Fredrik 90 Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 Jeg gir opp, jeg har gjort mitt for å bidra med det jeg mener er riktig informasjon ifra en pålitelig kilde. Man skal tydeligvis ikke forvente seg for mye av tulletråden... Lykke til med jakten på bil Roger Julianv og flonoen reagerte på dette 2
Julianv Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 Det var jo ikke personlig mot deg, men når du påstår at noe er bra og det ikke stemmer må jeg jo så klart få lov å si ifra Jeg sier jo ikke at alle motorene er dårlig, men det er en del potensielt dyre feil og det er veldig greit å vite om før man kjøper en slik bil. Valvetronic har veldig mange potensielle feilkilder og det er en ganske overkomplisert motor. Ikke går den spesielt bedre enn M54b25 og ikke bruker den mindre bensin, men har utrolig mange fler feilkilder. Nok om det! Ville bare gi Roger litt informasjon mtp at han vurderer en slik bil Jeg hadde iallefall satt pris på om folk ga meg vesentlig informasjon vis jeg spurte flonoen og -Roger- reagerte på dette 2
-Roger- Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 Takk for synspunkter alle sammen Motoren har da sikkert mer feil enn jeg regnet med, og dieselmotorer har problemer med turbo, egr osv.. Ser ut som at det kan gå seg til med kjøp av den bilen. ( har hatt en god dialog med selger i kveld) Jeg tenker at jeg får bare vøre nøye med oljeskift og godt vedlikehold. Satse på den holder seg i et par år til vi selger videre. Det jeg faktisk er mest bekymret over, er at den har stått så mye i ro de siste årene :/ I garasje vel og merke, men den har for eksempel bare vært kjørt 1500km siden forrige service for 1 år siden. Innbiller meg at det hadde vært dere om den var gått 5000km hvert år...
Sjøbuse Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 På 17.9.2014 den 15.52, Ådne95 skrev: æh, fikk spon i øyet på jobb i dag, kutt midt i pupillen, blir legevakta om det ikke roer seg snart.... til dere som driver med sånt, husk å ha vernebrillene tett inntil ansiktet Har gjort det samme. Sponet kom inn på siden hav hodet mellom trynet og brillene fra en vinkelsliper. Regnet med det ville gå over. Etter 2 dager ble det tur på legavakte da det ikke ville bort. Legevakte så litt på det etter 3 timer på venterommet. Ble sendt til øye spesialist på sykehuset morgen etter. Klokken 12 var jeg ferdig hos legevakta. Med lapp på høyre øye og mørkt ute var det ikke bare bare og kjøre en stor Chevrolet hjem. Sykehuset dagen etter fikk jeg beskjed at metallbiten hadde brennt seg fast i øyet. Og den hadde begynnt og ruste og rusten hadde spredd seg litt utover øyet rundt biten. Han skrapet da vekk rusten på øyet og metall biten. Han fant ikke sitt vanlige skrapeverktøy. Så han brukte bare en kanyle :s Så var det ny lapp på øyet med øyet lukket i minimum 24 timer slik at "krateret" på øye skulle gro rett og fint
adne95 Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 På 17.9.2014 den 18.42, Sjøbuse skrev: Har gjort det samme. Sponet kom inn på siden hav hodet mellom trynet og brillene fra en vinkelsliper. Regnet med det ville gå over. Etter 2 dager ble det tur på legavakte da det ikke ville bort. Legevakte så litt på det etter 3 timer på venterommet. Ble sendt til øye spesialist på sykehuset morgen etter. Klokken 12 var jeg ferdig hos legevakta. Med lapp på høyre øye og mørkt ute var det ikke bare bare og kjøre en stor Chevrolet hjem. Sykehuset dagen etter fikk jeg beskjed at metallbiten hadde brennt seg fast i øyet. Og den hadde begynnt og ruste og rusten hadde spredd seg litt utover øyet rundt biten. Han skrapet da vekk rusten på øyet og metall biten. Han fant ikke sitt vanlige skrapeverktøy. Så han brukte bare en kanyle :s Så var det ny lapp på øyet med øyet lukket i minimum 24 timer slik at "krateret" på øye skulle gro rett og fint aaiii, hørtes ille ut! ikke like ille hos meg, var så vondt så tok en tur på legevakta, kunne konstatere med at det var ett kutt på midt på øyet, men han så ingen rester. er syrefast det her så ruster vel ikke om det skulle være noe igjen der inne.. fikk bedøvelses-dråper mot smerten og noe som skulle hindre betennelse streken jeg ser midt i synet skulle visst gro sammen og
Fredrik 90 Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 Julian: Jeg tar dette overhode ikke personlig, vi må tåle å diskutere. Men jeg mister litt motet av og til når jeg fremlegger dokumentasjon ifra en pålitelig kilde (BMW Car er verdens største uavhengige BMW magasin og sitter på ett enormt materiale og kompetanse) og dere som motargumenterer ikke gidder å selv dokumentere eller oppgi kilder på det dere mener er riktig. Jeg er tilhenger av å få frem mest mulig riktig informasjon slik at Bimmers ikke blir en kanal for feilinformasjon, så mener noen da at jeg tar feil så vær så snill å gi meg noen kilder eller dokumentasjon på at jeg tar feil. Så lærer vi kanskje noe alle sammen Så kan man jo spørre seg hva som defineres som en god motor, kanskje vi her snakker forbi hverandre? Jeg mener ikke at N52 er "verdens beste motor" men jeg mener at den generelt er en bra motor med svært få kjente feil og mangler. Såpass at man ikke trenger å være redd for å kjøpe en bil med denne under panseret, men som jeg sa innledningsvis så er ingen bil eller motor feilfri. Om N52 er en fæl motor når noe først går i stykker kan godt være, det skal jeg ikke legge meg opp i på bakgrunn av en noe komplisert oppbygging
adne95 Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 Shattered og -Roger- reagerte på dette 2
Shattered Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 På 17.9.2014 den 18.51, Ådne95 skrev: Haha, fyfaen :P
K-E Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 På 17.9.2014 den 18.48, Fredrik 90 skrev: Julian: Jeg tar dette overhode ikke personlig, vi må tåle å diskutere. Men jeg mister litt motet av og til når jeg fremlegger dokumentasjon ifra en pålitelig kilde (BMW Car er verdens største uavhengige BMW magasin og sitter på ett enormt materiale og kompetanse) og dere som motargumenterer ikke gidder å selv dokumentere eller oppgi kilder på det dere mener er riktig. Jeg er tilhenger av å få frem mest mulig riktig informasjon slik at Bimmers ikke blir en kanal for feilinformasjon, så mener noen da at jeg tar feil så vær så snill å gi meg noen kilder eller dokumentasjon på at jeg tar feil. Så lærer vi kanskje noe alle sammen Så kan man jo spørre seg hva som defineres som en god motor, kanskje vi her snakker forbi hverandre? Jeg mener ikke at N52 er "verdens beste motor" men jeg mener at den generelt er en bra motor med svært få kjente feil og mangler. Såpass at man ikke trenger å være redd for å kjøpe en bil med denne under panseret, men som jeg sa innledningsvis så er ingen bil eller motor feilfri. Om N52 er en fæl motor når noe først går i stykker kan godt være, det skal jeg ikke legge meg opp i på bakgrunn av en noe komplisert oppbygging Men så er ditt og andres syn på "korrekt informasjon" forskjellig. Det må du også forstå. Hva skal vi med et forum om vi ikke kan dele personlige erfaringer og meninger? Julianv reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 På 17.9.2014 den 19.03, K-E skrev: Men så er ditt og andres syn på "korrekt informasjon" forskjellig. Det må du også forstå. Hva skal vi med et forum om vi ikke kan dele personlige erfaringer og meninger? Javel? jeg synes ikke egene eller en kompis sine erfaringer kvalifiserer til å være grunnlag for hvor driftsikker en motor. Noe annet er det selvsagt med hvordan men f eks opplever motoren, om den er artig eller slapp, har fin lyd eller ikke eller om man syens den er tørst eller ikke. Selv om man har hatt en dårlig erfaring selv så blir det ikke annet enn ett enkelttilfelle
K-E Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 På 17.9.2014 den 19.39, Fredrik 90 skrev: Javel? jeg synes ikke egene eller en kompis sine erfaringer kvalifiserer til å være grunnlag for hvor driftsikker en motor. Noe annet er det selvsagt med hvordan men f eks opplever motoren, om den er artig eller slapp, har fin lyd eller ikke eller om man syens den er tørst eller ikke. Selv om man har hatt en dårlig erfaring selv så blir det ikke annet enn ett enkelttilfelle Nei nettopp. Du syns ikke. Andre gjør det. Det går ann å samle info fra mer enn en "kompis" også. Internett er stort. Diiesel reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 På 17.9.2014 den 19.42, K-E skrev: Nei nettopp. Du syns ikke. Andre gjør det. Det går ann å samle info fra mer enn en "kompis" også. Internett er stort. Ja men skal man da påpeke at andre har feil så kan det kanskje være greit å ha noe fakta å slå i bordet med...
Kennethe34 Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 På 17.9.2014 den 18.48, Fredrik 90 skrev: Julian: Jeg tar dette overhode ikke personlig, vi må tåle å diskutere. Men jeg mister litt motet av og til når jeg fremlegger dokumentasjon ifra en pålitelig kilde (BMW Car er verdens største uavhengige BMW magasin og sitter på ett enormt materiale og kompetanse) og dere som motargumenterer ikke gidder å selv dokumentere eller oppgi kilder på det dere mener er riktig. Jeg er tilhenger av å få frem mest mulig riktig informasjon slik at Bimmers ikke blir en kanal for feilinformasjon, så mener noen da at jeg tar feil så vær så snill å gi meg noen kilder eller dokumentasjon på at jeg tar feil. Så lærer vi kanskje noe alle sammen Så kan man jo spørre seg hva som defineres som en god motor, kanskje vi her snakker forbi hverandre? Jeg mener ikke at N52 er "verdens beste motor" men jeg mener at den generelt er en bra motor med svært få kjente feil og mangler. Såpass at man ikke trenger å være redd for å kjøpe en bil med denne under panseret, men som jeg sa innledningsvis så er ingen bil eller motor feilfri. Om N52 er en fæl motor når noe først går i stykker kan godt være, det skal jeg ikke legge meg opp i på bakgrunn av en noe komplisert oppbygging Julian sin kompis jobber jo da på Jæger som nok har en del erfaring med disse motorene, er ikke det en kilde du stoler på? Jeg jobber selv hos Bmw servicepunkt (var forhandler frem til Des 2013) og stortsett alle de bilene vi solgte nye med N52B25 (Z4, E60/61, E90+) sleit med høyt oljeforbruk, vippearmer som tikket, kamaksler som skapte tikking, valvetronicfeil osv. Løsningen på oljeforbruk på disse er å bytte stempler med ringer til en større dimensjon, med andre ord ikke en spesielt enkel eller billig operasjon. Og oljeforbruk på opptil en liter pr 1000km er vel ikke noe de fleste av oss klarer å leve med.. Jeg hadde ikke klart det ihvertfall. Edit: Den bilen jeg husker i farta som hadde lavest km stand når oljeforbruket oppstod var en Z4 som hadde gått ca 30.000km.. Julianv og bmw-520i reagerte på dette 2
adne95 Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 det kaller hvertfall ikke jeg bra hadde vert uaktuelt med såpass ny bil med sånna motorfeil..
bcRichard Skrevet September 17, 2014 Skrevet September 17, 2014 På 17.9.2014 den 20.25, Kennethe34 skrev: Julian sin kompis jobber jo da på Jæger som nok har en del erfaring med disse motorene, er ikke det en kilde du stoler på? Jeg jobber selv hos Bmw servicepunkt (var forhandler frem til Des 2013) og stortsett alle de bilene vi solgte nye med N52B25 (Z4, E60/61, E90+) sleit med høyt oljeforbruk, vippearmer som tikket, kamaksler som skapte tikking, valvetronicfeil osv. Løsningen på oljeforbruk på disse er å bytte stempler med ringer til en større dimensjon, med andre ord ikke en spesielt enkel eller billig operasjon. Og oljeforbruk på opptil en liter pr 1000km er vel ikke noe de fleste av oss klarer å leve med.. Jeg hadde ikke klart det ihvertfall. Edit: Den bilen jeg husker i farta som hadde lavest km stand når oljeforbruket oppstod var en Z4 som hadde gått ca 30.000km.. Jobber også som mekaniker på ett BMW servicepunkt å kan bekrefte at disse motorene ikke er helt god.. Har også hatt kontakt med svensk bilgaranti som også har erfaring med disse motorene som dårlige! Samtidig tror jeg ikke det å eie en bil med disse motorene trenger å være så stort hodebry som noen skal ha det til. Jeg tror mange av problemene kan løses med hyppigere oljeskift å lengre kjøreturer. Har sett ett mønster på hvordan bilene blir brukt å vedlikeholdt om hvorvidt problemene oppstår. Det er forøvrig en kjempefin motor å kjøre med mye bunndrag og bra drag over hele registeret, liker godt å kjøre denne motoren. Dog noe høyt forbruk. -Roger- og eriksen76 reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg