Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Om man skifter den og tar vare på motoren så går disse motorene langt :)

Min motor hadde gått 342000 Km da jeg solgte den for en måned siden. Motoren var helt original og det var ingen ulyder fra hverken motor eller turbo. Kunsten er å kjøre litt skånsomt før motoren er varm samt å ta det litt med ro etter at motoren har vært presset (høyt turtall) slik at den kan få kjølt seg ned. Man bør også nogenlunde strengt følge intervallene for oljeskift. Helt generelt gjelder de såkalte turboproblemene kun for M47TUD20 motoren med common-rail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke snakk om at BMW ikke hadde med skifte av veivhusventilasjon i sitt serviceprogram på disse motorene? Isåfall forklarer det jo delvis litt av den antatte problematikken. Min har jo tikka 210 000 nå og still going strong :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke snakk om at BMW ikke hadde med skifte av veivhusventilasjon i sitt serviceprogram på disse motorene? Isåfall forklarer det jo delvis litt av den antatte problematikken. Min har jo tikka 210 000 nå og still going strong :P

Jeg tror at problemene rundt ventilasjonen til veivhuset først og fremst gjelder M47TUD20 motoren med common-rail. Jeg skiftet iallefall aldri filteret til veivhuset på min motor i de 9,5 årene jeg hadde bilen. EGR ventilen skiftet jeg imidlertid én gang uten at jeg kunne merke forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...