liffi Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 er det bare meg som synes det er rart at, nesten ALLE E34 å E30 som selges, enten har gått 180k eller rundt 220.000? Synes det virker litt spesielt! di e34`ne jeg har hatt (5stk) alle har vært nær 300 tallet å over! å 540i`n har bikka 240k..
fish Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Hvorfor er det Fredrik som skal gi seg??? Dere kan da overhode ikke ha lest alle innleggene i tulletråden.. Jeg har vært her en liten stund nå, er på bimmers.no 365 dager i året, men jeg trenger ikke poste hver gang jeg er her inne, men jeg får med meg det meste. Det her minner meg om sånn som jeg har det hjemme nå med to tenåringsdøtre som tror de kan og vet alt.. Blir frustrert når ikke folk kan ta seg tid til å lese og tolke, gjerne prøve å se dette fra to sider. Fredrik har til dags dato ikke provosert noen her inne med upassende innlegg, med det mener jeg startet en diskusjon... Jeg har aldri møtt eller pratet med Fredrik, jeg har faktisk blitt irettesatt av Fredrik pga upassende oppførsel på bimmers.no (ikke fulgt "reglene"). Men jeg føler jeg må ta Fredrik i forsvar, for her er det mye feiltolkinger. Han er en "rund" person som tillater det meste ref. den tiden han var moderator. Men jeg har registrert at det er en ting Fredrik ikke aksepterer, både som tidl moderator og nå som "ordinært" medlem, det er faktisk "mobbing". Når personer blir utsatt for "prank" som f.eks youtube videoen i går. Her mente 8 av 10 at dette var greit. Men ingen av oss vet hvordan denne "pranken" egentlig endte, men vi var to stk som syntes det var en dårlig spøk ut ifra "offerets" kroppsmotorikk på slutten av videoen, samt at hvis vi i en lign situasjon ikke ville ha likt å bli usatt for en slik "prank". Ingen av dere BMW-eier ville ha likt å få tømt ett pulverapparat i bilen som ett offer for en "prank" som ble filmet og lagt ut på Youtube. Jeg skal våge meg inn på feiden mellom Fredrik og Wicky (som en oppklaring). Tar jeg ikke helt feil (korriger meg) så startet den pga av at W kom med ”nedlatende” kommentarer om Hanne Hattrem (motorjournalist VG). Fredrik tok da H.H i forsvar fordi hun ble omtalt som en uvitende person på ett forum som hun ikke er medlem av og ikke kunne debatere påståtte/fremsatte utsagn om hennes journalistiske prestasjoner, noen av utsagne mener jeg å huske var til dels ”mannsjovinistiske” (korriger meg hvis jeg husker feil). Fredrik ba W ”dempe” sine uttalelser om H.H, da de var til dels krenkende ut ifra utenforståendes åsyn. W mente at H.H var inkompetent som journalist og kunne poste sin mening om hennes ”prestasjoner” som journalist, og F ba W dempe sine uttalelser da han mente dem var ”grove” ovenfor en person som ikke kunne svare for seg der og da. Det var etter dette at feiden har ligget og ”murret” i overflaten. Skal jeg gi en liten arrest til Fredrik, må det være at i å referere til W utestengelse fra forumet pga upassende forumbruk, så kunne han latt være å bruke W sitt navn. Hadde vært forståelig at W ble omtalt som en ”forumbruker” som ble ”banned” pga upassende oppførsel. De fleste ville ha skjønt poenget. Så over til ”fredrikipedia”… Her må jeg si jeg er forbauset over kritikken dere gir Fredrik for opplysningene han poster. Her får dere korte, konkrete og presise opplysninger servert på ett sølvfat! Ingen av dere trenger å bruke tid og energi på surfe webben for disse opplysningene. Ja faktisk så er det noe av oss her på bimmers.no som setter pris på disse postene fra Fredrik. Det som er sørgelig er at det er noen personer her inne ikke liker disse innleggen og faktisk ber Fredrik ”skygge banen” med sine ”tekniske innlegg”. Hallo, vi er tross alt over 20.000 registrerte medlemmer her inne, det er umulig å drive ett forum som tilfredstiler alle medlemmene. Noen liker Porsche noen liker ikke Porsche, men HALLO,,, det meste blir postet i en tulletråd, ingen tvinger ”misslikerne” å lese inneggene og langt mindre angripe Fredrik direkte for disse innleggene. Her er slipset løst, det meste er tillat innenfor forumets rammer. Jeg må innrømme at jeg blir lei meg når ”dere” angriper Fredrik for hans ”tekniske” opplysninger, for flere av oss forumbruker vil jeg si at dette er ”matnyttig” påfyll. JA! Det er noen av oss som setter pris på disse opplysningene… Vennligst aksepter at det er forskjellige personer på forumet, og er det noen av dere som missliker dette vennligst hold det for dere selv, da det kan være noen andre som setter pris på det. Dere må ”bære” over med hverandre. Respektere at vi har forskjellige meninger er vesentlig, men vi må også være voksne og passe på at vi ikke støter andre personer med ordlyden i innleggene. Kort oppsummert så er Fredrik faktisk en ”rund” person som aksepterer det meste. Men når forumbrukere har en nedlatende oppførsel for medmennesker så reagerer Fredrik. Han liker ikke ”mobbing” og ”prank” på andres bekostning, dette er noe vi må respektere. Jeg skjønner også hvorfor Fredrik reagerer når der andre forumbrukere kommenterer hans ”tekniske” innlegg, fordi disse innleggene er faktisk kun av generell opplysing til ”oss” for at vi bimmere.no-brukere skal få et bredere perspektiv i motorhistorisk sammenheng. JA, jeg har fått på ”pukkelen” av Fredrik og JA, jeg respekterer Fredrik og hans yttringer, det er ikke dermed inneforstått at jeg er enig i alt han poster, men det kan taes på PM, for da er liksom forumet litt mer ok for allemann…. Med Vennlig hilsen Martin ”fish” Mathisen
powerfulglenn Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Løp og Kjøp! viewtopic.php?f=44&t=199060
S.Hafsmo Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Flott innlegg Fish. Er helt enig i det du skriver.
bcRichard Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Vær så snill å si at saken er lagt på is nå.
opasb Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Mayday Mayday .. helikopter med førerproblemer styrta i treet på sulisfjellet i skogen *faen det va lite smart å kjøp det der rc-helikopteret*
joachim sørlie Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Vær så snill å si at saken er lagt på is nå. +1
knut_olestad Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Nok en dagdrømmer, som har en E30 325, trimmet med kvasskam, chip og effektanlegg, som har klart og fått ut 250hk :lol: Ikke dårlig og hente 80hk da gitt http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2? ... mId1364612 Så den er til salgs igjen nå altså.. Den gikk her i sommer, og da var den godkjent med E36 M3 motor.. Og noe 250 gamp finnes ikke, den går overraskende dårlig selv til 325i å være. Forøvrig ingen ekte 325i, men faktisk godkjent fra 320i ser jeg. Fantasiprisen sin det
miklysa Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Fredrik har til dags dato ikke provosert noen her inne med upassende innlegg Eh? Nå kan jeg ikke holde kjeft lenger. Denne diskusjonen burde ha vært lagt på is for mange, mange sider siden. Men hvis man blar tilbake så ser man at Fredrik konstant fyrer opp og nevner Wicky i nesten hvert eneste innlegg og har referert konstant til Wicky's tidligere utestengelse. Dette var strengt tatt unødvendig da han ikke hadde noe med den kranglingen som allerede foregikk her. I tillegg benekter han for å ha dratt W inn i diskusjonen? Maken til hoven, arrogant og barnslig oppførsel har jeg ikke sett på lenge! Jeg kjenner ingen av de, men som en som har lest/sittet på sidelinjen så er det klart hvordan det kommer frem her. Jeg er dritt lei, som de fleste andre her, å se barnslige og hovne innlegg fra alle "deltakerne". Mener å ha lest at dette skulle være en tulletråd et sted..
Jørgen Lie Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Nok en dagdrømmer, som har en E30 325, trimmet med kvasskam, chip og effektanlegg, som har klart og fått ut 250hk :lol: Ikke dårlig og hente 80hk da gitt http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2? ... mId1364612 Så den er til salgs igjen nå altså.. Den gikk her i sommer, og da var den godkjent med E36 M3 motor.. Og noe 250 gamp finnes ikke, den går overraskende dårlig selv til 325i å være. Forøvrig ingen ekte 325i, men faktisk godkjent fra 320i ser jeg. Fantasiprisen sin det Godkjent med E36 M3 motor, men kjører med 2.5???? Dooooohh.... Haha, kanskje den går like dårlig som min originale 2.5 Viktig og fantasere litt, men er ikke alle fantasier det er nødvendig og dele med andre, spesielt ikke som ren løgn... Forresten, E21`n på låven har over 1000hk, om ikke mere.. På original innmat, uten turbo..
Fredrik Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Kjære deg, nå er du paranoid... Slettes ikke. I forhold til et par av dine siste innlegg i tråden har stripen absolutt et meget godt poeng. Et skikkelig velplassert spark i siden. Jeg er imidlertid ikke enig med deg på saklig grunnlag, men dette har jeg redgjort for tidligere. Det er mange måter å formidle et budskap på. Humor er en av de aller mest effektive kanalene, men humor kan også misbrukes. Det gjør den i dette tilfellet i om. at Kjexx og undertegnede har begravet stridsøksene. Det er derfor lite sympatisk av deg å fortsette polemikken. Hvis jeg tar helt feil beklager jeg naturligvis dette, men da skylder du å gjøre oppmerksom på hvorfor stripens har et fantastisk poeng i nettopp denne tråden og på det givne tidspunktet.
Werther Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Enig med fish. Fredrik bidrar til opplysning som folk flest burde sette pris på, men noen fjortiser her ser på dette som en trussel. Selvsagt har ikke Fredrik alt dette i hodet, man bruker hjelpemidler for å videreformidle fakta. Men fjortisene her skjønner jo ikke slikt og slenger med leppa. Tragisk at fjortis-bondeknøler skal få forpeste forumet med hat-innlegg mot personer som bidrar så det monner. Hvis man ikke liker en person/ytringer, så ignorer det. Ingen tvinger dere til å spamme ned tulletråden hele dagen lang. Og Adivass: det er tåpelig å fortsette krangelen. Jeg så med en gang hva du prøvde på når du la ut den stripa. Som sagt, tolerer at folk diskuterer forskjellige ting.
Werther Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Eh? Nå kan jeg ikke holde kjeft lenger.Denne diskusjonen burde ha vært lagt på is for mange, mange sider siden. Men hvis man blar tilbake så ser man at Fredrik konstant fyrer opp og nevner Wicky i nesten hvert eneste innlegg og har referert konstant til Wicky's tidligere utestengelse. Dette var strengt tatt unødvendig da han ikke hadde noe med den kranglingen som allerede foregikk her. I tillegg benekter han for å ha dratt W inn i diskusjonen? Maken til hoven, arrogant og barnslig oppførsel har jeg ikke sett på lenge! Wicky forfølger Fredrik på forumet og leter etter steder han kan stikke inn drittinnlegg - det er systematisk trakassering over tid. Så det er faen ikke rart Fredrik er dritt lei Wicky. Wicky virker som en ok kar med fine biler, men på internett er han en kødd uten like.
fish Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Fredrik har til dags dato ikke provosert noen her inne med upassende innlegg Eh? Nå kan jeg ikke holde kjeft lenger. Denne diskusjonen burde ha vært lagt på is for mange, mange sider siden. Men hvis man blar tilbake så ser man at Fredrik konstant fyrer opp og nevner Wicky i nesten hvert eneste innlegg og har referert konstant til Wicky's tidligere utestengelse. Dette var strengt tatt unødvendig da han ikke hadde noe med den kranglingen som allerede foregikk her. I tillegg benekter han for å ha dratt W inn i diskusjonen? Maken til hoven, arrogant og barnslig oppførsel har jeg ikke sett på lenge! Jeg kjenner ingen av de, men som en som har lest/sittet på sidelinjen så er det klart hvordan det kommer frem her. Jeg er dritt lei, som de fleste andre her, å se barnslige og hovne innlegg fra alle "deltakerne". Mener å ha lest at dette skulle være en tulletråd et sted.. Ja? Og som det også står i innlegget mitt, skulle det være noe jeg ville "arrestere" Frederik for så var det og nevne W med navn. Det hadde praktisk talt holdt å nevne W som en "forumbruker som ble banned"... Så igjen folkens, trekk pusten slapp av og leeees innleggene før dere sender opp rakettene... jeezzes...
Fredrik Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Fredrik har til dags dato ikke provosert noen her inne med upassende innlegg Eh? Nå kan jeg ikke holde kjeft lenger. Denne diskusjonen burde ha vært lagt på is for mange, mange sider siden. Men hvis man blar tilbake så ser man at Fredrik konstant fyrer opp og nevner Wicky i nesten hvert eneste innlegg og har referert konstant til Wicky's tidligere utestengelse. Dette var strengt tatt unødvendig da han ikke hadde noe med den kranglingen som allerede foregikk her. I tillegg benekter han for å ha dratt W inn i diskusjonen? Maken til hoven, arrogant og barnslig oppførsel har jeg ikke sett på lenge! Jeg kjenner ingen av de, men som en som har lest/sittet på sidelinjen så er det klart hvordan det kommer frem her. Jeg er dritt lei, som de fleste andre her, å se barnslige og hovne innlegg fra alle "deltakerne". Mener å ha lest at dette skulle være en tulletråd et sted.. Jeg er tildels enig i at jeg burde ha latt være å nevne Wicky med navn i den aktuelle sammenhengen. Jeg burde ha formulert meg på en annen måte. Sorry for dette Wicky. Jeg synes imidlertid at noen av dere oppviser en merkelig sammenhengsforståelse. Her er det på en eller annen måte en generasjonskløft og noe nytt som jeg ikke har fått med meg. Det er iallefall intet som jeg opplever til daglig og heller ikke noe jeg ser i nyhetsbildet. Bitching... tror jeg at man kan kalle fenomenet. En for meg misforstått respekt med æreskodekser jeg ikke kjenner. Wicky ble kun nevnt for å forklare et sideordnet tema i relasjon til den egentlige diskusjonen (Wikipedia og sjikaneringen av meg). Wicky er på ingen måter sentral i diskusjonen og han er objektivt heller ikke en del av den. Jeg har heller ikke anklaget ham for noe i relasjon til diskusjonen. At man refererer til noe eller noen i en sammenheng betyr ikke at de/det nødvendigvis påvirker sammenhengen. I så fall må dette redgjøres for og spesifiseres. Dette er ikke nødvendig i den aktuelle sammenhengen fordi Wicky isolert sett ikke er et tema i diskusjonen. Get it?
Anbefalte innlegg