeg tror at problemene rundt ventilasjonen til veivhuset først og fremst gjelder M47TUD20 motoren med common-rail. Jeg skiftet iallefall aldri filteret til veivhuset på min motor i de 9,5 årene jeg hadde bilen. EGR ventilen skiftet jeg imidlertid én gang uten at jeg kunne merke forskjell.
scoot Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Skifta mitt når jeg kjøpte den jeg, best å være på den sikre siden når det er snakk om et filtersett til 500kr. EGR ventil, resirkulering? Den har vi bypassa for lenge sia.
VegarVS Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Er alltid gøyere enn julaften! med mindre man får bildeler i julegave da Mathias Holtsdalen reagerte på dette 1
Jørgen Lie Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Det er så utrolig mange nyere BMW på FINN som har "M-Sport", men som er ettermontert.! Spesielt E6x og E9x... At ikke folk bare kan skrive at det er ettermontert m-sport eksteriør/fanger / ratt...
wicky124 Skrevet Oktober 17, 2013 Skrevet Oktober 17, 2013 Er det virkelig så stort problem da? Er det m-sport utvendig så er det jo....m-sport? (så lenge det er originale deler...)
Anbefalte innlegg