noekult Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Ser på "Det glade vanvidd" (dansk) - et reiseprogram om overkill... De er i Dubai. Må legge destinasjonen dit neste år! Virker helt vanvittig...
Jordfræsar Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Feffan det høljer ned nå! Syke tilstander...
evi Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Hvis 535'n min bruker altfor mye, hva kan grunner? Lamda? Er forresten automat.
Fredrik Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Ser på "Det glade vanvidd" (dansk) - et reiseprogram om overkill... De er i Dubai. Må legge destinasjonen dit neste år! Virker helt vanvittig... Apropos "The World"... altså samlingen av oppbyggede småøyer som visuelt forestiller verden... så har eiendomsverdien falt med nesten 60% siden prosjektet begynte i 2003. I 2009 ble prosjektet stanset. Mye kan tyde på at araberne går igjennom deres jappetid og fall nå.
noekult Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Ser på "Det glade vanvidd" (dansk) - et reiseprogram om overkill... De er i Dubai. Må legge destinasjonen dit neste år! Virker helt vanvittig... Apropos "The World"... altså samlingen av oppbyggede småøyer som visuelt forestiller verden... så har eiendomsverdien falt med nesten 60% siden prosjektet begynte i 2003. I 2009 ble prosjektet stanset. Mye kan tyde på at araberne går igjennom deres jappetid og fall nå. Ja, det var et skadeskutt prosjekt til å begynne med. Vil du som bor i USA eller Japan eller Sør-Afrika eller Island ha et feriehus tusenvis av kilometer unna som koster fra 55.000.000 NOK til 250.000.000 NOK, som vil bli brukt 1-2-3 ganger i året? Finnes ingen grenser... Ganske utrolig. Virker som at de fleste prosjektene er tenkt ut først, laget ferdig OGSÅ går dem og prøver å skaffe kunder. La oss gjøre noe vanvittig som koster fantasillioner, også kan vi prøve å overbevise kunder om å kjøpe det vi lager... Tør ikke tenke på pengebruk vs. omsetning fra disse turistene de satser på... Jeg har i mange år spådd nedtur for Dubai... Altfor mye sløsing av ressurser. De har mye fett, men kan de leve på de tingene de bygger i dag, så langt inn i fremtiden? Hvor mange år kan de bruke milliarder etter milliarder på ultraluksus og skape nye ting som evt. ikke vil tiltrekke mennesker lenger? Føler også at det er et sted man kan få sett og gjort alt det de alltid tar opp i reiseprogrammene i løpet av et par uker... Jeg hadde stått på ski inne på kjøpesenteret og dratt på offroading i ørkenen på samme dag, bare for å ha gjort noe så sjukt usannsynlig De fleste turister er normale folk med normale budsjetter som vil prøve ting de har penger til. Dubai ser ut til å satse på fantasiturister med uendelig tjukke lommebøker Men, jeg har veldig lyst til å dra, spesielt fordi jeg har lyst til å se den sprø bilkulturen der også.
knut_olestad Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Når Dubai ryker utfor drar vi ned og handler store mengder bil for en billig penge http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/i-d ... 75307.html Sykt, 123 forelegg på ei lita helg, folk lærer aldri tydligvis..
noekult Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Hehe ja! Det er allerede god mulighet for det... Vi plukka jo opp en støvete 348 med 17.000 km. på tellern til under 100.000 NOK... En vanvittig pris uansett marked og selv i økonomien i dag Lurer egentlig på hva slags forhold bilgutta der har til eldre biler.
-Roger- Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Hehe ja! Det er allerede god mulighet for det... Vi plukka jo opp en støvete 348 med 17.000 km. på tellern til under 100.000 NOK... En vanvittig pris uansett marked og selv i økonomien i dag Lurer egentlig på hva slags forhold bilgutta der har til eldre biler. Hvordan gikk det der egentlig? Jeg klarer ikke følge med i tulletråden hele tiden når dere skriver så jævlig Men litt sånn i rykk og napp er det good
liffi Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 jaha!! http://www.youtube.com/watch?v=_HXvSsoY ... re=related
knut_olestad Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Den der satt jeg faktisk så på for noen uker siden, stor sans for gærne folk Noen som har en lang grusbakke?
noekult Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Hehe ja! Det er allerede god mulighet for det... Vi plukka jo opp en støvete 348 med 17.000 km. på tellern til under 100.000 NOK... En vanvittig pris uansett marked og selv i økonomien i dag Lurer egentlig på hva slags forhold bilgutta der har til eldre biler. Hvordan gikk det der egentlig? Jeg klarer ikke følge med i tulletråden hele tiden når dere skriver så jævlig Men litt sånn i rykk og napp er det good Står litt på hold det prosjektet der... Den står på vårt lager der, så den står trygt. Er bare jeg som er opptatt med leilighetskjøp, nettbutikk osv. Lite tid til overs. Men skal prøve å ha den på veien når neste sesong begynner! Om nom nom... Nå skal jeg se Fast Five og spise spaghetti... Snakkes.
fish Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Jeg må være verdens dårligste til å selge bil. Ringte en kar på bilen, og etter å ha pratet i 15 min om bilen (det som er "dårlig") så sier fyren at han skal ha bilen. Men tror dere jeg greier å stoppe der? Neida, jeg fortsetter i 15 min til... Vel , vi gjør en avtale om å prates senere på dagen. Vi avtaler da at han skal komme å hente bilen nå til tirsdag. Har nå sendt han en haug med bilder av bilen og deler som følger med. Fikk en sms i stad; "-Jeg har aldri møtt en så ærlig bruktbilselger, helt topp." Vi har nå blitt enig om pris, får håpe han ikke begynner å prute når han kommer for å hente bilen. Har 2 til som gjerne vil kjøpe bilen...
Jordfræsar Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Er bare å bruke det argumentet om han vil prute. 2 som venter og betaler gjerne prisen.
fish Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Er bare å bruke det argumentet om han vil prute. 2 som venter og betaler gjerne prisen. Sant nok. Han ene har prøvekjørt bilen, ville ha bilen men sleit med å skaffe penger. Så da la jeg bilen ut for salg på nettet. Fikk sms fra han i dag, lurte på om jeg hadde solgt bilen for han hadde nå fått ordnet med penger. Minner meg om den forrige E34 jeg solgte, var litt for rask på avtrekkeren og mens jeg skrev salgskontrakt ringte 2 stk og bydde over det jeg akkurat hadde solgt bilen for...
Anbefalte innlegg