Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare jeg som har det enkelt med kidden? Sover hele natta... sover 3timer i nappen på dagen... sutrer 2-3timer natten før hun får en tann... tror jeg har vært "lei" i totalt 3timer siden hun ble født i februar 2013...

Har det ganske likt som deg :-)

Sent from my iPad using Tapatalk

Skrevet

Haha!!! Problemer med den? Sånn liten drit eller? :)

Den plager meg, lukter dritt, driter og tisser inne når hun er på jobb, går etter meg hele tiden og stikker av når den ikke er i bånd.

Den er forholdsvis liten, en Shetland sheepdog...

Skrevet

Kompis har en liten hund, aner ikke hva rasen heter, men den går bare rundt og smiler og er drithappy hele dagen. Blir i bare godt humør av og har lyst på sånn liten jævel selv. Men kan ikke av praktiske årsaker, noe som i grunn er greit, det er altfor stort ansvar (for meg) å ha kjæledyr som lever i mange år.

Skrevet

hadde pappapermen min tidligere i år...og jeg kan ikke annet enn å si at jeg savner den tiden...elsker å stå opp med ungen tidlig.. ligge i senga og se på tv etc, spise frokost sammen.. leke litt til.. så legger hun seg i 10 11 tiden og sover par timer..da får jeg jo litt tid til å sove på sofaen eller dusje etc...når hun våkna så fant vi på ting.. ut på kafe eller spise.. nå i ferien var vi i parken ofte, vaska bil sammen, var på kino, kafe, restauranter etc.... 

Og nei...får aldri nok av tid med henne! Men vi har hatt det ganske lett med henne... hun legger seg i 19tiden og står opp mellom 07 og 08... iløpet av siste 6-.7 mnd har hun plaget oss kanskje 3 4 netter med å være våken lenge, sutre grine etc.... 

Og har 316 virkelig laget ny profil?

Hadde 316 vært lur, hadde han kalt nye profilen sin 318...

Skrevet

Har aldri hatt noe lyst på hund og har egentlig bare tenkt på det som ekstra arbeid. 

Sikkert noe å gjøre med at jeg ikke er vokst opp med det heller.

Anyway, det verste er at kjerringen maste og maste på meg om at vi måtte ha hund og jeg var selvfølgelig ikke enig.

Og hvertfall ikke den hunden hun skulle ha etter å ha lest om de på nettet ang røyting, bjeffing og at de faktisk koster 15000kr. Så en dag var hun med min mor på shopping og da ble det jo sagt hvor mye hun ville ha hund men at jeg ikke ville osv.. Tror dere ikke min mor bare bestemte seg for å kjøpe hunden til henne???

](*,)

Skrevet

Den plager meg, lukter dritt, driter og tisser inne når hun er på jobb, går etter meg hele tiden og stikker av når den ikke er i bånd.

Den er forholdsvis liten, en Shetland sheepdog...

En shetland "shit"dog blir det vel da?

Jeg liker heller ikke hund. De bråker. De lukter. De tar plass. De søler. De hopper.

En kammerat har hund.

Den bjeffer på ting som beveger seg nede i gata.

Den hopper på meg når jeg kommer.

Den fiser no så jævlig til tider at nesehåra nesten detter ut av nesa mi.

Den skal absolutt sitte på fanget selv om alt annet i huset av stoler sofaer eller lignende er ledig.

Den skal ligge mellom bena mine når jeg eter i håp om at jeg skal miste noe.

Den drikker vann og glemmer og svelge unna den siste literen. Så den bare renner ut av trynet og utover gulvet når han er ferdig. Så nestegang jeg skal gå noe sted så vasser jeg til knærne i vann.

Katt er bedre.

Den er liten. Luktfri. Drar deg ikke ut i kl 6 hvær morgen uansett vær. Katta lufter seg selv om den i det heletatt vil ut i møkkavær. Bjeffer ikke. Drikker opp vannet før den går fra skåla. Kan koses med når det passer deg selv. Den veier ikke 45 kilo og skal sitte på fanget hele tiden.

Hadde jeg plutselig fått en hund mot min vilje hadde jeg blitt forbanna og kasta den ut (levert et forsvarlig sted)

Hadde gitt kjærringa 2 valg.

1, Kvitt deg med hunden.

2, ta med hunden og dra.

Skrevet

høres ut som hund uten regler og ikke vet hvem som bestemmer. hunder gjør ofte det du sier når den ikke er blitt oppdratt skikkelig med faste regler og når den ikke vet hvem som bestemmer. da blir hunden usikker og gjør alt mulig. 

ta min hund foreksempel. den har en fast plass og sier jeg gå og legg deg. ligger hun i buret helt til jeg sier noe annet. går ikke og drikker ingenting. hopper ikke på folk bjeffer ikke(men har vakt instinkt så om noen unormale lyder skjer midt på natta. begynner hun og knurre og setter seg foran døren til soverommet for og passe på) 

blir sluppet ut på plenen 2 ganger og så tur en 1 time vær dag. i helgene blir ofte lengre turer.null stress. men en hund uten oppdragelse er nesten ingenting som er mer irriterende en det når du skal på besøk. 

ofte når jeg ser folk går tur med hunden sin. er hunden alltid først noen som sier at den bestemmer i flokken. en hund skal alltid gå fint på siden eller bak eier når du går tur med den. og når du slipper den kan den springe ut på en mark eller noen. men når den er i band skal den gå fint på siden av deg eller bak deg. 

Skrevet

Han hører stortsett på eier. Men den er jo bare unge ennå. Det er en brukshund (jakthund.) og ikke en parkett sliter (kosedyr/stuegris)

Men uansett så har man aldrig 100% kontroll på hva et dyr gjør endten det er katt, hund,ape eller løve. En hund er stor og skummel om den klikker. En katt er liten og håndterbar om den klikker.

En jeg kjenner ble bitt av en hund. Den var 5-6 år gammel. Verdens mest trofaste hund som ikke skremte en flue engang.

Ho jeg kjenner var 10-12 år den gangen. Ho gikk bort for og hilse på hunden. Ho kom helt bort og klappet den litt på ryggen. Ho strøk den på ryggen fra nakken og bakover. Så fikk ho hånden opp på bakhodet på hunden. Da glefsa den til ho i siden så ho måtte på legevakta og sy.

Eier av hunden stod med haka på knærne og lurte på hva i allverden som plutselig skjedde. Den hadde aldrig vist noe tegn til agresjon og den var vandt med barn. Unger kunne vanligvis henge rundt hode på hunden uten at den brydde seg.

Skrevet

når du klapper en hund på hode dominerer du den. når du klapper en hund som ikke kjenner deg på hode føler den seg "truet" for du dominerer den. og går enten frem eller bakover for og unngå det. og ofte liker de ikke at unger gjør dette. det som skjedde med hun på 10-12 høres ut som en kraftig advarsel spør du meg.for det kunne ha gått mye verre vis den ville ha gjort det. 

sier ikke at jeg vet hva som skjedde for det gjør jeg ikke. men den kan ha følt at hun prøvde og dominere den uten at hun i heletatt har vert klar over det. hunder gir tegn det er dens spårk. unger skal aldri gå bort til en hund med mindre hunden kommer til de. selv om hunden er vant med ungene som er rundt den heletiden betyr ikke at den er sånn med alle. for alle unger er ikke med i flokken. det forstår ikke folk . jeg slipper aldri hunden min bort til noen med mindre den velger det selv. og når unger spør om de kan klappe hunder sier jeg at de skal stå rolig og vente til hun kommer til de da kan de klappe hunden. og det har aldri skjedd noen ting. andre ganger vil hun ikke bli klappet og da skal jeg ikke tvinge hunden til og være rolig når den vil være ifred.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...